Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
42097 Publications
2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 60737
Hagengruber, Ruth Edith, ed. Teaching Women Philosophers. Cham: Springer Nature Switzerland, 2024. https://doi.org/10.1007/978-3-031-59298-0.
LibreCat
| DOI
2024 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 60747
Lucas, C.W, E Bumes, R Loução, Kristina Jonas, K Rosengarth, S Kochs, J ,Jost, et al., eds. Status Quo of Clinical Use and Scientific Value of Quality of Life and Neurocognitive Assessment Practice in Neuro-Oncological Patients. Vol. 4. Brain and Spine, 2024. https://doi.org/ https://doi.org/10.1016/j.bas.2024.103408 .
LibreCat
| DOI
2024 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 60750
Becker, M.L, C Tampier, P Keil, R Loução, J Pieczweski, M Timmer, J Hampl, et al., eds. Category Naming for Intraoperative Monitoring of Contextual Association. Vol. 4. Brain and Spine, 2024. https://doi.org/ https://doi.org/10.1016/j.bas.2024.103865.
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 60826
Philippi, Martina. “Von Der Kunst, Die Richtigen Fragen Zu Stellen. Das Potential Der Phänomenologie Für Die Technikfolgenabschätzung.” In TA24, 2024.
LibreCat
| Files available
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 60825
Philippi, Martina, and Dimitry Mindlin. “Dealing Responsibly with Tacit Assumptions. An Interdisciplinary Approach to the Integration of Ethical Reflexion into User Modeling.” In EASST-4S, 2024.
LibreCat
| Files available
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 60824
Philippi, Martina. “How to Address Ethical Problems in a Multi-Perspective Context: Interdisciplinary Challenges of XAI.” In Fpet2024, 2024.
LibreCat
| Files available
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 60829
Philippi, Martina, and Wessel Reijers. “Ethics of Explainable AI,” 2024.
LibreCat
| Files available
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 60827
Philippi, Martina. “Dual-Use Potential in Humanitarian UAVs,” 2024.
LibreCat
2024 | Misc | LibreCat-ID: 60831
Philippi, Martina. Interdisciplinary Challenges for XAI Ethics and the Potential of the Phenomenological Approach. Gastvortrag Am Eindhoven Center for the Philosophy of AI (ECPAI), TU Eindhoven, 25. Juni 2024., 2024.
LibreCat
2024 | Misc | LibreCat-ID: 60830
Philippi, Martina. (X)AI Ethics for Decision Support Systems. Gastvortrag Am DLR Institut Für Den Schutz Maritimer Infrastrukturen, Bremerhaven, 14. November 2024., 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 60823
Philippi, Martina. “Herausforderungen Und Potentiale von Erklärbarer KI Für Technikfolgenabschätzung Und Politikberatung.” In NTA11, 2024.
LibreCat
| Files available
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 60822
Philippi, Martina. “Transparency and Persuasion: Chances and Risks of Explainable AI Applications in Modeling for Policy.” In SAS24, 2024.
LibreCat
| Files available
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58554
Berndt, Axel, and Andreas Münzmay. “Digitale Interpretationsedition und Filmmusikedition als multimodale Schwestern – Gemeinsame Herausforderungen und Lösungsansätze,” 2024.
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57525
Büker, Petra, Jana Herding, Charleen Henning, Nina Celine Basten, Anna-Maria Kamin, Vanessa Jaenke, Lorena Bruhnke, Gudrun Oevel, and Moritz Knurr. “PrimOER: Professionalisierung und Erweiterung der OER-Community Grundschulpädagogik im Kontext von Inklusion und Chancengerechtigkeit in der Primarstufenlehrkräftebildung. Beitrag am ORCA.nrw-Fachtag im Rahmen des OER-Festival 2024 Essen. ,” 2024.
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57526
Büker, Petra, and Anna-Maria Kamin. “Inklusive chancengerechte Bildung im Grundschullehramt mit OER und OEP gestalten? Probleme, Diskurse, Perspektiven. Eröffnungsvortrag im Rahmen der PrimOER-Auftaktveranstaltung: OER-Erfahrungen und OEP-Formate in der inklusiven Grundschullehrkräftebildung. Universität Paderborn (online).,” 2024.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 60839
Glawe, Katrin, Anna-Maria Kamin, Jana Herding, and Petra Büker. “Editorial: Lehrer:innenbildung unter der Perspektive von Inklusion und Digitalisierung. Mit Offenen Bildungsressourcen (OER) zu offenen, innovativen Bildungspraktiken (OEP).” MedienPädagogik. Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung, no. 62 (2024). https://doi.org/10.21240/mpaed/62/2024.07.11.X.
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60841
Büker, Petra, and Jana Herding. “„Inklusion vom Kind aus denken. Partizipative Schulkulturen gestalten“ Vortrag im Rahmen der PPIK-Forschungsreihe (Paderborner Perspektiven auf Inklusion), Universität Paderborn.,” 2024.
LibreCat
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58870
Decker, Claudia, Christina Watson, Jana Meier, and Lukas Hüttemann. “Evaluation eines Stressbewältigungsseminars im Hochschulkontext.” In Die psycho-soziale Situation von Studierenden in der (post-)pandemischen Zeit - Stand der Forschung und Impulse aus der Praxis, edited by Yvette E. Hofmann, 215–27. Bielefeld: UVW UniversitätsVerlagWebler , 2024. https://doi.org/10.53183/9783946017554.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 60849
Brachtendorf, Charlotte. “Zwischen Ästhetik und Funktion. Begriffstheoretische Perspektiven auf digitale Mode.” Annali. Sezione germanica 34 (2024): 221–46.
LibreCat
| Files available
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34083
Stahl, Maja, and Henning Wachsmuth. “Identifying Feedback Types to Augment Feedback Comment Generation.” In Proceedings of the 16th International Natural Language Generation Conference, n.d.
LibreCat