Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
456 Publications
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36404
Hoya, F. K., & Hellmich, F. (2018). Feedback im Elternhaus und Leseleistungen von Kindern im Grundschulalter. Vortrag auf der 83. Tagung der Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF).
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 26642
Hellmich, F., Hoya, F. K., Görel, G., & Schwab, S. (2017). Unter welchen Voraussetzungen kooperieren Grundschullehrkräfte im inklusiven Unterricht? Eine Studie zu den Bedingungen der Kooperationsbereitschaft von Grundschullehrerinnen und -lehrern im inklusiven Unterricht. Empirische Sonderpädagogik, 9(1), 36–51. https://doi.org/10.25656/01:14874
LibreCat
| DOI
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26643
Hellmich, F., Görel, G., & Schwab, S. (2017). Motivation für die Beschäftigung mit Inklusion während des Studiums bei Studierenden des Lehramts an Grundschulen. In S. Miller, B. Holler-Nowitzki, B. Kottmann, S. Lesemann, B. Letmathe-Henkel, N. Meyer , R. Schroeder, & K. Velten (Eds.), Profession und Disziplin - Grundschulpädagogik im Diskurs (Vol. 22, pp. 282–288). Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-13502-7_35
LibreCat
| DOI
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26646
Görel, G., & Hellmich, F. (2017). Erfahrungen, Einstellungen und Motivation von Studierenden des Grundschullehramts in Hinblick auf den inklusiven Unterricht. In D. Laubenstein & D. Scheer (Eds.), Sonderpädagogik zwischen Wirksamkeitsforschung und Gesellschaftskritik (pp. 143–150). Klinkhardt.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 26647
Schwab, S., Hellmich, F., & Görel, G. (2017). Self-efficacy of prospective Austrian and German primary school teachers regarding the implementation of inclusive education. Journal of Research in Special Educational Needs, 17(3), 205–217. https://doi.org/10.1111/1471-3802.12379
LibreCat
| DOI
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26648
Hellmich, F., Löper, M. F., Görel, G., & Pfahl, R. (2017). Einstellungen von Kindern gegenüber Peers mit sonderpädagogischem Förderbedarf als Bedingungen der sozialen Partizipation im inklusiven Unterricht der Grundschule. In F. Hellmich & E. Blumberg (Eds.), Inklusiver Unterricht in der Grundschule (pp. 98–121). Kohlhammer.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 26674
Hellmich, F., & Hoya, F. K. (2017). Primary school students’ implicit theories and their reading motivation. The role of parents’ and teachers’ effort feedback. Zeitschrift Für Psychologie, 225(2), 117–126. https://doi.org/10.1027/2151-2604/a000288
LibreCat
| DOI
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 26675
Hellmich, F., & Hoya, F. K. (2017). Empirische Arbeit: Wahrgenommenes positives Feedback zu Leseprozessen in Elternhaus und Schule im Zusammenhang mit der Lesemotivation von Kindern im Grundschulalter. Psychologie in Erziehung und Unterricht, 64(4), 290–304. https://doi.org/10.2378/peu2017.art09d
LibreCat
| DOI
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26709
Löper, M. F., & Hellmich, F. (2017). Soziale Selbstkonzepte von Kindern im Grundschulalter und ihre Einstellungen gegenüber Peers mit Förderbedarf in der sozial-emotionalen Entwicklung. In D. Laubenstein & D. Scheer (Eds.), Sonderpädagogik zwischen Wirksamkeitsforschung und Gesellschaftskritik (pp. 135–142). Klinkhardt.
LibreCat
2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 26724
Hellmich, F., & Blumberg, E. (Eds.). (2017). Inklusiver Unterricht in der Grundschule. Kohlhammer.
LibreCat
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45066
Knickenberg, M. (2017). Effects of feedback on primary school students’ causal attributions and their reading comprehension. ECER 2017 (European Conference on Educational Research). „Reforming education and the imperative of constant change: Ambivalent roles of policy and the role of educational research“, Copenhagen, Denmark.
LibreCat
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45067
Knickenberg, M., & Hellmich, F. (2017). Feedback als Prädiktor für Leseverständnis, Kausalattributionen und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen bei Kindern in der zweiten Hälfte der Grundschulzeit. 5. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Heidelberg.
LibreCat
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37769
Löper, M. F., & Hellmich, F. (2017). Determinants of Primary School Students’ Attitudes towards Peers with Special Educational Needs. Single Paper. ECER 2017 (European Conference on Educational Research). „Reforming Education and the Imperative of Constant Change: Ambivalent Roles of Policy and the Role of Educational Research“.
LibreCat
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37780
Hellmich, F., Hoya, F. K., Görel, G., & Schwab, S. (2017). Unter welchen Voraussetzungen kooperieren Grundschullehrkräfte im inklusiven Unterricht? – Eine Studie zu den Bedingungen der Kooperationsbereitschaft von Grundschullehrerinnen und -lehrern im inklusiven Unterricht. Vortrag auf der 5. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF).
LibreCat
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37781
Ort, M., & Hellmich, F. (2017). Feedback als Prädiktor für Leseverständnis, Kausalattributionen und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen bei Kindern in der zweiten Hälfte der Grundschulzeit. Vortrag auf der 5. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF).
LibreCat
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37779
Hellmich, F., & Löper, M. F. (2017). Teacher Behavior as a Prerequisite of Children`s Attitudes Towards Peers with Social or Emotional Disorders. Oral paper presentation. Mini Conference: “The Social Inclusion of Students with Disabilities in General Education.”
LibreCat
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37768
Hoya, F. K., & Hellmich, F. (2017). Effort Feedback as a Prerequisite for Primary School Students’ Implicit Theories and their Reading Motivation. Single Paper. ECER 2017 (European Conference on Educational Research).
LibreCat
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37767
Hoya, F. K., & Hellmich, F. (2017). Effects of Parental and Teachers` Positive Feedback on their Children`s Reading Motivation. Single Paper. 17th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction).
LibreCat
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37771
Hellmich, F., & Schwab, S. (2017). Prerequisites of Primary School Teachers` Willingness to Cooperate in Inclusive Education. Individual Oral Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE).
LibreCat
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37776
Hellmich, F. (2017). Erklärungsfaktoren für Einstellungen von Grundschullehrkräften zur Inklusion - Qualitative und quantitative Befunde.
LibreCat