Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

557 Publications


2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56975
R. Biehler and R. Hochmuth, “Relating different mathematical praxeologies as a challenge for designing mathematical content for bridging courses,” in Didactics of Mathematics in Higher Education as a Scientific Discipline–Conference Proceedings - Khdm-report 17-05, R. Göller, R. Biehler, R. Hochmuth, and H.-G. Rück, Eds. Kassel: Universität Kassel, 2017, pp. 14–20.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56890
S. Becher and R. Biehler, “Beliefs on benefits from learning higher mathematics at university for future secondary school teacher,” in Didactics of Mathematics in Higher Education as a Scientific Discipline–Conference Proceedings - Khdm-report 17-05, R. Göller, R. Biehler, R. Hochmuth, and H.-G. Rück, Eds. Kassel: Universität Kassel, 2017, pp. 256–259.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56694
R. Biehler and C. Schulte, “Perspectives for an interdisciplinary data science curriculum at German secondary schools,” in Paderborn Symposium on Data Science Education at School Level 2017: The Collected Extended Abstracts , 2017, pp. 2–14.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57011
C. Colberg, T. Mai, D. Wilms, and R. Biehler, “Studifinder: Developing e-learning materials for the transition from secondary school to university,” in Didactics of Mathematics in Higher Education as a Scientific Discipline–Conference Proceedings - Khdm-report 17-05, R. Göller, R. Biehler, R. Hochmuth, and H.-G. Rück, Eds. Kassel: Universität Kassel, 2017, pp. 466–470.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 57014
R. Göller, R. Biehler, R. Hochmuth, and H.-G. Rück, Eds., Didactics of mathematics in higher education as a scientific discipline - Conference Proceedings. Khdm-report 17-05. Kassel: Universität Kassel, 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 33563 | OA
S. Rezat and S. Rezat, “Subject specific genres and genre awareness in integrated mathematics and language teaching,” EURASIA Journal of Mathematics, Science & Technology Education 13 (7b), pp. 4157–4188, 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 7765 | OA
J. Schumacher, “Erkunden mathematischer Strukturen anstatt Interpretation in Modellen – Ein innermathematischer Zugang zu negativen Zahlen,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2016, 2016.
LibreCat | Download (ext.)
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31799
U. Häsel-Weide, “»Mathematik inklusive«: Lernchancen im inklusiven Anfangsunterricht.,” in Beiträge zum Mathematikunterricht. Vorträge auf der 50. Tagung für Didaktik der Mathematik, Heidelberg, 2016, vol. 1, pp. 365–369.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31798
U. Häsel-Weide, “Mathematik gemeinsam lernen - Lernumgebungen für den inklusiven Mathematikunterricht.,” in Tagungsband des AK Grundschule in der GDM 2016, 2016, pp. 9–24.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 31800
U. Häsel-Weide, “‘Merit hat 4 von 5 Subtraktionsaufgaben durch Rückwärtszählen gelöst’. Leistungsbeurteilung im inklusiven Mathematikunterricht,” Sonderpädagogische Förderung heute, vol. 4, no. 61, pp. 356–368, 2016.
LibreCat
 

2016 | Book | LibreCat-ID: 31801
U. Häsel-Weide, Vom Zählen zum Rechnen. Struktur-fokussierende Deutungen in kooperativen Lernumgebungen., 1st ed. Wiesbaden: Springer Spektrum, 2016.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 31797
U. Häsel-Weide, “Gemeinsam ordnen – gemeinsam lernen. Mathematische Strukturen sichtbar machen. ,” Grundschulunterricht Mathematik, no. 1, pp. 30–33, 2016.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52575
G. Werth, “Ziehen und Beweisen mit DGS - Welche Beweiskraft haben für Studierende die Erkenntnisse, die sie im Zugmodus gewinnen?,” in Beiträge zum Mathematikunterricht, Heidelberg, 2016.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48396
L. Wessel and N. Wilhelm, “Zusammenhänge zwischen Sprachkompetenz und verstehensorientierter Leistung beim Umgang mit Brüchen,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2016, Institut für Mathematik und Informatik Heidelberg, Ed. Münster: WTM-Verlag, 2016, pp. 1059–1062.
LibreCat | Download (ext.)
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48417
L. Wessel, S. Prediger, A. Schüler-Meyer, and T. Kuzu, “Is grade 7 too late to start with bilingual mathematics courses? An intervention study,” 2016.
LibreCat | Download (ext.)
 

2016 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 45332
J. Schönherr and S. Schukajlow, “Are mathematical problems boring? Boredom while solving problems with and without a connection to reality from students’ and pre-service teachers’ perspectives,” in Proceedings of the 40th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 2016, vol. 4, pp. 131–138.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 56893
R. Biehler and R. Hochmuth, “Oberwolfach Papers on Mathematics in Undergraduate Study Programs: Challenges for Research,” International Journal of Research in Undergraduate Mathematics Education, vol. 3, no. 1, pp. 1–7, 2016, doi: 10.1007/s40753-016-0049-7.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 56973
R. Biehler and W. Blum, “Didaktisch orientierte Rekonstruktion von Mathematik als Basis von Schulmathematik und Lehrerbildung – Editorial,” Journal für Mathematik-Didaktik, vol. 37, no. 1, pp. 1–4, 2016, doi: 10.1007/s13138-016-0101-9.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 56977
R. Biehler and L. Kempen, “Didaktisch orientierte Beweiskonzepte – Eine Analyse zur mathematikdidaktischen Ideenentwicklung,” Journal für Mathematik-Didaktik, vol. 37, no. 1, pp. 141–179, 2016, doi: 10.1007/s13138-016-0097-1.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 56974
R. Biehler, D. Frischemeier, and S. Podworny, “Stochastische Simulationen mit TinkerPlots–Von einfachen Zufallsexperimenten zum informellen Hypothesentesten,” Stochastik in der Schule, vol. 36, no. 1, pp. 22–27, 2016.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=97

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed