Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

10155 Publications


2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 53951
Thiele , K., Quinting, J. M., & Stenneken, P. (2016). New ways to analyze word generation performance in brain injury: A systematic review and meta-analysis of additional performance measures. Journal of Clinical and Experimental Neuropsychology, 38(7), 764–781. https://doi.org/10.1080/13803395.2016.1163327
LibreCat | DOI
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 60387
Schulte Eickholt, S. (2016). Die Engel des Franz Biberkopf. Zum religiösen Subtext von Döblins “Berlin Alexanderplatz.” Expressionismus, 3, 70–79.
LibreCat
 

2016 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 60755
Pieczewski, J., Nettekoven, C., Neuschmelting, V., Thiele, K., Grefkes, C., Goldbrunner, R., & Lucas, C. W. (Eds.). (2016). EP 66 Better tolerability and lower mean intensities favour higher-frequent  stimulation as compared to 10 Hz online-rTMS for language mapping: A test-retest reliability  study in healthy volunteers (Vol. 127, Issue 9, p. e266). https://doi.org/10.1016/j.clinph.2016.05.117
LibreCat | DOI
 

2016 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 60756
Pieczewski, J., Nettekoven, C., Neuschmelting, V., Thiele, K., Goldbrunner, R., & Lucas, C. W. (Eds.). (2016). Retest-reliability and tolerability of 10, 30 and 50 Hz repetitive transcranial magnetic  stimulation (rTMS) for language mapping: A preclinical study. https://doi.org/10.3205/16dgnc323 
LibreCat | DOI
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 60704
Thiele, K., Quinting, J. M., & Stenneken, P. (2016). New ways to analyze word generation  performance in brain injury: A systematic review and meta-analysis of additional  performance measures. Journal of Clinical and Experimental Neuropsychology, 38(7), 764–781. https://doi.org/10.1080/13803395.2016.1163327
LibreCat | DOI
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 61024 | OA
Douglas, P. H., Hohmann, G., Murtagh, R., Thiessen-Bock, R., & Deschner, T. (2016). Mixed messages: wild female bonobos show high variability in the timing of ovulation in relation to sexual swelling patterns. BMC Evolutionary Biology, 16(1), Article 140. https://doi.org/10.1186/s12862-016-0691-3
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 61028 | OA
Oelze, V. M., Douglas, P. H., Stephens, C. R., Surbeck, M., Behringer, V., Richards, M. P., Fruth, B., & Hohmann, G. (2016). The Steady State Great Ape? Long Term Isotopic Records Reveal the Effects of Season, Social Rank and Reproductive Status on Bonobo Feeding Behavior. PLOS ONE, 11(9), Article e0162091. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0162091
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 61025
Douglas, P. H., Ngonga Ngomo, A.-C., & Hohmann, G. (2016). A novel approach for dominance assessment in gregarious species: ADAGIO. Animal Behaviour, 123, 21–32. https://doi.org/10.1016/j.anbehav.2016.10.014
LibreCat | DOI
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19536
Büker, P. (2015). Kinderstärken – Kinder stärken: Pädagogische, soziologische und psychologische Zugänge zu einer „starken Idee". In P. Büker (Ed.), Kinderstärken – Kinder stärken. Erziehung und Bildung ressourcenorientiert gestalten. (KinderStärken, Bd. 1) (pp. 11–77). Stuttgart: Kohlhammer.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19537
Kordulla, A., & Büker, P. (2015). KinderStärken beobachten und dokumentieren. In P. Büker (Ed.), Kinderstärken – Kinder stärken. Erziehung und Bildung ressourcenorientiert gestalten. (KinderStärken, Bd. 1) (pp. 135–145). Stuttgart: Kohlhammer.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19538
Hüpping, B., & Büker, P. (2015). KinderStärken für das Aufwachsen in multikulturellen Lebenswelten. In P. Büker (Ed.), Kinderstärken – Kinder stärken. Erziehung und Bildung ressourcenorientiert gestalten. (KinderStärken, Bd. 1) (pp. 146–156). Stuttgart: Kohlhammer.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 19563
Bührmann, T., & Büker, P. (2015). Organisationsentwicklung und multiprofessionelle Teamarbeit im Kinderbildungshaus - eine systemische Perspektive. Diskurs Kindheits- und Jugendforschung, 10 Jg., H. 2, 149–165.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19565
Kordulla, A., & Büker, P. (2015). Perspektiven von Kindern auf die Gestaltung didaktischer Lernarrangements im Übergang Kindergarten-Grundschule. In C. Müller, L. Amberg, T. Dütsch, E. Hildebrandt, F. Vogt, & E. Wannack (Eds.), Perspektiven und Potentiale in der Schuleingangsstufe (pp. 197–209). Münster: Waxmann.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19804
Büker, P., & Weiß, C. (2015). Inklusion vom Kind aus denken - das Vielfaltstableau für die Aus- und Weiterbildung in multi-professionellen Teams. Workshop im Rahmen der 3. Arbeitstagung der Multiplikatoren für Integration im Projekt ZINT  an der Hochschule Görlitz/Zittau.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19805
Büker, P., & Höke, J. (2015). Das Kind als kompetenter Akteur - Interdisziplinäre Anfragen an ein prominentes Paradigma der Früh- und Grundschulpädagogik. Vortrag an der Jahrestagung der Sektion Schulpädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft. Georg-August Universität Göttingen.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19810
Büker, P., & Bethke, C. (2015). “This is important for us”: Quality criterion enunciated by children as experts for their transition process from kindergarten to primary school. Poster presentation at the 25th EECERA conference - European Early Childhood Education Research Association. Barcelona, Spain.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19811
Büker, P., Weiß, C., & Schulze Mengering, T. (2015). Inklusion vom Kind aus denken - eine Lehrerfortbildung mittels des Vielfaltstableaus gestalten: Vortrag im Rahmen des Praxisforums Inklusion des Bildungs- und Integrationszentrum des Kreises Paderborn in Kooperation mit der Universität Paderborn. Universität Paderborn.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 28033
Bloh, T., Bloh, B., & van Ophuysen, S. (2015). Lernpotential durch Lehrerkooperation. Vorstellung eines Analyseansatzes zur Erfassung erfahrungsbezogener Lerngelegenheiten. Empirische Pädagogik, 29(4), 505–520.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28360
Müller, M., & Schmenk, B. (2015). Der Klang meines Selbst: Aussprache und Selbstkonstruktion von Fremdsprachenlernenden. In J. Böcker & A. Stauch (Eds.), Konzepte aus der Sprachlehrforschung – Impulse für die Praxis: Festschrift für Karin Kleppin (pp. 171–188). Peter Lang.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28589
Kahnert, J., Eickelmann, B., Lorenz, R., & Bos, W. (2015). Die Steuerungsfunktion von zentralen Abiturprüfungen – Analysen und kontroverse Einschätzungen der Aufgabenschwierigkeit und mögliche Rückkopplungen auf den Unterricht. In H. J. Abs, T. Brüsemeister, M. Schemmann, & J. Wissinger (Eds.), Governance im Bildungswesen zwischen Steuerung, Koordination und Marktgeschehen (pp. 89–115). VS-Verlag.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed