Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

463 Publications


2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35704
Education and professional development of university mathematics teachers
C. Winsløw, R. Biehler, B. Jaworski, F. Rønning, M. Wawro, in: V. Durand-Guerrier, R. Hochmuth, E. Nardi, C. Winsløw (Eds.), Research and Development in University Mathematics Education, Routledge, 2021, pp. 59–79.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35761
Schatten von 3D-Objekten: Modellierung mit GeoGebra 3D und Anwendungen in der Computergrafik
L. Höper, L. Malin, R. Biehler, mathematik lehren 2021 (2021) 19–22.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35763
Faszination 3D-Film: Entwicklung einer 3D-Konstruktion
S. Hüsing, N. Weiser, R. Biehler, mathematik lehren 2021 (2021) 23–27.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35702
Consultation Phases in Mathematics Learning and Support Centres
M. Schürmann, A. Panse, Z. Shaikh, R. Biehler, N. Schaper, M. Liebendörfer, J. Hilgert, International Journal of Research in Undergraduate Mathematics Education 8 (2021) 94–120.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35781 LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35751
A first introduction to data science education in secondary schools: Teaching and learning about data exploration withCODAPusing survey data
D. Frischemeier, R. Biehler, S. Podworny, L. Budde, Teaching Statistics 43 (2021) S182–S189.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24786
Opportunities and Possibilities of a Network of Mathematical Learning and Support Centres in Germany
M. Schürmann, M. Liebendörfer, L. Gildehaus, N. Schaper, R. Hochmuth, R. Biehler, E. Lankeit, C. Kuklinski, J. Ruge, Sigma Newsletter 22 (2021) 5–6.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45335
Was ist eine gute Skizze? Strategiewissen beim mathematischen Modellieren im Bereich der Geometrie fördern
J. Schönherr, S. Schukajlow, J. Blomberg, mathematik lehren 224 (2021) 22–27.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45333
Does strategic knowledge matter? Effects of strategic knowledge about drawing on students’ modeling competencies in the domain of geometry
J. Schönherr, S. Schukajlow, J. Blomberg, C. Leopold, Mathematical Thinking and Learning (2021).
LibreCat | DOI
 
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35737
Introducing students to machine learning with decision trees using CODAP and Jupyter Notebooks
R. Biehler, F.Y. Fleischer, Teaching Statistics 43 (2021) S133–S142.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 34822
Conceptualising and measuring domain-specific content knowledge of early childhood educators: A systematic review
J. Bruns, H. Gasteiger, C. Strahl, Review of Education 9 (2021) 500–538.
LibreCat | DOI | WoS
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45687
Eine mustergültige Wissenschaft
J. Bruns, T. Schopferer, . . TPS – Theorie und Praxis der Sozialpädagogik 11 (2021) 28–32.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36527 | OA
Place value and regrouping as seperate constructs of place value understanding
S. Jensen, H. Gasteiger, J. Bruns, in: M. Inprasitha, N. Changsri, N. Boonsena (Eds.), Proceedings of the 44th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 2021, pp. 101–109.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 34823 LibreCat | DOI | WoS
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36536 | OA
Stellenwertverständnis: Verständnis von Stellenwertprinzip und Bündelungsprinzip als separate Konstrukte
S. Jensen, H. Gasteiger, J. Bruns, in: Gesellschaft für Didaktik der Mathematik (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2021, WTM-Verlag, 2021.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56204
Integration fachwissenschaftlicher und fachdidaktischer Komponenten in der Lehramtsausbildung Mathematik Grundschule am Beispiel einer Veranstaltung zur Leitidee „Daten, Häufigkeit und Wahrscheinlichkeit“
D. Frischemeier, S. Podworny, R. Biehler, in: Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik, Springer Berlin Heidelberg, Berlin, Heidelberg, 2021.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 13108
Rekonstruktion diagrammatischen Schließens beim Erlernen der Subtraktion negativer Zahlen. Vergleich zweier methodischer Zugänge
J. Schumacher, S. Rezat, in: G. Kadunz (Ed.), Zeichen und Sprache im Mathematikunterricht, Springer, 2020.
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31873 LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31551
Tragfähige Grundlagen
U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, in: U. Hecker, M. Lassek, J. Ramseger (Eds.), Kinder lernen Zukunft – Anforderungen und tragfähige Grundlagen, 1st ed., Grundschulverband, Frankfurt a. M., 2020, pp. 108–118.
LibreCat | Files available
 

Filters and Search Terms

department=98

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed