Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
45 Publications
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57020
Pepin, B., & Rezat, S. (2025). Symposium—Towards innovative practices in mathematics education: Teachers’ and students’ choice and use of digital resources. In C. Qi, L. Fan, J. Liu, Q. Liu, & L. Dong (Eds.), Recent Advances in Mathematics Textbook Research and Development (pp. 123–126). Springer Nature. https://doi.org/10.1007/978-981-97-8426-4_17
LibreCat
| Files available
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57022
Rezat, S. (2025). Fostering university students’ reading and understanding of mathematical text in a flipped classroom approach with a digital marking tool. In C. Qi, L. Fan, J. Liu, Q. Liu, & L. Dong (Eds.), Recent Advances in Mathematics Textbook Research and Development (pp. 133–136). Springer Nature. https://doi.org/10.1007/978-981-97-8426-4_20
LibreCat
| Files available
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58947
Krüger, K., & Werth, G. (2025). Mathematics education for girls in Prussia 1890–1925. The Journal of Mathematical Behavior, 79, Article 101242. https://doi.org/10.1016/j.jmathb.2025.101242
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 52584
Rezat, S. (2024). Research on curriculum resources in mathematics education: a survey of the field. ZDM – Mathematics Education. https://doi.org/10.1007/s11858-024-01559-x
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55191
Rezat, S., Visnovska, J., Yan, G., Leshota, M., & Sabra, H. (2024). Topic Study Group 41: Research and development on textbooks and resources for learning and teaching mathematics. Proceedings of the 14th International Congress on Mathematical Education, 1, 537–545. https://doi.org/10.1142/9789811287152_0065
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58391
Werth, G. (2024). Der Einzug der Mathematik in die Bildungspläne der höheren Mädchenschulen zu Beginn des 20. Jahrhunderts. Beiträge Zum Mathematikunterricht 2024, 1505–1508. https://doi.org/10.37626/GA9783959872782.0
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57390
Rezat, S., & Westbury, I. (2024). Textbooks and curriculum from a governance perspective. In M. A. (Ken) Clements, B. Kaur, T. Lowrie, V. Mesa, & J. Prytz (Eds.), Fourth International Handbook of Mathematics Education. Springer Nature Switzerland. https://doi.org/10.1007/978-3-031-51474-6_24
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57613 |

Rezat, S. (2024). Students’ instrumentalizations of hints and automated feedback in their task solution process when learning mathematics with a digital curriculum resource. In P. Iannone, F. Moons, C. Drüke-Noe, E. Geraniou, F. Morselli, K. Klingbeil, M. Veldhuis, & S. Olsher (Eds.), Proceedings of FAME 1 – Feedback & Assessment in Mathematics Education (ETC 14), 5-7 June 2024, Utrecht (The Netherlands) (pp. 262–269). Utrecht University and ERME. https://doi.org/10.5281/zenodo.14231455
LibreCat
| Files available
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58851 |

Stallmeister, L., & Rezat, S. (2024). Ressourcennutzung von Schüler:innen zum Lernen von Mathematik. In P. Ebers, F. Rösken, B. Barzel, A. Büchter, F. Schacht, & P. Scherer (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2024 - 57. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik (pp. 1365–1368). WTM-Verlag. https://doi.org/10.37626/GA9783959872782.0
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58216 |

Rezat, S., Rezat, S., Scholle, O., Schulte, C., & Winkelnkemper, F. (2024). AnnoPy. Fachspezifische wissenschaftliche Textkompetenzen mit digitalen Medien in der Lehre fördern. In B. Herzig, B. Eickelmann, F. Schwabl, J. Schulze, & J. Niemann (Eds.), Lehrkräftebildung in der digitalen Welt. Zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven (pp. 219–230). Waxmann. https://doi.org/10.31244/9783830998372
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Book | LibreCat-ID: 51101
Werth, G. (2023). Neue Wege im mathematischen Unterricht: Auf den Spuren Mathilde Vaertings. Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-42445-9
LibreCat
| DOI
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 51103
Werth, G. (2023). Standardkonstruktionen eigenständig entdecken. Mathilde Vaertings Idee der Selbstständigkeitsprobe. mathematik lehren, 241, 15–19.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53439
Rezat, S., Malik, S. N., & Leifeld, M. (2023). Mathematik – Lesen – Lernen: Ein Vorlesungskonzept zur Förderung mathematischer Lesekompetenz. Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik Vom 29.08.2022 Bis 02.09.2022 in Frankfurt Am Main, 1125–1128. https://doi.org/10.17877/DE290R-23392
LibreCat
| Files available
| DOI
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53441
Leifeld, M., & Rezat, S. (2023). Verstehen schriftlicher Rechenverfahren durch algorithmisches Denken am Beispiel der schriftlichen Subtraktion. Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik Vom 29.08.2022 Bis 02.09.2022 in Frankfurt Am Main, 993–996. https://doi.org/10.17877/DE290R-23760
LibreCat
| Files available
| DOI
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53475
Malik, S. N., & Rezat, S. (2023). Herausforderungen anwendungsbezogener Aufgaben - eine curriculare Perspektive auf den Forschungsstand. Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik Vom 29.08.2022 Bis 02.09.2022 in Frankfurt Am Main. https://doi.org/10.17877/DE290R-23380
LibreCat
| Files available
| DOI
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46987
Pepin, B., Kock, Z., & Rezat, S. (2023). Toward student agency in the selection and use of digital resources for learning and studying mathematics. In B. Pepin, G. Gueudet, & J. Choppin (Eds.), Handbook of Digital Resources in Mathematics Education (pp. 1–28). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-95060-6_26-1
LibreCat
| DOI
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48067
Gueudet, G., Pepin, B., & Rezat, S. (2023). Meta-Resources: Supporting the design of mathematics teaching and learning. In B. Pepin, G. Gueudet, & J. Choppin (Eds.), Handbook of Digital Resources in Mathematics Education. Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-95060-6_36-1
LibreCat
| DOI
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49684 |

Rezat, S., & Geiger, V. (2023). The role of digital technologies in transforming student learning landscapes. In B. Pepin, G. Gueudet, & J. Choppin (Eds.), Handbook of Digital Resources in Mathematics Education. Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-95060-6_21-1
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46956
Hattermann, M., Rezat, S., & Sträßer, R. (2023). Geometrie: Leitidee Raum und Form. In Handbuch der Mathematikdidaktik (pp. 201–242). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-662-66604-3_7
LibreCat
| DOI
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52574
Werth, G. (2022). Neue Wege im mathematischen Unterricht - Auf den Spuren Mathilde Vaertings. Beiträge zum Mathematikunterricht. 56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik, Frankfurt am. Main. https://doi.org/10.37626/GA9783959872089.0
LibreCat
| DOI