Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
39 Publications
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57020
Symposium—Towards innovative practices in mathematics education: Teachers’ and students’ choice and use of digital resources
B. Pepin, S. Rezat, in: C. Qi, L. Fan, J. Liu, Q. Liu, L. Dong (Eds.), Recent Advances in Mathematics Textbook Research and Development, Springer Nature, Singapore, 2025, pp. 123–126.
LibreCat
| Files available
| DOI
B. Pepin, S. Rezat, in: C. Qi, L. Fan, J. Liu, Q. Liu, L. Dong (Eds.), Recent Advances in Mathematics Textbook Research and Development, Springer Nature, Singapore, 2025, pp. 123–126.
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57022
Fostering university students’ reading and understanding of mathematical text in a flipped classroom approach with a digital marking tool
S. Rezat, in: C. Qi, L. Fan, J. Liu, Q. Liu, L. Dong (Eds.), Recent Advances in Mathematics Textbook Research and Development, Springer Nature, Singapore, 2025, pp. 133–136.
LibreCat
| Files available
| DOI
S. Rezat, in: C. Qi, L. Fan, J. Liu, Q. Liu, L. Dong (Eds.), Recent Advances in Mathematics Textbook Research and Development, Springer Nature, Singapore, 2025, pp. 133–136.
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 52584
Research on curriculum resources in mathematics education: a survey of the field
S. Rezat, ZDM – Mathematics Education (2024).
LibreCat
| DOI
S. Rezat, ZDM – Mathematics Education (2024).
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55191
Topic Study Group 41: Research and development on textbooks and resources for learning and teaching mathematics
S. Rezat, J. Visnovska, G. Yan, M. Leshota, H. Sabra, in: Proceedings of the 14th International Congress on Mathematical Education, World Scientific, Shanghai, China, 2024, pp. 537–545.
LibreCat
| DOI
S. Rezat, J. Visnovska, G. Yan, M. Leshota, H. Sabra, in: Proceedings of the 14th International Congress on Mathematical Education, World Scientific, Shanghai, China, 2024, pp. 537–545.
2023 | Book | LibreCat-ID: 51101
Neue Wege im mathematischen Unterricht: Auf den Spuren Mathilde Vaertings
G. Werth, Neue Wege Im Mathematischen Unterricht: Auf Den Spuren Mathilde Vaertings, Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden, 2023.
LibreCat
| DOI
G. Werth, Neue Wege Im Mathematischen Unterricht: Auf Den Spuren Mathilde Vaertings, Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden, 2023.
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 51103
Standardkonstruktionen eigenständig entdecken. Mathilde Vaertings Idee der Selbstständigkeitsprobe
G. Werth, mathematik lehren 241 (2023) 15–19.
LibreCat
G. Werth, mathematik lehren 241 (2023) 15–19.
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53439
Mathematik – Lesen – Lernen: Ein Vorlesungskonzept zur Förderung mathematischer Lesekompetenz
S. Rezat, S.N. Malik, M. Leifeld, in: Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik Vom 29.08.2022 Bis 02.09.2022 in Frankfurt Am Main, WTM-Verlag, Münster, 2023, pp. 1125–1128.
LibreCat
| Files available
| DOI
S. Rezat, S.N. Malik, M. Leifeld, in: Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik Vom 29.08.2022 Bis 02.09.2022 in Frankfurt Am Main, WTM-Verlag, Münster, 2023, pp. 1125–1128.
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53441
Verstehen schriftlicher Rechenverfahren durch algorithmisches Denken am Beispiel der schriftlichen Subtraktion
M. Leifeld, S. Rezat, in: Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik Vom 29.08.2022 Bis 02.09.2022 in Frankfurt Am Main, WTM-Verlag, Münster, 2023, pp. 993–996.
LibreCat
| Files available
| DOI
M. Leifeld, S. Rezat, in: Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik Vom 29.08.2022 Bis 02.09.2022 in Frankfurt Am Main, WTM-Verlag, Münster, 2023, pp. 993–996.
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53475
Herausforderungen anwendungsbezogener Aufgaben - eine curriculare Perspektive auf den Forschungsstand
S.N. Malik, S. Rezat, in: Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik Vom 29.08.2022 Bis 02.09.2022 in Frankfurt Am Main, WTM-Verlag, Münster, 2023.
LibreCat
| Files available
| DOI
S.N. Malik, S. Rezat, in: Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik Vom 29.08.2022 Bis 02.09.2022 in Frankfurt Am Main, WTM-Verlag, Münster, 2023.
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46987
Toward student agency in the selection and use of digital resources for learning and studying mathematics
B. Pepin, Z. Kock, S. Rezat, in: B. Pepin, G. Gueudet, J. Choppin (Eds.), Handbook of Digital Resources in Mathematics Education, Springer International Publishing, Cham, 2023, pp. 1–28.
LibreCat
| DOI
B. Pepin, Z. Kock, S. Rezat, in: B. Pepin, G. Gueudet, J. Choppin (Eds.), Handbook of Digital Resources in Mathematics Education, Springer International Publishing, Cham, 2023, pp. 1–28.
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48067
Meta-Resources: Supporting the design of mathematics teaching and learning
G. Gueudet, B. Pepin, S. Rezat, in: B. Pepin, G. Gueudet, J. Choppin (Eds.), Handbook of Digital Resources in Mathematics Education, Springer International Publishing, Cham, 2023.
LibreCat
| DOI
G. Gueudet, B. Pepin, S. Rezat, in: B. Pepin, G. Gueudet, J. Choppin (Eds.), Handbook of Digital Resources in Mathematics Education, Springer International Publishing, Cham, 2023.
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49684 |
The role of digital technologies in transforming student learning landscapes
S. Rezat, V. Geiger, in: B. Pepin, G. Gueudet, J. Choppin (Eds.), Handbook of Digital Resources in Mathematics Education, Springer International Publishing, Cham, 2023.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
S. Rezat, V. Geiger, in: B. Pepin, G. Gueudet, J. Choppin (Eds.), Handbook of Digital Resources in Mathematics Education, Springer International Publishing, Cham, 2023.
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46956
Geometrie: Leitidee Raum und Form
M. Hattermann, S. Rezat, R. Sträßer, in: Handbuch Der Mathematikdidaktik, Springer, Berlin, Heidelberg, 2023, pp. 201–242.
LibreCat
| DOI
M. Hattermann, S. Rezat, R. Sträßer, in: Handbuch Der Mathematikdidaktik, Springer, Berlin, Heidelberg, 2023, pp. 201–242.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52574
Neue Wege im mathematischen Unterricht - Auf den Spuren Mathilde Vaertings
G. Werth, in: Beiträge zum Mathematikunterricht, WTM, Münster, 2022.
LibreCat
| DOI
G. Werth, in: Beiträge zum Mathematikunterricht, WTM, Münster, 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53480
Linguistic features of word problems that cause difficulties for learners across the curriculum: A literature review
S.N. Malik, S. Rezat, in: Proceedings on the Twelfth Congress on the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 12), ERME / Free University of Bozen-Bolzano, 2022.
LibreCat
| Files available
S.N. Malik, S. Rezat, in: Proceedings on the Twelfth Congress on the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 12), ERME / Free University of Bozen-Bolzano, 2022.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 44689
Scaffolding Close Reading of Mathematical Text in Pre-service Primary Teacher Education at the Tertiary Level: Design and Evaluation
S. Rezat, S.N. Malik, M. Leifeld, International Journal of Science and Mathematics Education 20 (2022) 215–236.
LibreCat
| DOI
S. Rezat, S.N. Malik, M. Leifeld, International Journal of Science and Mathematics Education 20 (2022) 215–236.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 53363
Mathematics textbooks and curriculum resources as instruments for change
S. Rezat, L. Fan, B. Pepin, ZDM – Mathematics Education 53 (2021) 1189–1206.
LibreCat
| DOI
S. Rezat, L. Fan, B. Pepin, ZDM – Mathematics Education 53 (2021) 1189–1206.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34161
Challenges of making sense of tasks and automated feedback in digital mathematics textbooks
S. Rezat, F. Schacht, U. Häsel-Weide, in: A. Clark-Wilson, A. Donevska-Todorova, E. Faggiano, J. Trgalová , H.-G. Weigang (Eds.), Mathematics Education in the Digital Age. Learning, Practice and Theory, Routledge, London, 2021, pp. 168–184.
LibreCat
| Files available
| DOI
S. Rezat, F. Schacht, U. Häsel-Weide, in: A. Clark-Wilson, A. Donevska-Todorova, E. Faggiano, J. Trgalová , H.-G. Weigang (Eds.), Mathematics Education in the Digital Age. Learning, Practice and Theory, Routledge, London, 2021, pp. 168–184.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 44683
How automated feedback from a digital mathematics textbook affects primary students’ conceptual development: two case studies
S. Rezat, ZDM Mathematics Education 53 (2021) 1433–1445.
LibreCat
| DOI
S. Rezat, ZDM Mathematics Education 53 (2021) 1433–1445.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 13108
Rekonstruktion diagrammatischen Schließens beim Erlernen der Subtraktion negativer Zahlen. Vergleich zweier methodischer Zugänge
J. Schumacher, S. Rezat, in: G. Kadunz (Ed.), Zeichen und Sprache im Mathematikunterricht, Springer, 2020.
LibreCat
| DOI
J. Schumacher, S. Rezat, in: G. Kadunz (Ed.), Zeichen und Sprache im Mathematikunterricht, Springer, 2020.