Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

540 Publications


2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 51131
Graf LM, Häsel-Weide U, Höveler K, Nührenbörger M. Insights into out-of-field teachers’ self-reports: Fostering the understanding of addition and subtraction as a basis for children to overcome difficulties in mathematics. In: Drijvers P, Csapodi C, Palmér H, Gosztonyi K, Kónya E, Alfréd Rényi Institute of Mathematics and ERME, eds. Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13). ; 2023:3203-3210.
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 52806
Gilbert H, Schürmann M, Liebendörfer M, Lawson D, Hodds M. Post-pandemic online mathematics and statistics support: Practitioners’ opinions in Germany and Great Britain & Ireland. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology. Published online 2023:1-26. doi:10.1080/0020739x.2023.2184282
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52811
Biehler R, Guntermann D, Liebendörfer M, Krämer S, Schlüter S. Fachdidaktisches Design von Begründungsvideos im Projekt studiVEMINTvideos. In: Goethe-Universität Frankfur I-P, ed. Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik. Vol 1. WTM; 2023:407–410. doi:10.37626/GA9783959872089.0
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52810
Göller R, Gildehaus L, Liebendörfer M, Besser M. Erfassung und Vergleich (mathematischer) Eingangsvoraussetzungen angehender Studierender verschiedener mathematikhaltiger Studiengänge. In: Härterich J, Kallweit M, Rolka K, Skill T, eds. Hanse-Kolloquium Zur Hochschuldidaktik Der Mathematik 2021. Beiträge Zum Gleichnamigen Online-Symposium Am 12 November 2021 Aus Bochum. WTM; 2023:66–80.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52809
Kempen L, Liebendörfer M. Zu digital - zu viel - zu schwer? Qualitative Einsichten in das Erleben und Handeln von Erstsemester-Studierenden der Mathematik während der Corona-Pandemie. In: Härterich J, Kallweit M, Rolka K, Skill T, eds. Hanse-Kolloquium Zur Hochschuldidaktik Der Mathematik 2021. Beiträge Zum Gleichnamigen Online-Symposium Am 12 November 2021 Aus Bochum. WTM; 2023:91–106.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52813
Schlüter S, Liebendörfer M. Bearbeitungsmuster von Studierenden im Umgang mit formalen Definitionen im Kontext konstanter Folgen. In: Goethe-Universität Frankfur I-P, ed. Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik. Vol 2. WTM; 2023:1177–1180. doi:10.37626/GA9783959872089.0
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52812
Krämer S, Liebendörfer M. Förderung prozeduraler Flexibilität durch Lernvideos mit interaktiven Aufgaben. In: Goethe-Universität Frankfur I-P, ed. Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik. Vol 2. WTM; 2023:949–952. doi:10.37626/GA9783959872089.0
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 52807
Preservice teachers’ mathematics-related values and expectancy in the transition from school to university. Published online 2023. doi:10.48489/QUADRANTE.31191
LibreCat | DOI
 

2023 | Book | LibreCat-ID: 51101
Werth G. Neue Wege Im Mathematischen Unterricht: Auf Den Spuren Mathilde Vaertings. Springer Fachmedien Wiesbaden; 2023. doi:10.1007/978-3-658-42445-9
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 51103
Werth G. Standardkonstruktionen eigenständig entdecken. Mathilde Vaertings Idee der Selbstständigkeitsprobe. mathematik lehren. 2023;241:15-19.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53565
Schwerin I. Verdoppeln und Halbieren im Zahlenraum bis 100 - Erkenntnisse einer Interviewstudie in Klasse 2. In: Mathematikdidaktik Grundschule. University of Bamberg Press; 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53439
Rezat S, Malik SN, Leifeld M. Mathematik – Lesen – Lernen: Ein Vorlesungskonzept zur Förderung mathematischer Lesekompetenz. In: Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik  Vom 29.08.2022 Bis 02.09.2022 in Frankfurt Am Main. WTM-Verlag; 2023:1125–1128. doi:10.17877/DE290R-23392
LibreCat | Files available | DOI
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53441
Leifeld M, Rezat S. Verstehen schriftlicher Rechenverfahren durch algorithmisches Denken am Beispiel der schriftlichen Subtraktion. In: Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik  Vom 29.08.2022 Bis 02.09.2022 in Frankfurt Am Main. WTM-Verlag; 2023:993–996. doi:10.17877/DE290R-23760
LibreCat | Files available | DOI
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53475
Malik SN, Rezat S. Herausforderungen anwendungsbezogener Aufgaben - eine curriculare Perspektive auf den Forschungsstand. In: Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik  Vom 29.08.2022 Bis 02.09.2022 in Frankfurt Am Main. WTM-Verlag; 2023. doi:10.17877/DE290R-23380
LibreCat | Files available | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46987
Pepin B, Kock Z, Rezat S. Toward student agency in the selection and use of digital resources for learning and studying mathematics. In: Pepin B, Gueudet G, Choppin J, eds. Handbook of Digital Resources in Mathematics Education. Springer International Publishing; 2023:1–28. doi:10.1007/978-3-030-95060-6_26-1
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48067
Gueudet G, Pepin B, Rezat S. Meta-Resources: Supporting the design of mathematics teaching and learning. In: Pepin B, Gueudet G, Choppin J, eds. Handbook of Digital Resources in Mathematics Education. Springer International Publishing; 2023. doi:10.1007/978-3-030-95060-6_36-1
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49684 | OA
Rezat S, Geiger V. The role of digital technologies in transforming student learning landscapes. In: Pepin B, Gueudet G, Choppin J, eds. Handbook of Digital Resources in Mathematics Education. Springer International Publishing; 2023. doi:10.1007/978-3-030-95060-6_21-1
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46956
Hattermann M, Rezat S, Sträßer R. Geometrie: Leitidee Raum und Form. In: Handbuch Der Mathematikdidaktik. Springer; 2023:201–242. doi:10.1007/978-3-662-66604-3_7
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 45786 | OA
Hoffmann M, Biehler R. Implementing profession orientation as a design principle for overcoming Klein’s second discontinuity – preservice teacher’s perspectives on interface activities in the context of a geometry course. ZDM – Mathematics Education. Published online 2023. doi:10.1007/s11858-023-01505-3
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48319
Leiss D, Gerlach K, Wessel L, Schmidt-Thieme B. Sprache und Mathematiklernen. In: Handbuch der Mathematikdidaktik. Springer Berlin Heidelberg; 2023:561-595. doi:10.1007/978-3-662-66604-3_18
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=98

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed