Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
10021 Publications
2026 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60114
Y. Huybrechts, “Institutional identity and the internal other in the Spanish Netherlands under governor Max Emanuel of Bavaria, 1697-1699,” in Conceiving the Other in History, .
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44862 |

V. Peckhaus, “(Neo-)Kantian Foundation of Foundations: The Göttingen Case,” in New Perspectives on Neo-Kantianism and the Sciences, H. Pulte, J. Baedke, D. Koenig, and G. Nickel, Eds. London: Routledge, 2025, pp. 17–37.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56854
B.-M. Schuster and N. Bubenhofer, “Facetten der Germanistischen Linguistik: Bestandsaufnahme und Perspektiven,” in Germanistische Linguistik. Genese, Zustand und Zukunft eines Faches im Spiegel der RGL, B.-M. Schuster, N. Bubenhofer, M. Habermann, and H. Hausendorf, Eds. Berlin/Boston: de Gruyter, pp. 1–18.
LibreCat
2025 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 56851
B.-M. Schuster, N. Bubenhofer, M. Habermann, and H. Hausendorf, Eds., Germanistische Linguistik. Genese, Zustand und Zukunft eines Faches im Spiegel der RGL, vol. 336. .
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56852
B.-M. Schuster and C. Georgi, “Beispiele geben, Belege anführen und Daten erheben. Diachrone Untersuchung zur Herstellung empirischer Evidenz,” in Germanistische Linguistik. Genese, Zustand und Zukunft eines Faches im Spiegel der RGL, vol. 336, B.-M. Schuster, N. Bubenhofer, M. Habermann, and H. Hausendorf, Eds. Berlin, Boston: de Gruyter, pp. 189–220.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58313
J. Mildorf, “Crisis and Creativity: Poetry in Times of Corona,” in Pandemic Storytelling, 1st ed., vol. 3, J. Alber, D. de Muijnck, and J. Jumpertz, Eds. Leiden: Brill, 2025, pp. 83–96.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58351 |

M. Godau, D. Maxelon, and T. Neuhausen, “Algorithmische Hyperawareness im Songwriting von Plattform-Musiker:innen. Postdigitale Subjektivität und die Transformation musikkultureller Praktiken auf TikTok und Co.,” Auditive Medienkulturen. ‘The Evolution of Sound’? Soundkulturelle Praktiken in Social Media-Mikroformaten, 2025.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58347 |

M. Godau and P. Gosmann, “Social Media Music Theory. Musiktheorie auf Instagram als Teil einer Musikpädagogik im Zeitalter der Postdigitalität,” Auditive Medienkulturen. ‘The Evolution of Sound’? Soundkulturelle Praktiken in Social Media-Mikroformaten, 2025.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58398
J. Leineweber, “Reflexion – Repräsentation – Partizipation. Das Aufnahmeverfahren in das Bundesweite Verzeichnis des Immateriellen Kulturerbes und der Bewerbungsprozess des Schützenwesens,” in Immaterielles Kulturerbe und Regionale Identität. Schützenwesen in Nordwestdeutschland, J. Leineweber and E.-M. Seng, Eds. Bielefeld: transcript, 2025, pp. 67–97.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58400
J. Leineweber and P. Becker, “Tradition im Wandel. Dynamische Tradierung und Formierung des Kulturerbes Schützenwesen in Westfalen,” in Immaterielles Kulturerbe und Regionale Identität. Schützenwesen in Nordwestdeutschland, Bielefeld: transcript, 2025, pp. 209–237.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58397
J. Leineweber, “Einführung,” in Immaterielles Kulturerbe und Regionale Identität. Schützenwesen in Nordwestdeutschland, J. Leineweber and E.-M. Seng, Eds. Bielefeld: transcript, 2025, pp. 13–31.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58498
J. Wehde, “Determinanten der politischen Involviertheit von Lehramtsstudierenden und damit verbundene Implikationen für die Lehrer*innenbildung,” presented at the Jahrestagung der GEBF, Mannheim, 2025.
LibreCat
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56338
M. F. Löper, N. Finke, M. Knickenberg, and F. Hellmich, “Feedback und selbstbezogene Kognitionen als Prädiktoren für die Mathematikleistungen von Grundschulkindern. Vortrag im Rahmen des Symposiums „Lernen durch Feedback von Lehrpersonen, Eltern und Schüler:innen“ (Sebastian Röhl & Fabian Hoya) auf der 12. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung als Schlüssel für gesellschaftliche Herausforderungen: Interdisziplinäre Beiträge aus der Bildungsforschung“,” 2025.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58520 |

C. Haker, “Rechtspopulismus und Rechtsextremismus an Hochschulen,” Berliner Debatte Initial, vol. 35, no. 2, pp. 207–223, 2025, doi: 10.25162/bdi-2024-0015.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58521 |

C. Haker, “Normative Grundlagen des pluralistischen Paradigmas,” Kieler sozialwissenschaftliche Revue. Internationales Tönnies-Forum, vol. 2, no. 2–2024, pp. 133–147, 2025, doi: 10.3224/ksr.v2i2.02.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58518
A. Hartmann, “(Re)Polizicizing the Teen Genre: On the (Queer) Utopian Potentials of Netflix’s Sex Education,” in Political Education and American Studies, A. Franke, U. Küchler, and K. Luther, Eds. Heidelberg: Winter, 2025, pp. 213–218.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58867 |

E. Ertel et al., “Digitalität in der Theaterwissenschaft. Forum der AG ARCHIV mit NFDI4Culture,” in Matters of Urgency – Herausforderungen der Gegenwart in Theater und Wissenschaft, Berlin, 2025, doi: 10.14279/depositonce-22414.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59479
M. Knickenberg and C. Zurbriggen, “Examining aspects of students’ current academic motivation in relation to peer interactions and social environment in the classroom using the Experience sampling method,” presented at the SAA (Society for Ambulatory Assessment) Conference, Ku Leuven, Belgium, 2025.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59480
M. Knickenberg, H. Kullmann, S. Wüthrich, and C. Sahli Lozano, “Parental perceptions of inclusive teacher and school support – Establishment of a short-form,” presented at the ECER (European Conference on Educational Research), University of Belgrade. Serbia, 2025.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59481
M. Knickenberg and H. Kullmann, “Exploring the role of individual and collective efficacy beliefs and attitudes in teachers’ intentions to implement inclusive practices: Evidence from Canada, Germany and Switzerland,” presented at the ECER (European Conference on Educational Research), University of Belgrade, Serbia, 2025.
LibreCat