Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
553 Publications
2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 57014
Göller, R., Biehler, R., Hochmuth, R., & Rück, H.-G. (Eds.). (2017). Didactics of mathematics in higher education as a scientific discipline - Conference Proceedings. Khdm-report 17-05. Universität Kassel.
LibreCat
| Download (ext.)
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 33563 |

Rezat, S., & Rezat, S. (2017). Subject specific genres and genre awareness in integrated mathematics and language teaching. EURASIA Journal of Mathematics, Science & Technology Education 13 (7b), 4157–4188.
LibreCat
| Download (ext.)
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 7765 |

Schumacher, J. (2016). Erkunden mathematischer Strukturen anstatt Interpretation in Modellen – Ein innermathematischer Zugang zu negativen Zahlen. In Institut für Mathematik und Informatik Heidelberg} (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2016. Münster: WTM-Verlag.
LibreCat
| Download (ext.)
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31799
Häsel-Weide, U. (2016). »Mathematik inklusive«: Lernchancen im inklusiven Anfangsunterricht. In I. Institut für Mathematik und Informatik der Pädagogischen Hochschule Heidelberg (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht. Vorträge auf der 50. Tagung für Didaktik der Mathematik (Vol. 1, pp. 365–369). WTM.
LibreCat
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31798
Häsel-Weide, U. (2016). Mathematik gemeinsam lernen - Lernumgebungen für den inklusiven Mathematikunterricht. In A. S. Steinweg (Ed.), Tagungsband des AK Grundschule in der GDM 2016 (pp. 9–24). University of Bamberg Press.
LibreCat
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 31800
Häsel-Weide, U. (2016). “Merit hat 4 von 5 Subtraktionsaufgaben durch Rückwärtszählen gelöst”. Leistungsbeurteilung im inklusiven Mathematikunterricht. Sonderpädagogische Förderung heute, 4(61), 356–368.
LibreCat
2016 | Book | LibreCat-ID: 31801
Häsel-Weide, U. (2016). Vom Zählen zum Rechnen. Struktur-fokussierende Deutungen in kooperativen Lernumgebungen. (1st ed.). Springer Spektrum.
LibreCat
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 31797
Häsel-Weide, U. (2016). Gemeinsam ordnen – gemeinsam lernen. Mathematische Strukturen sichtbar machen. . Grundschulunterricht Mathematik, 1, 30–33.
LibreCat
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52575
Werth, G. (2016). Ziehen und Beweisen mit DGS - Welche Beweiskraft haben für Studierende die Erkenntnisse, die sie im Zugmodus gewinnen? In Institut für Mathematik und Informatik der Pädagogischen Hochschule Heidelberg (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht. WTM.
LibreCat
2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48396
Wessel, L., & Wilhelm, N. (2016). Zusammenhänge zwischen Sprachkompetenz und verstehensorientierter Leistung beim Umgang mit Brüchen. In Institut für Mathematik und Informatik Heidelberg (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2016 (pp. 1059–1062). WTM-Verlag.
LibreCat
| Download (ext.)
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48417
Wessel, L., Prediger, S., Schüler-Meyer, A., & Kuzu, T. (2016). Is grade 7 too late to start with bilingual mathematics courses? An intervention study. TSG 32 at 13th International Congress on Mathematical Education, Hamburg, July 2016.
LibreCat
| Download (ext.)
2016 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 45332
Schönherr, J., & Schukajlow, S. (2016). Are mathematical problems boring? Boredom while solving problems with and without a connection to reality from students’ and pre-service teachers’ perspectives. In C. Csíkos, A. Rausch, & J. Szitányi (Eds.), Proceedings of the 40th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 4, pp. 131–138). PME.
LibreCat
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 56893
Biehler, R., & Hochmuth, R. (2016). Oberwolfach Papers on Mathematics in Undergraduate Study Programs: Challenges for Research. International Journal of Research in Undergraduate Mathematics Education, 3(1), 1–7. https://doi.org/10.1007/s40753-016-0049-7
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 56973
Biehler, R., & Blum, W. (2016). Didaktisch orientierte Rekonstruktion von Mathematik als Basis von Schulmathematik und Lehrerbildung – Editorial. Journal für Mathematik-Didaktik, 37(1), 1–4. https://doi.org/10.1007/s13138-016-0101-9
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 56977
Biehler, R., & Kempen, L. (2016). Didaktisch orientierte Beweiskonzepte – Eine Analyse zur mathematikdidaktischen Ideenentwicklung. Journal für Mathematik-Didaktik, 37(1), 141–179. https://doi.org/10.1007/s13138-016-0097-1
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 56974
Biehler, R., Frischemeier, D., & Podworny, S. (2016). Stochastische Simulationen mit TinkerPlots–Von einfachen Zufallsexperimenten zum informellen Hypothesentesten. Stochastik in der Schule, 36(1), 22–27.
LibreCat
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56972
Biehler, R. (2016). Professional development for teaching probability and inference statistics with digital tools at upper secondary level. 13 th International Congress on Mathematical Education (ICME 13), Hamburg.
LibreCat
| Download (ext.)
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 56976
Biehler, R., Hochmuth, R., Rück, H.-G., Göller, R., Hoppenbrock, A., Liebendörfer, M., & Püschl, J. (2016). Research in University Mathematics Education. The khdm. EMS Newsletters December 2016, 49–50.
LibreCat
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 56971
Biehler, R., & Frischemeier, D. (2016). Randomisierungstests mit TinkerPlots. Stochastik in der Schule, 36(3), 9–15.
LibreCat
2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57009
Colberg, C., Biehler, R., Hochmuth, R., Schaper, N., Liebendörfer, M., & Schürmann, M. (2016). Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase. In Institut für Mathematik und Informatik der Pädagogischen Hochschule Heidelberg (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2016, Band 1 (pp. 213–216). WTM-Verlag.
LibreCat
| Download (ext.)