Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

297 Publications


2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35821
Data Science Education in Secondary School: How to Develop Statistical Reasoning When Exploring Data Using CODAP
L. Budde, D. Frischemeier, R. Biehler, Y. Fleischer, D. Gerstenberger, S. Podworny, C. Schulte, in: P. Arnold (Ed.), New Skills in the Changing World of Statistics Education: Proceedings of the Roundtable Conference of the International Association for Statistical Education (IASE), July 2020, ISI/IASE, Voorborg, The Netherlands, 2020.
LibreCat | Files available
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 16961
LimSt – Ein Fragebogen zur Erhebung von Lernstrategien im mathematikhaltigen Studium
M. Liebendörfer, R. Göller, R. Biehler, R. Hochmuth, J. Kortemeyer, L. Ostsieker, J. Rode, N. Schaper, Journal für Mathematik-Didaktik (2020).
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 24784
Chancen und Möglichkeiten eines Netzwerks von Mathematischen Lernzentren in Deutschland - Bericht zum digitalen Lernzentrumsworkshop am 22.10.2020
M. Schürmann, M. Liebendörfer, L. Gildehaus, N. Schaper, R. Hochmuth, R. Biehler, E. Lankeit, C. Kuklinski, J. Ruge, Dghd-Newsletter 4/2020 (2020) 24–26.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 16965
Ein Kurzbericht aus dem Forschungsprojekt WiGeMath-Lernzentren als Unterstützungsmaßnahme für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase
M. Schürmann, N. Schaper, M. Liebendörfer, R. Biehler, E. Lankeit, R. Hochmuth, J. Ruge, C. Kuklinski, Dghd-Newsletter 01/2020 (2020) 25–29.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 13106
Rekonstruktion diagrammatischen Schließens am Beispiel der Subtraktion negativer Zahlen
J. Schumacher, in: Beiträge zum Mathematikunterricht 2019, n.d.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 13107
A Hypothetical Learning Trajectory for the Learning of the Rules for Manipulating Integers
J. Schumacher, S. Rezat, in: U.T. Jankvist, M. Van den Heuvel-Panhuizen, M. Veldhuis (Eds.), Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME11, February 6 – 10, 2019), Freudenthal Group & Freudenthal Institute, Utrecht University and ERME, Utrecht, the Netherlands, n.d.
LibreCat
 

2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 13139 | OA
Proceedings of the Third International Conference on Mathematics Textbook Research and Development: 16-19 September 2019 Paderborn, Germany
S. Rezat, L. Fan, M. Hattermann, J. Schumacher, H. Wuschke, eds., Proceedings of the Third International Conference on Mathematics Textbook Research and Development: 16-19 September 2019 Paderborn, Germany, Universitätsbibliothek Paderborn, Paderborn, 2019.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 32089
Materials für inclusive mathematics education - Design principles an practices.
U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, in: S. Rezat, L. Fan, M. Hattermann, J. Schumacher, H. Wuschke, Universitätsbibliothek Paderborn (Eds.), Proceedings of the Third International Conference on Mathematics Textbook Research an Development, Paderborn, 2019, pp. 185–190.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32090
Fördern im inklusiven Mathematikunterricht im Spannungsfeld zwischen gemeinsamen Lernsituationen und gezielter Förderung.
T. Breucker, O. Freesemann, U. Häsel-Weide, E.M. Opitz, M. Nührenbörger, C. Wittich, Zeitschrift für Heilpädagogik (2019) 316–326.
LibreCat
 

2019 | Misc | LibreCat-ID: 32091
Das Zahlenbuch 4. Förderheft
U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, M. Reinold, Das Zahlenbuch 4. Förderheft, Klett, Stuttgart, 2019.
LibreCat
 

2019 | Misc | LibreCat-ID: 31954
Das Zahlenbuch. Förderkommentar Lernen zum 4. Schuljahr
U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, M. Reinold, Das Zahlenbuch. Förderkommentar Lernen zum 4. Schuljahr, Klett, Leipzig, 2019.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32092
Lernumgebungen für den inklusiven Mathematikunterricht zwischen reichhaltiger Offenheit und fokussierter Förderung
U. Häsel-Weide, in: B. Baumert, M. Willen (Eds.), Zwischen Persönlichkeitsbildung und Leistungsentwicklung. Fachspezifische Zugänge zu inklusivem Unterricht, Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2019, pp. 175–181.
LibreCat
 

2019 | Book | LibreCat-ID: 45387
Textaufgaben lesen und verstehen lernen – Entwicklungsforschungsstudie zur mathematikspezifischen Leseverständnisförderung
J. Dröse, Textaufgaben lesen und verstehen lernen – Entwicklungsforschungsstudie zur mathematikspezifischen Leseverständnisförderung, Springer Spektrum, Heidelberg, 2019.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45390
Scaffolding für fachbezogene textsortenspezifische Lesestrategien – Entwicklungsforschungsstudie zur Förderung des Umgangs mit Textaufgaben
J. Dröse, S. Prediger, in: B. Ahrenholz, S. Jeuk, B. Lütke, J. Paetsch, H. Roll (Eds.), Fachunterricht, Sprachbildung und Sprachkompetenzen , de Gruyter, Berlin, 2019, pp. 107–134.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 45689
Frühe mathematische Bildung im elementarpädagogischen Alltag
J. Bruns, L. Eichen, KiTa aktuell Österreich 7 (2019) 85–86.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36529 | OA
VimaS_num: Measuring situational perception in mathematics of early childhood teachers
J. Bruns, H. Gasteiger, in: M. Graven, H. Venkat, A. Essien, P. Vale (Eds.), Proceedings of the 43rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 2019, pp. 129–136.
LibreCat | Download (ext.)
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 21531
Mathematical pedagogical content knowledge of early childhood teachers: a standardized situation-related measurement approach
H. Gasteiger, J. Bruns, C. Benz, E. Brunner, P. Sprenger, ZDM 52 (2019) 193–205.
LibreCat | DOI
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36542 | OA
Mathematikdidaktischen Wissen von frühpädagogischen Fachkräften aus kognitiv-situationsbezogener Perspektive – Theoretisches Konstrukt und empirische Erfassung
J. Bruns, H. Gasteiger, in: A. Frank, S. Krauss, K. Binder (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2019, WTM-Verlag, Münster, 2019, pp. 169–172.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45388
Comprehending mathematical problem texts – Fostering subject-specific reading strategies for creating mental text representation
J. Dröse, in: U.T. Jankvist, M. van den Heuvel-Panhuizen, M. Veldhuis (Eds.), Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, Freudenthal Group & ERME, Utrecht, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45389
Mathematical and linguistic features of word problems in grade 4 and 5 German textbooks – A compara-tive corpus linguistic approach
J. Dröse, in: S. Rezat, M. Hattermann, J. Schumacher, H. Wuschke (Eds.), Proceedings of the Third International Conference on Mathematics Textbook Research and Development , Paderborn, 2019, pp. 161–166.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=98

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed