Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
536 Publications
2024 | Book | LibreCat-ID: 55193
Hoffmann M, Hilgert J, Weich T. Ebene euklidische Geometrie. Algebraisierung, Axiomatisierung und Schnittstellen zur Schulmathematik. Springer Berlin Heidelberg; 2024. doi:10.1007/978-3-662-67357-7
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55667 |

Fleischer FY, Podworny S, Biehler R. Teaching and Learning to Construct Data-Based Decision Trees Using Data Cards as the First Introduction to Machine Learning in Middle School. Statistics Education Research Journal. 2024;23(1). doi:10.52041/serj.v23i1.450
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55756 |

Biehler R, Frischemeier D. Eine inklusive Lehr-Lernumgebung für die Leitidee „Daten und Zufall“ in der Primarstufe. In: Inklusives Lehren und Lernen von Mathematik. Springer Fachmedien Wiesbaden; 2024. doi:10.1007/978-3-658-43964-4_13
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book | LibreCat-ID: 55758
Biehler R, Frischemeier D. Daten-Spürnasen Auf Spurensuche: Datenanalyse in Der Grundschule Mit Digitalen Werkzeugen. Klett Kallmeyer; 2024.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56016 |

Hoffmann M, Biehler R. Using academic mathematical knowledge when working on interface tasks–analyses of pre-service teachers’ arguments about rotationally symmetric figures. ZDM – Mathematics Education. Published online 2024. doi:10.1007/s11858-024-01633-4
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56021
Häsel-Weide U, Nührenbörger M. Produktives Fördern im inklusiven Mathematikunterricht. In: Barzel B, Büchter A, Rütten C, Schacht F, Weskamp-Kleine S, eds. Inklusives Lehren und Lernen von Mathematik: Konzepte und Beispiele mit Fokus auf Grund- und Förderschule. Springer Fachmedien Wiesbaden; 2024:97-113. doi:https://doi.org/10.1007/978-3-658-43964-4_7
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56022
Häsel-Weide U, Wallner M. Achsensymmetrisch?! Praktiken, soziale und sozio-mathematische Normen der Begründung der Achsensymmetrie ebener Figuren in der Grundschule. Journal für Mathematik-Didaktik. 2024;45(2). doi:https://doi.org/10.1007/s13138-024-00241-9
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56197
Hoffmann M, Biehler R. Using academic mathematical knowledge when working on interface tasks–analyses of pre-service teachers’ arguments about rotationally symmetric figures. ZDM – Mathematics Education. Published online 2024. doi:10.1007/s11858-024-01633-4
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56131 |

Hoffmann M. Symmetry as a Topic for the University Education of Pre-Service Teachers. Recherches en Didactique des Mathématiques. Published online 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 56199
Liebendörfer M, Schmitz A, Biehler R, eds. Lernvideos in der Mathematik – Beiträge zur Abschlusstagung des Projektes studiVEMINTvideos der Universität Paderborn und der TH Köln.; 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56780
Biehler R, Durand-Guerrier V, Trigueros M. New trends in didactic research in university mathematics education. ZDM – Mathematics Education. Published online 2024. doi:10.1007/s11858-024-01643-2
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58269
Dettelbach A, Häsel-Weide U. Operative Beziehungen erkennen, beschreiben und nutzen – Initiierung von Lernprozessen unter Einbeziehung der App ‚Rechenfeld‘. In: Bierbrauer C, Ladel S, Platz M, eds. Förderung prozessbezogener Kompetenzen mit digitalen Medien. Mit mathematischen Objekten und Werkzeugen arbeiten. WTM-Verlag; 2024:184-200.
LibreCat
| Files available
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58391
Werth G. Der Einzug der Mathematik in die Bildungspläne der höheren Mädchenschulen zu Beginn des 20. Jahrhunderts. In: Beiträge Zum Mathematikunterricht 2024. ; 2024:1505-1508. doi:https://doi.org/10.37626/GA9783959872782.0
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59467 |

Miller KM, Polman JL, Yoon SA, et al. Data and Social Worlds: How Data Science Education Supports Civic Participation and Social Discourse. In: Lindgren R, Asino TI, Kyza EA, Looi CK, Keifert DT, Suárez E, eds. Proceedings of the 18th International Conference of the Learning Sciences-ICLS 2024. International Society of the Learning Sciences; 2024:1863-1870.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59581
Häsel-Weide U, Nührenbörger M. Praktiken der Fördeurng im inklusiven Mathematikunterricht. In: Ebers P, Rösken F, Barzel B, Büchter A, Schacht F, Scherer P, eds. Beiträge zum Mathematikuntericht 2024. 57. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik. ; 2024:207-210. doi:https://doi.ohttps://doi.org/10.37626/GA9783959872782.0 rg/10.37626/GA9783959872782.0
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56236
Schönherr J. Personalizing real‐world problems: Posing own problems increases self‐efficacy expectations, intrinsic value, attainment value, and utility value. British Journal of Educational Psychology. 2024;94(2):407-424. doi:10.1111/bjep.12653
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54836
Schönherr J, Schukajlow S. Preservice teachers’ judgments of students’ expectations of success and task values: Close relations with their personal task motivation. Teaching and Teacher Education. 2024;148. doi:10.1016/j.tate.2024.104659
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56235
Schönherr J, Strohmaier AR, Schukajlow S. Learning with visualizations helps: A meta-analysis of visualization interventions in mathematics education. Educational Research Review. 2024;45. doi:10.1016/j.edurev.2024.100639
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56237
Schönherr J, Mayer RE. Anxiety Moderates the Effects of Drawing Support on Drawing Accuracy in Mathematical Modeling. In: Lecture Notes in Computer Science. Springer Nature Switzerland; 2024. doi:10.1007/978-3-031-71291-3_26
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 60103
Langer W, Bruns J, Erhorn J. Entwicklung und Validierung eines videobasierten Testinstruments zur Erfassung des Noticing mit dem Fokus auf individuelle Förderung im inklusiven Sportunterricht. Journal for Educational Research Online. 2024;2023(1):51-73. doi:10.31244/jero.2023.01.03
LibreCat
| DOI