Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

8673 Publications


2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44049
Herzig B. Digitalität, Mediatisierung und Bildung - Megatrends aus medienpädagogischer Perspektive. In: Aßmann S, Ricken N, eds. Bildung und Digitalität. Analysen - Diskurse - Perspektiven. 1st ed. Springer VS; 2023:99-126. doi:10.1007/978-3-658-30766-0
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 44052
Herzig B. Modellbildung und Modellnutzung in der Allgemeinen Didaktik. Pädagogische Rundschau Sackgasse oder Meilenstein? Zur Sinnhaftigkeit von Modellbildungen in der Erziehungswissenschaft. 2023;(1):7-25.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 44047
Büker P. Kinderstärkende Pädagogik in der Grundschule im Kontext (post-)pandemischer Herausforderungen. Kennzeichen, Kritische Anfragen und Blinde Flecke. Vortrag an der Tagung: Was Resilienz stärkt. Chancen und Risiken eines immer populärer werdenden Konzepts. Pädagogische Hochschule Heidelberg. In: ; 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 44046
Büker P, Herding J, Drexler L. KrafT: Bildungsdokumentation in der inklusiven Schule partizipativ gestalten. 9. Paderborner Grundschultag zum Thema: „Demokratie Lernen von Anfang an“. Online. In: ; 2023.
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 44058 | OA
Müller M. Near-Term Effects of Short-Term Study Abroad: A Longitudinal Examination of Learner Perceptions. Frontiers: The Interdisciplinary Journal of Study Abroad. 2023;35(1):275-304. doi:10.36366/frontiers.v35i1.684
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 44169
Anthony CJ, Yost M, Howe A, et al. Examining the Measurement Invariance and Convergent Validity of the SSIS-SELb-Student in Austria and Germany. 44th Annual Conference of the International School Psychology Association (ISPA) 2023. In: University of Bologna; 2023.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37519
Mildorf J, Ketteler D. Writing as Narrative Resource in Therapeutic Settings: Diaries, Sketches, Notes. In: Mildorf J, Punzi E, Singer C, eds. Narrative and Mental Health Today: Reimagining Theory and Practice. 1st ed. Explorations in Narrative Psychology. Oxford University Press; 2023:104-122.
LibreCat
 

2023 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 37518
Mildorf J, Punzi E, Singer C, eds. Narrative and Mental Health: Reimagining Theory and Practice. 1st ed. Oxford University Press; 2023.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44217
Mildorf J, Punzi E, Singer C. Narratives and Mental Health: An Introduction. In: Mildorf J, Punzi E, Singer C, eds. Narrative and Mental Health: Reimagining Theory and Practice. 1st ed. Explorations in Narrative Psychology. Oxford University Press; 2023:1-12.
LibreCat
 

2023 | Book | LibreCat-ID: 42938
Allmer T. Universities and Academic Labour in Times of Precarisation and Digitalisation. Routledge
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 43094 | OA
Heck T, Steinhardt I, Rahal R-M, Schubotz M, Scholl D, Behrens S. Bootstrapping the Open Science culture: The fellowship approach. Research Ideas and Outcomes. 2023;9. doi:10.3897/rio.9.e103675
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 43177
Görel G, Hellmich F, Löper MF. Förderung der sozialen Partizipation von Kindern im inklusiven Unterricht. Workshop auf dem 9. Paderborner Grundschultag. Thema: „Demokratie von Anfang an! Demokratie in der Grundschule erfahren, mitgestalten und reflektieren“. In: Universität Paderborn; 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 35062 | OA
Meine S, Otto A, Süßmann J, eds. Musiklandschaften zwischen Rhein und Weser. Pluralisierung und Verflechtung entlang des Hellwegs in der Frühen Neuzeit. Unter Mitarbeit v. Markus Lauert. Vol 13. Königshausen & Neumann; 2023. doi:https://doi.org/10.36202/9783826077920
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43459
Strauß S. Narrative Experiments with Medical Categorization and Normalization in B. S. Johnson’s House Mother Normal. In: Mildorf J, Punzi E, Singer C, eds. Narrative and Mental Health. Oxford University Press; 2023:190-206.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 44225
Jende YK. Please Mind the Gap. Reconfiguring Solidarity through Space in Michael Nicoll Yahgulanaas’ Haida Manga Art. In: Solidarités. Réseaux – Convivialités – Confrontations/ Solidarities. Networks – Convivialities – Confrontations, 44. Annual Conference of the Association for Canadian Studies in German-Speaking Countries. ; 2023.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44249 | OA
Schönhärl K, Düll N, Ramírez Lugo NM. Tax Education After WWII: How Spain, the USA, and West Germany Tried to Make Their Citizens Pay Honestly. In: Sébastien G, Hadrien B, eds. Tax Evasion and Tax Havens since the Nineteenth Century . Springer; 2023:355-376.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 44321 | OA
Neumann P. Studien zu Schulleistungen und ihre Aufbereitung. Zeitschrift für Heilpädagogik. 2023;74(5):230-232.
LibreCat | Files available
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35063 | OA
Meine S, Otto A, Süßmann J. Musiklandschaften zwischen Rhein und Weser – Einführung. In: Musiklandschaften zwischen Rhein und Weser. Pluralisierung und Verflechtung entlang des Hellwegs in der Frühen Neuzeit. Unter Mitarbeit v. Markus Lauert. Königshausen & Neumann; 2023:7–42. doi:https://doi.org/10.36202/9783826077920
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43170
Labusch A, Eickelmann B. Learning Computational Thinking in Secondary School (Year 8) in Germany in International Comparison: Results from ICILS 2018. In: Keane T, Fluck AE, eds. Teaching Coding in K-12 Schools: Research and Application. Springer International Publishing; 2023:319-329. doi:10.1007/978-3-031-21970-2_21
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44626
Schulze J, Drossel K, Eickelmann B. Die inhaltliche Ausgestaltung schulischer Medienkonzepte als Gelingensbedingung digitalisierungsbezogener Schulentwicklungsprozesse. In: Irion T, Böttinger T, Kammerl R, eds. Professionalisierung für digitale Bildung im Grundschulalter - Ergebnisse des Forschungsprojekts P3DiG . Waxmann Verlag; 2023:15-30. doi:DOI:10.31244/9783830996415
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed