Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1892 Publications


2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45285
Entwicklung eines Leistungstests für fachdidaktisches Wissen
J. Riese, P. Reinhold, in: D. Krüger, I. Pachmann, H. Schecker (Eds.), Methoden in der naturwissenschaftsdidaktischen Forschung, Springer, 2014, pp. 257–267.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 19382
Influence of the dosing and mixing technology on the property profile of two-component adhesives
G. Meschut, O. Hahn, D. Teutenberg, L. Ernstberger, Welding in the World (2014) 91–96.
LibreCat | DOI
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 19377
Influence of the curing process on joint strength of a toughened heat-curing adhesive
G. Meschut, O. Hahn, D. Teutenberg, Welding in the World (2014) 209–216.
LibreCat | DOI
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35684
Prospective physics teachers' pedagogical content knowledge. Validating a test instrument by using a think aloud study
Y. Gramzow, J. Riese, P. Reinhold, in: C.P. Constantinou, N. Papadouris, A. Hadjigeorgiou, European Science Education Research Association (Eds.), E-Book Proceedings of the ESERA 2013 Conference: Science Education Research For Evidence-Based Teaching and Coherence in Learning. Part 13, Nicosia, Cyprus, 2014, pp. 20–27.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36894
DaWis: Teilprojekt Fachdidaktisches Wissen
Y. Gramzow, J. Riese, P. Reinhold, in: S. Bernholt (Ed.), Naturwissenschaftliche Bildung zwischen Science- und Fachunterricht, IPN, Kiel, 2014, pp. 111–113.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45503
Prospective physicists' and physics teachers' content knowledge – First Results of a Germany-Wide Study
D. Woitkowski, J. Riese, P. Reinhold, in: C.P. Constantinou, N. Papadouris, A. Hadjigeorgiou (Eds.), E-Book Proceedings of the ESERA 2013 Conference: Science Education Research For Evidencebased Teaching and Coherence in Learning. Part 13: Pre-Service Science Teacher Education, 2014, pp. 28–37.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45502
Physics teacher students‘ professional knowledge in Austria – a comparative study of two teacher training programs
I. Krumphals, J. Riese, M. Hopf, in: C.P. Constantinou, N. Papadouris, A. Hadjigeorgiou (Eds.), E-Book Proceedings of the ESERA 2013 Conference: Science Education Research For Evidence- Based Teaching and Coherence in Learning. Part 13: Pre-Service Science Teacher Education, 2014, pp. 196–204.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45504
Fachwissen Physik - Erste Ergebnisse einer deutschlandweiten Erhebung
D. Woitkowski, J. Riese, P. Reinhold, in: S. Bernholt (Ed.), Naturwissenschaftliche Bildung zwischen Science- und Fachunterricht. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in München 2013, 2014, pp. 147–149.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45686
Beobachten und Dokumentieren. Basis zur chancengerechten Gestaltung des pädagogischen Alltags
J. Bruns, C. Walter-Laager, M. Pfiffner, J. Schwarz, in: C. Walter-Laager, M. Pfiffner, K. Fasseing-Heim (Eds.), Vorsprung für alle! Erhöhung der Chancengerechtigkeit durch Projekte der Frühpädagogik, hep Verlag, Bern, 2014, pp. 132–168.
LibreCat
 

2014 | Book | LibreCat-ID: 36474
Adaptive Förderung in der elementarpädagogischen Praxis. Eine empirische Studie zum di-daktischen Handeln von Erzieherinnen und Erziehern im Bereich Mathematik
J. Bruns, Adaptive Förderung in der elementarpädagogischen Praxis. Eine empirische Studie zum di-daktischen Handeln von Erzieherinnen und Erziehern im Bereich Mathematik, Waxmann, Münster, 2014.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 45767
Sign problem of the fermionic shadow wave function
F. Calcavecchia, F. Pederiva, M.H. Kalos, T.D. Kühne, Phys. Rev. E 90 (2014).
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 45768 LibreCat
 

2014 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 45801
40 Jahre Feministische Debatten.
C. Mahs, Rendtorff, Barbara; Riegraf, Birgit, eds., 40 Jahre Feministische Debatten. , Beltz Verlag, 2014.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36533 | OA
Adaptive mathematische Förderung im Elementarbereich - Empirische Ergebnisse zum didaktischen Handeln von Erzieherinnen
J. Bruns, L. Eichen, in: J. Roth, J. Ames (Eds.), Beiträge Zum Mathematikunterricht 2014, WTM-Verlag, Münster, 2014, pp. 277–280.
LibreCat | Files available | DOI
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28949
Fallorientierte Lehrer- und Lehrerinnenausbildung evaluieren - Überlegungen zur Modellierung reflexiver Kompetenz
E. Grimminger-Seidensticker, I. Lüsebrink, in: I. Pieper, P. Frei, K. Hauenschild, B. Schmidt-Thieme (Eds.), Was der Fall ist: Fallarbeit in Bildungsforschung, Lehrerbildung und frühpädagogischen Ausbildungs- und Berufsfeldern, VS Springer, Wiesbaden, 2014, pp. 201–212.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 28880 LibreCat | DOI
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 28876
Corps en mouvement, corps en santé. Regards socio-anthropologiques sur des enfants de quartiers pauvres en Europe
E. Grimminger-Seidensticker, G. Vieille Marchiset, M. Aceti, S. Knobé, R. Didierjean, S. Digennaro, L´observatoire 80 (2014) 9–13.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 28884
Getting into Teams or Pairs in Physical Education and Exclusion Processes Among Students – A Mixed-method Study
E. Grimminger-Seidensticker, An International Journal 9 (2014) 155–171.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 28347
Physical Activity in Different Preschool Settings: An Exploratory Study
K. Röttger, E. Grimminger-Seidensticker, F. Kreuser, L. Assländer, A. Gollhofer, U. Korsten-Reck, A. Gollhofer, Journal of Obesity (2014) 1–8.
LibreCat | DOI
 

2014 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 30079
Contradictions. Logic, History, Actuality
E. Ficara, ed., Contradictions. Logic, History, Actuality, De Gruyter , Berlin / New York , 2014.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

year=2014

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed