Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2002 Publications


2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 41240
Hellmann, Karina, et al. “Praxisorientiertes Projektlernen am Beispiel der Leuphana College-Studien in der Praxis.” Zeitschrift für Hochschulentwicklung, vol. 9, no. 2, 2014, pp. 101–08.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 41237
Eilerts, Katja, et al. “Untersuchung individueller und systemischer Wirkfaktoren auf die Rechenfertigkeit von Erstklässlern.” Beiträge zum Mathematikunterricht 2014, WTM-Verlag, 2014, pp. 333–36.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 41296
Steinhoff, Lena, and Robert W. Palmatier. “Understanding Loyalty Program Effectiveness: Managing Target and Bystander Effects.” Journal of the Academy of Marketing Science, vol. 44, no. 1, Springer Science and Business Media LLC, 2014, pp. 88–107, doi:10.1007/s11747-014-0405-6.
LibreCat | DOI
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 41252
Seifert, Andreas, et al. “What We Mean When We Talk about Freedom – The KOMFOR Study: An Analysis of Students’ Choices of Courses in Interdisciplinary Parts of the Curriculum.” INTED2014 Conference Proceedings: 8th International Technology, Education and Development Conference March 10th-12th, 2014 – Valencia, Spain, 2014, pp. 780–87.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41372
Heidgen, Michael, and Svenja Nier. “Alkohol, Musik Und Nervenkunst – Zur Berliner Bohème Des ‚Schwarzen Ferkels‘ (1892-1894).” Realitätsflucht Und Erkenntnissucht: Alkohol Und Literatur, 2014.
LibreCat
 

2014 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41406
Seifert, Andreas. “Der Test zur Messung bildungswissenschaftlichen Wissens (BwW) als Beispiel der handlungsorientierten Operationalisierung kognitiver Fähigkeiten.” 11. Sommerschule der Fakultät für Erziehungswissenschaft der Universität Hamburg., 2014.
LibreCat
 

2014 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41407
Seifert, Andreas, and Julia Schütz. “Wahlfreiheit am Lernort Hochschule – Die KOMFOR-Studie: Zum Wahlverhalten in fachübergreifenden Studienangeboten.” DGHD-Tagung „Leitkonzepte der Hochschuldidaktik: Theorie – Praxis – Empirie", 2014.
LibreCat
 

2014 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41403
Schütz, Julia, and Andreas Seifert. “Freiheit, die ich meine: Zum Wahlverhalten in fachübergreifenden Studienangeboten – Nomothetische und ideographische Zugänge.” AEPF-Tagung „Der Forschung / Der Lehre / Der Bildung”, 2014.
LibreCat
 

2014 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41405
Seifert, Andreas. “Konzeptionen der Kompetenz und Möglichkeiten der Operationalisierung.” 11. Sommerschule der Fakultät für Erziehungswissenschaft der Universität Hamburg., 2014.
LibreCat
 

2014 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41401
Beck, Karin, and Andreas Seifert. “Freiheit, die ich meine: Zum Wahlverhalten in fachübergreifenden Studienangeboten – Beispiel Leuphana College.” Tag der Lehre an der Universität Paderborn, 2014.
LibreCat
 

2014 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41404
Seifert, Andreas. “Kompetenz: ein schillernder Begriff.” Fortbildungstag für Berufsberater_innen: „Studienziel: Employability”, 2014.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 17192
Lohan, Katrin S., et al. “Co-Development of Manner and Path Concepts in Language, Action, and Eye-Gaze Behavior.” Topics in Cognitive Science, vol. 6, no. 3, Wiley-Blackwell, 2014, pp. 492–512, doi:10.1111/tops.12098.
LibreCat | DOI
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 17193
Vollmer, Anna-Lisa, et al. “Robots Show Us How to Teach Them: Feedback from Robots Shapes Tutoring Behavior during Action Learning.” PLoS ONE, vol. 9, no. 3, Public Library of Science (PLoS), 2014, doi:10.1371/journal.pone.0091349.
LibreCat | DOI
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 17194
Rohlfing, Katharina, and Iris Nomikou. “Intermodal Synchrony as a Form of Maternal Responsiveness: Association with Language Development.” Language, Interaction and Acquisition, vol. 5, no. 1, John Benjamins Publishing Company, 2014, pp. 117–36, doi:10.1075/lia.5.1.06roh.
LibreCat | DOI
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 17199
Pitsch, Karola, et al. “Tutoring in Adult-Child-Interaction: On the Loop of the Tutor’s Action Modification and the Recipient’s Gaze.” Interaction Studies, vol. 15, no. 1, John Benjamins Publishing Company, 2014, pp. 55–98, doi:10.1075/is.15.1.03pit.
LibreCat | DOI
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 17200
Elsner, Claudia, et al. “Infants’ Online Perception of Give-and-Take Interactions.” Journal of Experimental Child Psychology, vol. 126, Elsevier BV, 2014, pp. 280–94, doi:10.1016/j.jecp.2014.05.007.
LibreCat | DOI
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 17197
Szufnarowska, Joanna, et al. “Is Ostension Any More than Attention?” Scientific Reports, vol. 4, no. 1, Nature Publishing Group, 2014, doi:10.1038/srep05304.
LibreCat | DOI
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 17196
Krause, Franziska, et al. “Ich Oder Du? Die Therapie Der Pronominalen Umkehr Bei Autismus-Spektrum-Störung - Eine Vergleichende Einzelfallstudie Nach Der Angewandten Verhaltensanalyse Mit Verbal Behavior Und Der Model/Rival-Methode.” Logos, vol. 22, no. 1, ProLog, Therapie- und Lernmittel OHG, 2014, pp. 4–15.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17202
Vollmer, Anna-Lisa, et al. “Studying the Co-Construction of Interaction Protocols in Collaborative Tasks with Humans.” 2014 Joint IEEE International Conference on Development and Learning and on Epigenetic Robotics, IEEE, 2014, pp. 208–15.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17201
Gaspers, Judith, et al. “A Multimodal Corpus for the Evaluation of Computational Models for (Grounded) Language Acquisition.” EACL Workshop on Cognitive Aspects of Computational Language Learning, 2014.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year=2014

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed