Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

161 Publications


2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31489
Scharlau, I., & Heß, C. (2016). Sich gar nicht erst im behaglichen Zuhause der eignen Disziplin einrichten: Eine fachfremde Hausarbeit im ersten Semester. In K. Beck, T. Bothe, T. Glaser, C. Heuer, J. Schütz, & A. Seifert (Eds.), Bildung und Hochschule: Impulse für Studium und Lehre am Beispiel des Leuphana College (pp. 153–170). Waxmann.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31490
Scharlau, I. (2016). And now for something completely different - Lehren und Lernen angesichts digitaler Herausforderungen. In K. Beck, T. Bothe, T. Glaser, C. Heuer, J. Schütz, & A. Seifert (Eds.), Bildung und Hochschule: Impulse für Studium und Lehre am Beispiel des Leuphana College (pp. 33–52). Waxmann.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31491
Scharlau, I. (2016). Mathematik schreiben. In J. Schnieder & W. Paravicini (Eds.), Hanse-Kolloquium zur Hochschuldidaktik der Mathematik 2014 (pp. 183–197). wtm-Verlag.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31492
Keding, G., & Scharlau, I. (2016). Drei Einflüsse auf Schreibberatung und ein integriertes Modell der Selbststeuerung für Schreibberaterinnen und Schreibberater. In S. Ballweg (Ed.), Schreibberatung und Schreibförderung. Impulse aus Theorie, Empirie und Praxis (pp. 115–134). Lang.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 28977 | OA
Schnieder, J., & Scharlau, I. (2016). Reading mathematical texts with philosophical methods. Special Issue: The Philosophy of Mathematics Education at ICME 13, 31.
LibreCat | Download (ext.)
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31488 | OA
Scharlau, I., Karsten, A., Nettingsmeier, P., Golombek, C., & Schäfer, S. (2016). Zwei Fenster mit verschiedener Sicht. In D. Knorr & Universität Hamburg (Eds.), Akademisches Schreiben. Halbband 1: Vom Qualitätspakt Lehre geförderte Schreibzentren und Schreibwerkstätten (Vol. 13, pp. 163–166).
LibreCat | Download (ext.)
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 6066 | OA
Tünnermann, J., Petersen, A., & Scharlau, I. (2015). Does attention speed up processing? Decreases and increases of processing rates in visual prior entry. Journal of Vision, 15(3). https://doi.org/10.1167/15.3.1
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31478
Scharlau, I. (2015). Fachsensible Hochschuldidaktik. In H. Schelhowe, M. Schaumburg, & J. Jasper (Eds.), Teaching is touching the future: Academic teaching within and across disciplines (pp. 264–271). UniversitätsVerlagWebler.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31476
Scharlau, I., Heß, C., & Schnieder, J. (2015). Nur Zahlen und Zeichen? Zum Nutzen des Schreibens in der Hochschuldidaktik der Mathematik. In B. Berendt, A. Fleischmann, N. Schaper, B. Szczyrba, & J. Wildt (Eds.), Neues Handbuch Hochschullehre. 70. Ergänzungslieferung (pp. 93–113).
LibreCat
 

2015 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 31477
Scharlau, I. (2015). Reflection on the Leitmotif “Wrapped in Code.” NODE15 Forum for Digital Arts., Frankfurt/Main.
LibreCat
 

2014 | Book | LibreCat-ID: 32142
Karsten, A. (2014). Schreiben im Blick. Schriftliche Formen der sprachlichen Tätigkeit aus dialogischer Perspektive. Lehmanns Media.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 32165 | OA
Karsten, A. (2014). Writing: Movements of the self. Theory & Psychology, 24(4), 479–503. https://doi.org/10.1177/0959354314541020
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 32166 | OA
Karsten, A. (2014). Schreiben ist Dialog. Ergebnisse und Implikationen einer Studie zum ,schreibbegleitenden‘ Sprechen. JoSch – Journal der Schreibberatung, 8, 46–57. https://doi.org/10.3278/JOS1401W046
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31474
Scharlau, I., & Schnieder, J. (2014). Erwerb mathematischer Schreibkompetenz während der Studieneingangsphase. In J. Roth & J. Ames (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2014 (Vol. 1, pp. 1059–1062). WTM-Verlag.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31475
Scharlau, I. (2014). Textilien - Eine Beobachtung. In A. Kürz & Universität Paderborn, Institut Kunst, Musik, Textil (Eds.), Kleppart - Ausstellungen 2010-2013 (pp. 20–12).
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31473
Keding, G., & Scharlau, I. (2014). Humboldt revisited - forschend lehren - lehrend forschen. In Greifswalder Beiträge zur Hochschullehre: Forschendes Lehren und Lernen in der polyvalenten Lehre (pp. 62–70).
LibreCat
 

2013 | Book | LibreCat-ID: 29077
Scharlau, I. (2013). Jean Piaget zur Einführung (3rd ed.). Junius.
LibreCat
 

2013 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 29082
Hessler, G., Oechsle, M., & Scharlau, I. (Eds.). (2013). Studium und Beruf: Studienstrategien - Praxiskonzepte - Professionsverständnis. Perspektiven von Studierenden und Lehrenden nach der Bologna-Reform. Transkript.
LibreCat
 

2013 | Book | LibreCat-ID: 29083
Scharlau, I., Heß, C., Vierck, S., & Bluhm, C. (2013). Schreiben: Tipps, Anregungen und Strategien für das Schreiben am Leuphana College.
LibreCat
 

2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31471
Scharlau, I., Bunte, N., & Wiescholek, S. (2013). Self-Assessment-Instrumente: Eine Möglichkeit der Bildung, Reflexion und Ausdifferenzierung von Subjektiven Theorien. In G. Hessler, M. Oechsle, & I. Scharlau (Eds.), Studium und Beruf: Studienstrategien - Praxiskonzepte – Professionsverständnis. Perspektiven von Studierenden und Lehrenden nach der Bologna-Reform (pp. 235–253). Transcript Verlag.
LibreCat
 

2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31472
Gunkel, M., Schütz, J., Seifert, A., Scharlau, I., Beck, K., & Heuer, C. (2013). A New Model of Higher Education in the European Context - The Leuphana Experience. In L. G. Chova, A. L. Martínez, & I. C. Torres (Eds.), INTED2013 Conference Proceedings (pp. 2510–2517).
LibreCat
 

2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31390
Scharlau, I., & Wiescholek, S. (2013). Ringen um Sinn. Subjektive Theorien von Lehramtsstudierenden zum Praxisbezug des Studiums. In G. Hessler, M. Oechsle, & I. Scharlau (Eds.), Studium und Beruf: Studienstrategien - Praxiskonzepte - Professionsverständnis. Perspektiven von Studierenden und Lehrenden nach der Bologna-Reform (pp. 213–230). Transcript Verlag.
LibreCat
 

2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31468
Scharlau, I., & Weiß, K. (2013). Was also ist gleichzeitig? Allgemeinpsychologische Anmerkungen zur Wahrnehmung von Gleichzeitigkeit. In P. Hubmann & T. J. Huss (Eds.), Simultaneität (pp. 293–314). Transcript Verlag.
LibreCat
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 28688 | OA
Weiß, K., Hilkenmeier, F., & Scharlau, I. (2013). Attention and the Speed of Information Processing: Posterior Entry for Unattended Stimuli Instead of Prior Entry for Attended Stimuli. PLoS ONE, 8, Article e54257. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0054257
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 6081
Hilkenmeier, F., Olivers, C. N. L., & Scharlau, I. (2012). Prior entry and temporal attention: Cueing affects order errors in RSVP. Journal of Experimental Psychology: Human Perception and Performance, 38(1), 180–190.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 6064
Weiß, K., & Scharlau, I. (2012). At the mercy of prior entry: Prior entry induced by invisible primes is not susceptible to current intentions. Acta Psychologica, 139(1), 54–64.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 6085
Priess, H.-W., Scharlau, I., Becker, S. I., & Ansorge, U. (2012). Spatial mislocalization as a consequence of sequential coding of stimuli. Attention, Perception, & Psychophysics, 74(2), 365–378.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 6088
Hilkenmeier, F., Scharlau, I., Weiß, K., & Olivers, C. N. L. (2012). The dynamics of prior entry in serial visual processing. Visual Cognition, 20(1), 48–76.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 28975
Bunte, N., & Scharlau, I. (2012). Subjektive Theorien von Musikerinnen und Musikern zum Üben: Ein Beitrag an der Schnittstelle von Kognitionspsychologie. Popmusikforschung und Musikpädagogik, 11.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 28968
Schüssler, R., Keuffer, J., Günnewig, K., & Scharlau, I. (2012). Praxis nach Rezept? – Praxisbezug und Professionalität in den subjektiven Theorien von Lehramtsstudierenden. Schulpädagogik Heute: Reform Der Lehrerbildung in Deutschland, Österreich Und Der Schweiz, 5.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31388
Müsche, H. S., & Scharlau, I. (2012). Psychologie in der Lehrerbildung: Didaktische Konzeption zur Förderung von Conceptual Change, Selbstlern- und Reflexionskompetenz. In M. Krämer, S. Dutke, & J. Barenberg (Eds.), Psychologiedidaktik und Evaluation IX (pp. 249–257). Shaker.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 31389
Domik, G., Arens, S., Tünnermann, J., & Scharlau, I. (2012). Evaluierung medizinischer Volumenrendering-Algorithmen durch empirische Studien. FIfF-Kommunikation, 29(3), 45–50.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31387
Schüssler, R., Keuffer, J., Günnewig, K., & Scharlau, I. (2012). Praxis nach Rezept? – Praxisbezug und Professionalität in den subjektiven Theorien von Lehramtsstudierenden. In D. Bosse, L. Criblez, & T. Hascher (Eds.), Reform der Lehrerbildung in Deutschland, Österreich und der Schweiz. Teil I: Analyse, Perspektiven und Forschung (Vol. 4, pp. 141–164). Prolog-Verlag.
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 32393
Karsten, A. (2011). Chronotopes in Writing. Excerpts from a Case Study. Tätigkeitstheorie – Journal Für Tätigkeitstheoretische Forschung in Deutschland (Activity Theory – Journal of Activity-Theoretical Research in Germany), 5, 87–120.
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 30901
Oechsle, M., Scharlau, I., Hessler, G., & Günnewig, K. (2011). Wie sehen Studierende das Verhältnis von Studium und Beruf? Praxisbezug und Professionalität in den Subjektiven Theorien Studierender. Der Bologna-Prozess aus Sicht der Hochschulforschung, 178–190.
LibreCat
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31687
Scharlau, I. (2011). Self-Assessment-Instrumente: Eine Möglichkeit der Reflexion und Differenzierung von Subjektiven Theorien. Workshop: Zum Verhältnis von Studium und Berufspraxis. Perspektiven von Lehrenden und Studierenden.
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 6091 | OA
Ansorge, U., Horstmann, G., & Scharlau, I. (2011). Top-down contingent feature-specific orienting with and without awareness of the visual input. Advances in Cognitive Psychology, 7(2), 108–119.
LibreCat | Download (ext.)
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 6082 | OA
Olivers, C. N. L., Hilkenmeier, F., & Scharlau, I. (2011). Prior entry explains order reversals in the attentional blink. Attention, Perception, & Psychophysics, 73(1), 53–67.
LibreCat | Download (ext.)
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 6084 | OA
Weiß, K., & Scharlau, I. (2011). Simultaneity and temporal order perception: Different sides of the same coin? Evidence from a visual prior-entry study. The Quarterly Journal of Experimental Psychology, 64(2), 394–416.
LibreCat | Download (ext.)
 

2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 32168 | OA
Karsten, A. (2010). Towards Cultural-Historical and Dialogical Writing Research – Some Methodological Considerations. Cultural-Historical Psychology, 4, 91–98.
LibreCat | Download (ext.)
 

2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 32169 | OA
Karsten, A. (2010). Konzeption von Schreiben. Tätigkeitstheorie – Journal für tätigkeitstheoretische Forschung in Deutschland (Activity Theory – Journal of Activity-Theoretical Research in Germany) , 1, 21–50.
LibreCat | Download (ext.)
 

2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 6067
Tseng, P., Tuennermann, J., Roker-Knight, N., Winter, D., Scharlau, I., & Bridgeman, B. (2010). Enhancing implicit change detection through action. Perception, 39(10), 1311–1321.
LibreCat
 

2010 | Conference Paper | LibreCat-ID: 30899
Weiß, K., & Scharlau, I. (2010). Temporal order judgments: A sensitive measure for measuring perceptual latency? In A. Bastianelli & G. Vidotto (Eds.), Proceedings of the 26th Annual Meeting of the International Society for Psychophysics (Vol. 26, pp. 461–466).
LibreCat
 

2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 6090 | OA
Ansorge, U., Horstmann, G., & Scharlau, I. (2010). Top–down contingent attentional capture during feed-forward visual processing. Acta Psychologica, 135(2), 123–126.
LibreCat | Download (ext.)
 

2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 6083 | OA
Hilkenmeier, F., & Scharlau, I. (2010). Rapid allocation of temporal attention in the attentional blink paradigm. European Journal of Cognitive Psychology, 22(8), 1222–1234.
LibreCat | Download (ext.)
 

2009 | Book | LibreCat-ID: 32143
Karsten, A. (2009). Vielfalt des Schreibens. Zur Dialogizität schriftlicher Äußerungen im Spannungsfeld von Konventionalisierung und Positionierung. Lehmanns Media.
LibreCat
 

2009 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31684
Scharlau, I., & Aebli, H. (2009). Jean Piaget, Die Entwicklung der physikalischen Mengenbegriffe beim Kinde: Erhaltung und Atomismus. In H. L. Arnold (Ed.), Kindlers Literatur Lexikon (Vol. 3). Metzler.
LibreCat
 

2009 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31683
Scharlau, I., & Aebli, H. (2009). Jean Piaget, Das Erwachen der Intelligenz beim Kinde. In H. L. Arnold (Ed.), Kindlers Literatur Lexikon (Vol. 3). Metzler.
LibreCat
 

2009 | Journal Article | LibreCat-ID: 28964 | OA
Hilkenmeier, F., Tünnermann, J., & Scharlau, I. (2009). Early Top-Down Influences in Control of Attention: Evidence from the Attentional Blink. KI 2009: Advances in Artificial Intelligence. Proceedings of the 32nd Annual Conference on Artificial Intelligence.
LibreCat | Download (ext.)
 

2009 | Journal Article | LibreCat-ID: 28955
Weiß, K., & Scharlau, I. (2009). Attention Speeds Up Visual Information Processing: Selection for Perception or Selection for Action? KI 2009: Advances in Artificial Intelligence. Proceedings of the 32nd Annual Conference on Artificial Intelligence.
LibreCat | Download (ext.)
 

2009 | Journal Article | LibreCat-ID: 28959 | OA
Priess, H.-W., & Scharlau, I. (2009). What you see is what you set – the position of moving objects. KI 2009: Advances in Artificial Intelligence. Proceedings of the 32nd Annual Conference on Artificial Intelligence.
LibreCat | Download (ext.)
 

2007 | Book | LibreCat-ID: 31673
Scharlau, I. (2007). Jean Piaget zur Einführung (2nd ed.). Junius.
LibreCat
 

2007 | Journal Article | LibreCat-ID: 28946
Scharlau, I. (2007). Control of Attention by Nonconscious Information: Do Intentions Play a Role? The 5th International Conference on Computer Vision Systems. https://doi.org/10.2390/BIECOLL-ICVS2007-158
LibreCat | DOI
 

2007 | Journal Article | LibreCat-ID: 6087 | OA
Scharlau, I. (2007). Temporal processes in prime-mask interaction: Assessing perceptual consequences of masked information. Advances in Cognitive Psychology, 3(1–2), 241–255.
LibreCat | Download (ext.)
 

2007 | Journal Article | LibreCat-ID: 6070 | OA
Neumann, O., & Scharlau, I. (2007). Experiments on the Fehrer-Raab effect and the “Weather Station Model” of visual backward masking. Psychological Research, 71(6), 667–677.
LibreCat | Download (ext.)
 

2007 | Journal Article | LibreCat-ID: 6093 | OA
Neumann, O., & Scharlau, I. (2007). Visual attention and the mechanism of metacontrast. Psychological Research, 71(6), 626–633.
LibreCat | Download (ext.)
 

2007 | Journal Article | LibreCat-ID: 6079 | OA
Scharlau, I. (2007). Perceptual latency priming: A measure of attentional facilitation. Psychological Research, 71(6), 678–686.
LibreCat | Download (ext.)
 

2006 | Journal Article | LibreCat-ID: 6092
Scharlau, I., Ansorge, U., & Breitmeyer, B. G. (2006). Trends and styles in visual masking. Advances in Cognitive Psychology, 2(1), 1–5.
LibreCat
 

2006 | Journal Article | LibreCat-ID: 6073 | OA
Scharlau, I., Ansorge, U., & Horstmann, G. (2006). Latency facilitation in temporal-order judgments: Time course of facilitation as a function of judgment type. Acta Psychologica, 122(2), 129–159.
LibreCat | Download (ext.)
 

2006 | Journal Article | LibreCat-ID: 6076 | OA
Horstmann, G., Scharlau, I., & Ansorge, U. (2006). More efficient rejection of happy than of angry face distractors in visual search. Psychonomic Bulletin & Review, 13(6), 1067–1073.
LibreCat | Download (ext.)
 

2006 | Journal Article | LibreCat-ID: 6094 | OA
Ansorge, U., Scharlau, I., & Labudda, K. (2006). Visual search for a motion singleton among coherently moving distractors. Psychological Research, 70(2), 103–116.
LibreCat | Download (ext.)
 

2006 | Journal Article | LibreCat-ID: 6077
Scharlau, I., & Horstmann, G. (2006). Perceptual latency priming and illusory line motion: Facilitation by gradients of attention? Advances in Cognitive Psychology, 2(1), 87–97.
LibreCat
 

2004 | Journal Article | LibreCat-ID: 6069
Scharlau, I. (2004). Evidence for split foci of attention in a priming paradigm. Perception & Psychophysics, 66(6), 988–1002.
LibreCat
 

2004 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31685
Scharlau, I. (2004). Illusory line motion and perceptual latency priming: Two alternative measures for attentional facilitation. In R. P. Würtz, M. Lappe, & Tübingen University (Eds.), Dynamic Perception 2004: Workshop of GI section 1.0.4 “Image Understanding” and the European Networks MUHCI and ECOVISION (pp. 127–133). AKA IOS Press.
LibreCat
 

2004 | Journal Article | LibreCat-ID: 6068 | OA
Scharlau, I. (2004). Evidence against response bias in temporal order tasks with attention manipulation by masked primes. Psychological Research, 68(4), 224–236.
LibreCat | Download (ext.)
 

2004 | Journal Article | LibreCat-ID: 6089 | OA
Scharlau, I. (2004). The spatial distribution of attention in perceptual latency priming. The Quarterly Journal of Experimental Psychology A: Human Experimental Psychology, 57A(8), 1411–1436.
LibreCat | Download (ext.)
 

2003 | Book Chapter | LibreCat-ID: 30893
Scharlau, I., Ansorge, U., & Neumann, O. (2003). Reaktionszeitmessung: Allgemeinpsychologische Grundlage und psycholinguistische Anwendungen. In G. Rickheit, T. Herrmann, & W. Deutsch (Eds.), Psycholinguistik – Psycholinguistics (pp. 190–202). de Gruyter.
LibreCat
 

2003 | Journal Article | LibreCat-ID: 6065 | OA
Scharlau, I., & Ansorge, U. (2003). Direct parameter specification of an attention shift: Evidence from perceptual latency priming. Vision Research, 43(12), 1351–1363.
LibreCat | Download (ext.)
 

2003 | Journal Article | LibreCat-ID: 6078 | OA
Scharlau, I., & Neumann, O. (2003). Perceptual latency priming by masked and unmasked stimuli: Evidence for an attentional interpretation. Psychological Research, 67(3), 184–196.
LibreCat | Download (ext.)
 

2003 | Journal Article | LibreCat-ID: 6086 | OA
Scharlau, I., & Neumann, O. (2003). Temporal parameters and time course of perceptual latency priming. Acta Psychologica, 113(2), 185–203.
LibreCat | Download (ext.)
 

2002 | Journal Article | LibreCat-ID: 6072
Ansorge, U., Heumann, M., & Scharlau, I. (2002). Influences of visibility, intentions, and probability in a peripheral cuing task. Consciousness and Cognition: An International Journal, 11(4), 528–545.
LibreCat
 

2002 | Book Chapter | LibreCat-ID: 30897
Scharlau, I., & Ansorge, U. (2002). Exogenous and intention-dependent control of attention shifts in dynamic displays. In R. P. Würtz & M. Lappe (Eds.), Dynamic Perception: Workshop of GI section 1.0.4 “Image Understanding” and the European Networks MUHCI and ECOVISION (pp. 89–95). AKA IOS Press.
LibreCat
 

2002 | Journal Article | LibreCat-ID: 6074 | OA
Scharlau, I. (2002). Leading, but not trailing, primes influence temporal order perception: Further evidence for an attentional account of perceptual latency priming. Perception & Psychophysics, 64(8), 1346–1360.
LibreCat | Download (ext.)
 

2002 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32504
Papastefanou, C., & Buhl, H. M. (2002). Familien mit Kindern im frühen Erwachsenenalter. In M. Hofer, E. Wild, & P. Noack (Eds.), Lehrbuch Familienbeziehungen. Eltern und Kinder in der Entwicklung (2nd ed., pp. 265–289). Hogrefe.
LibreCat
 

2001 | Journal Article | LibreCat-ID: 28944
Ansorge, U., Scharlau, I., Heumann, M., & Klotz, W. (2001). Visual conscious perception could be grounded in a nonconscious sensorimotor domain. Behavioral and Brain Sciences, 24, 974–975. https://doi.org/10.1017/s0140525x01230118
LibreCat | DOI
 

1998 | Book | LibreCat-ID: 29080
Scharlau, I. (1998). Erkenntnistheorie als Wissenschaft: Streitpunkte zwischen Husserl, Gurwitsch, Merleau-Ponty und Piaget. Fink.
LibreCat
 

1997 | Book Chapter | LibreCat-ID: 30891
Scharlau, I. (1997). Die genetische Epistemologie Jean Piagets in der Perspektive der Vernunftkritik. In C. Jamme (Ed.), Grundlinien der Vernunftkritik (pp. 508–526). Suhrkamp.
LibreCat
 

1997 | Book Chapter | LibreCat-ID: 30879
Scharlau, I. (1997). Cyberspace. In I. Schaffner & M. Winzen (Eds.), Deep Storage - Arsenale der Erinnerung - Sammeln, Speichern, Archivieren in der Kunst (pp. 108–112). Prestel.
LibreCat
 

1997 | Journal Article | LibreCat-ID: 30890
Scharlau, I. (1997). Piaget lesen. Information Philosophie, 3, 58–64.
LibreCat
 

1996 | Book | LibreCat-ID: 29081
Scharlau, I. (1996). Jean Piaget zur Einführung. Junius.
LibreCat
 

1994 | Book | LibreCat-ID: 29079
Scharlau, I. (1994). Cartesianische Grundlagen der wissenschaftlichen Psychologie. Königshausen & Neumann.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=424

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed