Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
553 Publications
2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 57014
R. Göller, R. Biehler, R. Hochmuth, and H.-G. Rück, Eds., Didactics of mathematics in higher education as a scientific discipline - Conference Proceedings. Khdm-report 17-05. Kassel: Universität Kassel, 2017.
LibreCat
| Download (ext.)
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 33563 |

S. Rezat and S. Rezat, “Subject specific genres and genre awareness in integrated mathematics and language teaching,” EURASIA Journal of Mathematics, Science & Technology Education 13 (7b), pp. 4157–4188, 2017.
LibreCat
| Download (ext.)
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 7765 |

J. Schumacher, “Erkunden mathematischer Strukturen anstatt Interpretation in Modellen – Ein innermathematischer Zugang zu negativen Zahlen,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2016, 2016.
LibreCat
| Download (ext.)
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31799
U. Häsel-Weide, “»Mathematik inklusive«: Lernchancen im inklusiven Anfangsunterricht.,” in Beiträge zum Mathematikunterricht. Vorträge auf der 50. Tagung für Didaktik der Mathematik, Heidelberg, 2016, vol. 1, pp. 365–369.
LibreCat
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31798
U. Häsel-Weide, “Mathematik gemeinsam lernen - Lernumgebungen für den inklusiven Mathematikunterricht.,” in Tagungsband des AK Grundschule in der GDM 2016, 2016, pp. 9–24.
LibreCat
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 31800
U. Häsel-Weide, “‘Merit hat 4 von 5 Subtraktionsaufgaben durch Rückwärtszählen gelöst’. Leistungsbeurteilung im inklusiven Mathematikunterricht,” Sonderpädagogische Förderung heute, vol. 4, no. 61, pp. 356–368, 2016.
LibreCat
2016 | Book | LibreCat-ID: 31801
U. Häsel-Weide, Vom Zählen zum Rechnen. Struktur-fokussierende Deutungen in kooperativen Lernumgebungen., 1st ed. Wiesbaden: Springer Spektrum, 2016.
LibreCat
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 31797
U. Häsel-Weide, “Gemeinsam ordnen – gemeinsam lernen. Mathematische Strukturen sichtbar machen. ,” Grundschulunterricht Mathematik, no. 1, pp. 30–33, 2016.
LibreCat
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52575
G. Werth, “Ziehen und Beweisen mit DGS - Welche Beweiskraft haben für Studierende die Erkenntnisse, die sie im Zugmodus gewinnen?,” in Beiträge zum Mathematikunterricht, Heidelberg, 2016.
LibreCat
2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48396
L. Wessel and N. Wilhelm, “Zusammenhänge zwischen Sprachkompetenz und verstehensorientierter Leistung beim Umgang mit Brüchen,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2016, Institut für Mathematik und Informatik Heidelberg, Ed. Münster: WTM-Verlag, 2016, pp. 1059–1062.
LibreCat
| Download (ext.)
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48417
L. Wessel, S. Prediger, A. Schüler-Meyer, and T. Kuzu, “Is grade 7 too late to start with bilingual mathematics courses? An intervention study,” 2016.
LibreCat
| Download (ext.)
2016 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 45332
J. Schönherr and S. Schukajlow, “Are mathematical problems boring? Boredom while solving problems with and without a connection to reality from students’ and pre-service teachers’ perspectives,” in Proceedings of the 40th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 2016, vol. 4, pp. 131–138.
LibreCat
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 56893
R. Biehler and R. Hochmuth, “Oberwolfach Papers on Mathematics in Undergraduate Study Programs: Challenges for Research,” International Journal of Research in Undergraduate Mathematics Education, vol. 3, no. 1, pp. 1–7, 2016, doi: 10.1007/s40753-016-0049-7.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 56973
R. Biehler and W. Blum, “Didaktisch orientierte Rekonstruktion von Mathematik als Basis von Schulmathematik und Lehrerbildung – Editorial,” Journal für Mathematik-Didaktik, vol. 37, no. 1, pp. 1–4, 2016, doi: 10.1007/s13138-016-0101-9.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 56977
R. Biehler and L. Kempen, “Didaktisch orientierte Beweiskonzepte – Eine Analyse zur mathematikdidaktischen Ideenentwicklung,” Journal für Mathematik-Didaktik, vol. 37, no. 1, pp. 141–179, 2016, doi: 10.1007/s13138-016-0097-1.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 56974
R. Biehler, D. Frischemeier, and S. Podworny, “Stochastische Simulationen mit TinkerPlots–Von einfachen Zufallsexperimenten zum informellen Hypothesentesten,” Stochastik in der Schule, vol. 36, no. 1, pp. 22–27, 2016.
LibreCat
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56972
R. Biehler, “Professional development for teaching probability and inference statistics with digital tools at upper secondary level,” presented at the 13 th International Congress on Mathematical Education (ICME 13), Hamburg, 2016.
LibreCat
| Download (ext.)
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 56976
R. Biehler et al., “Research in University Mathematics Education. The khdm,” EMS Newsletters December 2016, pp. 49–50, 2016.
LibreCat
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 56971
R. Biehler and D. Frischemeier, “Randomisierungstests mit TinkerPlots,” Stochastik in der Schule, vol. 36, no. 3, pp. 9–15, 2016.
LibreCat
2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57009
C. Colberg, R. Biehler, R. Hochmuth, N. Schaper, M. Liebendörfer, and M. Schürmann, “Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2016, Band 1, Institut für Mathematik und Informatik der Pädagogischen Hochschule Heidelberg, Ed. Münster: WTM-Verlag, 2016, pp. 213–216.
LibreCat
| Download (ext.)