Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
557 Publications
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56975
R. Biehler and R. Hochmuth, “Relating different mathematical praxeologies as a challenge for designing mathematical content for bridging courses,” in Didactics of Mathematics in Higher Education as a Scientific Discipline–Conference Proceedings - Khdm-report 17-05, R. Göller, R. Biehler, R. Hochmuth, and H.-G. Rück, Eds. Kassel: Universität Kassel, 2017, pp. 14–20.
LibreCat
| Download (ext.)
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56890
S. Becher and R. Biehler, “Beliefs on benefits from learning higher mathematics at university for future secondary school teacher,” in Didactics of Mathematics in Higher Education as a Scientific Discipline–Conference Proceedings - Khdm-report 17-05, R. Göller, R. Biehler, R. Hochmuth, and H.-G. Rück, Eds. Kassel: Universität Kassel, 2017, pp. 256–259.
LibreCat
| Download (ext.)
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56694
R. Biehler and C. Schulte, “Perspectives for an interdisciplinary data science curriculum at German secondary schools,” in Paderborn Symposium on Data Science Education at School Level 2017: The Collected Extended Abstracts , 2017, pp. 2–14.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57011
C. Colberg, T. Mai, D. Wilms, and R. Biehler, “Studifinder: Developing e-learning materials for the transition from secondary school to university,” in Didactics of Mathematics in Higher Education as a Scientific Discipline–Conference Proceedings - Khdm-report 17-05, R. Göller, R. Biehler, R. Hochmuth, and H.-G. Rück, Eds. Kassel: Universität Kassel, 2017, pp. 466–470.
LibreCat
| Download (ext.)
2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 57014
R. Göller, R. Biehler, R. Hochmuth, and H.-G. Rück, Eds., Didactics of mathematics in higher education as a scientific discipline - Conference Proceedings. Khdm-report 17-05. Kassel: Universität Kassel, 2017.
LibreCat
| Download (ext.)
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 33563 |

S. Rezat and S. Rezat, “Subject specific genres and genre awareness in integrated mathematics and language teaching,” EURASIA Journal of Mathematics, Science & Technology Education 13 (7b), pp. 4157–4188, 2017.
LibreCat
| Download (ext.)
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 7765 |

J. Schumacher, “Erkunden mathematischer Strukturen anstatt Interpretation in Modellen – Ein innermathematischer Zugang zu negativen Zahlen,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2016, 2016.
LibreCat
| Download (ext.)
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31799
U. Häsel-Weide, “»Mathematik inklusive«: Lernchancen im inklusiven Anfangsunterricht.,” in Beiträge zum Mathematikunterricht. Vorträge auf der 50. Tagung für Didaktik der Mathematik, Heidelberg, 2016, vol. 1, pp. 365–369.
LibreCat
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31798
U. Häsel-Weide, “Mathematik gemeinsam lernen - Lernumgebungen für den inklusiven Mathematikunterricht.,” in Tagungsband des AK Grundschule in der GDM 2016, 2016, pp. 9–24.
LibreCat
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 31800
U. Häsel-Weide, “‘Merit hat 4 von 5 Subtraktionsaufgaben durch Rückwärtszählen gelöst’. Leistungsbeurteilung im inklusiven Mathematikunterricht,” Sonderpädagogische Förderung heute, vol. 4, no. 61, pp. 356–368, 2016.
LibreCat
2016 | Book | LibreCat-ID: 31801
U. Häsel-Weide, Vom Zählen zum Rechnen. Struktur-fokussierende Deutungen in kooperativen Lernumgebungen., 1st ed. Wiesbaden: Springer Spektrum, 2016.
LibreCat
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 31797
U. Häsel-Weide, “Gemeinsam ordnen – gemeinsam lernen. Mathematische Strukturen sichtbar machen. ,” Grundschulunterricht Mathematik, no. 1, pp. 30–33, 2016.
LibreCat
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52575
G. Werth, “Ziehen und Beweisen mit DGS - Welche Beweiskraft haben für Studierende die Erkenntnisse, die sie im Zugmodus gewinnen?,” in Beiträge zum Mathematikunterricht, Heidelberg, 2016.
LibreCat
2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48396
L. Wessel and N. Wilhelm, “Zusammenhänge zwischen Sprachkompetenz und verstehensorientierter Leistung beim Umgang mit Brüchen,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2016, Institut für Mathematik und Informatik Heidelberg, Ed. Münster: WTM-Verlag, 2016, pp. 1059–1062.
LibreCat
| Download (ext.)
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48417
L. Wessel, S. Prediger, A. Schüler-Meyer, and T. Kuzu, “Is grade 7 too late to start with bilingual mathematics courses? An intervention study,” 2016.
LibreCat
| Download (ext.)
2016 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 45332
J. Schönherr and S. Schukajlow, “Are mathematical problems boring? Boredom while solving problems with and without a connection to reality from students’ and pre-service teachers’ perspectives,” in Proceedings of the 40th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 2016, vol. 4, pp. 131–138.
LibreCat
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 56893
R. Biehler and R. Hochmuth, “Oberwolfach Papers on Mathematics in Undergraduate Study Programs: Challenges for Research,” International Journal of Research in Undergraduate Mathematics Education, vol. 3, no. 1, pp. 1–7, 2016, doi: 10.1007/s40753-016-0049-7.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 56973
R. Biehler and W. Blum, “Didaktisch orientierte Rekonstruktion von Mathematik als Basis von Schulmathematik und Lehrerbildung – Editorial,” Journal für Mathematik-Didaktik, vol. 37, no. 1, pp. 1–4, 2016, doi: 10.1007/s13138-016-0101-9.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 56977
R. Biehler and L. Kempen, “Didaktisch orientierte Beweiskonzepte – Eine Analyse zur mathematikdidaktischen Ideenentwicklung,” Journal für Mathematik-Didaktik, vol. 37, no. 1, pp. 141–179, 2016, doi: 10.1007/s13138-016-0097-1.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 56974
R. Biehler, D. Frischemeier, and S. Podworny, “Stochastische Simulationen mit TinkerPlots–Von einfachen Zufallsexperimenten zum informellen Hypothesentesten,” Stochastik in der Schule, vol. 36, no. 1, pp. 22–27, 2016.
LibreCat