Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

36 Publications


2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 52584
Rezat, Sebastian. “Research on Curriculum Resources in Mathematics Education: A Survey of the Field.” ZDM – Mathematics Education, 2024. https://doi.org/10.1007/s11858-024-01559-x.
LibreCat | DOI
 

2023 | Book | LibreCat-ID: 51101
Werth, Gerda. Neue Wege Im Mathematischen Unterricht: Auf Den Spuren Mathilde Vaertings. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2023. https://doi.org/10.1007/978-3-658-42445-9.
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 51103
Werth, Gerda. “Standardkonstruktionen eigenständig entdecken. Mathilde Vaertings Idee der Selbstständigkeitsprobe.” mathematik lehren 241 (2023): 15–19.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53439
Rezat, Sebastian, Sara Naseem Malik, and Markus Leifeld. “Mathematik – Lesen – Lernen: Ein Vorlesungskonzept Zur Förderung Mathematischer Lesekompetenz.” In Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik  Vom 29.08.2022 Bis 02.09.2022 in Frankfurt Am Main, 1125–1128. Münster: WTM-Verlag, 2023. https://doi.org/10.17877/DE290R-23392.
LibreCat | Files available | DOI
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53441
Leifeld, Markus, and Sebastian Rezat. “Verstehen Schriftlicher Rechenverfahren Durch Algorithmisches Denken Am Beispiel Der Schriftlichen Subtraktion.” In Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik  Vom 29.08.2022 Bis 02.09.2022 in Frankfurt Am Main, 993–996. Münster: WTM-Verlag, 2023. https://doi.org/10.17877/DE290R-23760.
LibreCat | Files available | DOI
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53475
Malik, Sara Naseem, and Sebastian Rezat. “Herausforderungen Anwendungsbezogener Aufgaben - Eine Curriculare Perspektive Auf Den Forschungsstand.” In Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik  Vom 29.08.2022 Bis 02.09.2022 in Frankfurt Am Main. Münster: WTM-Verlag, 2023. https://doi.org/10.17877/DE290R-23380.
LibreCat | Files available | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46987
Pepin, Birgit, Zeger-jan Kock, and Sebastian Rezat. “Toward Student Agency in the Selection and Use of Digital Resources for Learning and Studying Mathematics.” In Handbook of Digital Resources in Mathematics Education, edited by Birgit Pepin, Ghislaine Gueudet, and Jeff Choppin, 1–28. Cham: Springer International Publishing, 2023. https://doi.org/10.1007/978-3-030-95060-6_26-1.
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48067
Gueudet, Ghislaine, Birgit Pepin, and Sebastian Rezat. “Meta-Resources: Supporting the Design of Mathematics Teaching and Learning.” In Handbook of Digital Resources in Mathematics Education, edited by Birgit Pepin, Ghislaine Gueudet, and Jeffrey Choppin. Cham: Springer International Publishing, 2023. https://doi.org/10.1007/978-3-030-95060-6_36-1.
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49684 | OA
Rezat, Sebastian, and Vince Geiger. “The Role of Digital Technologies in Transforming Student Learning Landscapes.” In Handbook of Digital Resources in Mathematics Education, edited by Birgit Pepin, Ghislaine Gueudet, and Jeffrey Choppin. Cham: Springer International Publishing, 2023. https://doi.org/10.1007/978-3-030-95060-6_21-1.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46956
Hattermann, Mathias, Sebastian Rezat, and Rudolf Sträßer. “Geometrie: Leitidee Raum Und Form.” In Handbuch Der Mathematikdidaktik, 201–242. Berlin, Heidelberg: Springer, 2023. https://doi.org/10.1007/978-3-662-66604-3_7.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52574
Werth, Gerda. “Neue Wege im mathematischen Unterricht - Auf den Spuren Mathilde Vaertings.” In Beiträge zum Mathematikunterricht. Münster: WTM, 2022. https://doi.org/10.37626/GA9783959872089.0.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53480
Malik, Sara Naseem, and Sebastian Rezat. “Linguistic Features of Word Problems That Cause Difficulties for Learners across the Curriculum: A Literature Review.” In Proceedings on the Twelfth Congress on the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 12). ERME / Free University of Bozen-Bolzano, 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 44689
Rezat, Sebastian, Sara Naseem Malik, and Markus Leifeld. “Scaffolding Close Reading of Mathematical Text in Pre-Service Primary Teacher Education at the Tertiary Level: Design and Evaluation.” International Journal of Science and Mathematics Education 20, no. S1 (2022): 215–36. https://doi.org/10.1007/s10763-022-10309-y.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 53363
Rezat, Sebastian, Lianghuo Fan, and Birgit Pepin. “Mathematics Textbooks and Curriculum Resources as Instruments for Change.” ZDM – Mathematics Education 53, no. 6 (2021): 1189–1206. https://doi.org/10.1007/s11858-021-01309-3.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34161
Rezat, Sebastian, Florian Schacht, and Uta Häsel-Weide. “Challenges of Making Sense of Tasks and Automated Feedback in Digital Mathematics Textbooks.” In Mathematics Education in the Digital Age. Learning, Practice and Theory, edited by A. Clark-Wilson, A. Donevska-Todorova, E. Faggiano, J. Trgalová , and H.-G. Weigang, 168–84. London: Routledge, 2021. https://doi.org/10.4324/9781003137580.
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 44683
Rezat, Sebastian. “How Automated Feedback from a Digital Mathematics Textbook Affects Primary Students’ Conceptual Development: Two Case Studies.” ZDM Mathematics Education 53, no. 6 (2021): 1433–45. https://doi.org/10.1007/s11858-021-01263-0.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 13108
Schumacher, Jan, and Sebastian Rezat. “Rekonstruktion diagrammatischen Schließens beim Erlernen der Subtraktion negativer Zahlen. Vergleich zweier methodischer Zugänge.” In Zeichen und Sprache im Mathematikunterricht, edited by Gert Kadunz. Springer, 2020. https://doi.org/10.1007/978-3-662-61194-4_5.
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31873
Schumacher, Jan. “Deduktion Und Abduktion Beim Diagrammatischen Schließen – Das Didaktische Potential Der Peirceschen Semiotik.” LibreCat University, 2020. https://doi.org/10.17877/DE290R-21555.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 33594
Rezat, Sara, and Sebastian Rezat. “Schulbücher. Werkzeuge zum Üben in den Fächern Deutsch und Mathematik.” Die Grundschulzeitschrift 320, 2020, 10–13.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44685
Schumacher, Jan, and Sebastian Rezat. “Rekonstruktion Diagrammatischen Schließens Beim Erlernen Der Subtraktion Negativer Zahlen.” In Zeichen Und Sprache Im Mathematikunterricht: Semiotik in Theorie Und Praxis, edited by Gert Kadunz, 85–112. Berlin, Heidelberg: Springer, 2020. https://doi.org/10.1007/978-3-662-61194-4_5.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=360

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed