Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
2002 Publications
2014 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 57164
I. Bausch et al., Eds., Mathematische Vor-und Brückenkurse, Konzepte, Probleme und Perspektiven. Wiesbaden: Springer Spektrum, 2014.
LibreCat
| Download (ext.)
2014 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 57152
C. Bürgel and D. Siepmann, Eds., Sprachwissenschaft und Fremdsprachenunterricht: Spracherwerb und Sprachkompetenzen im Fokus. Baltmannsweiler: Schneider, 2014.
LibreCat
2014 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 57153
C. Bürgel, T. Tinnefeld, F. Kostrzewa, H.-H. Lüger, D. Siepmann, and M. Langner, Eds., Fremdsprachenunterricht im Spannungsfeld zwischen Sprachwissen und Sprachkönnen. 2014.
LibreCat
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 57284
R. Biehler and T. Leuders, “Kompetenzmodellierungen für den Mathematikunterricht – Eine Zwischenbilanz aus Sicht der Mathematikdidaktik,” Journal für Mathematik-Didaktik, vol. 35, no. 1, pp. 1–5, 2014, doi: 10.1007/s13138-014-0062-9.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57196
R. Biehler, P. R. Fischer, R. Hochmuth, and T. Wassong, “Eine Vergleichsstudie zum Einsatz von Math-Bridge und VEMINT an den Universitäten Kassel und Paderborn,” in Mathematische Vor- und Brückenkurse: Konzepte, Probleme und Perspektiven, I. Bausch, R. Biehler, R. Bruder, P. Fischer, R. Hochmuth, W. Koepf, S. Schreiber, and T. Wassong, Eds. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2014.
LibreCat
| DOI
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57191
R. Biehler, “Leitidee Daten und Zufall–Fundamentale Ideen aus Sicht der Statistik,” in Fachdidaktik Mathematik - Grundbildung und Kompetenzaufbau im Unterricht der Sekundarstufe I und II, H. Linneweber-Lammerskitten, Ed. Seelze: Klett Kallmeyer, 2014, pp. 69–92.
LibreCat
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 57194
R. Biehler, W. Dutkowski, H.-J. Elschenbroich, G. Heintz, K. Hollendung, and A. Kuzle, “Geometrie lehren und lernen – kompetenzorientiert und dynamisch,” Medienbrief Mathematik, vol. 2, pp. 29–30, 2014.
LibreCat
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 55049
A.-C. N. Ngomo, N. Heino, R. Speck, and P. Malakasiotis, “A Tool Suite for Creating Question Answering Benchmarks,” 2014.
LibreCat
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 55047
R. Speck and A.-C. N. Ngomo, “Named Entity Recognition using FOX,” 2014.
LibreCat
2014 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 57289
R. Biehler and T. Leuders, Eds., Kompetenzmodellierungen für den Mathematikunterricht. Journal für Mathematik-Didaktik 35(1). 2014.
LibreCat
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 57371
C. Bürgel and D. Siepmann, “Sprachkompetenzen von Fremdsprachenlernern. Ein Projekt zum forschenden Lernen in der Fremdsprachenlehrerausbildung,” orschendes Lernen in der Osnabrücker Lehrerausbildung – Konzepte und Erfahrungen, pp. 37–48, 2014.
LibreCat
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 57370
C. Bürgel, “Leseverstehenskompetenzen von gymnasialen Französischlernern auf dem Prüfstand,” Sprachwissenschaft und Fremdsprachenunterricht: Spracherwerb und Sprachkompetenzen im Fokus, pp. 167–183, 2014.
LibreCat
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 57369 |
C. Bürgel and D. Siepmann, “Le corpus de référence du français contemporain,” Zenodo, 2014.
LibreCat
| Download (ext.)
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57412
D. Frischemeier and R. Biehler, “Design and exploratory evaluation of a learning trajectory leading to do randomization tests facilitated by TinkerPlots,” in Proceedings of the 8th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 8) Antalya February 2013, B. Ubuz, Ed. 2014, pp. 798–808.
LibreCat
| Download (ext.)
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57411
R. Biehler, N. Schaper, and J. Kortemeyer, “Hilft der sogenannte Modellierungskreislauf Lösungsprozesse bei ingenieurwiss. Anwendungsaufga-ben besser zu verstehen?,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2014, Band 1, J. Roth and J. Ames, Eds. Münster: WTM-Verlag, 2014, pp. 647–650.
LibreCat
| Download (ext.)
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57419
J. Oesterhaus and R. Biehler, “Designing and implementing an alternative teaching concept within a continuous professional development course for German secondary school teachers,” in Sustainability in statistics education. Proceedings of the Ninth International Conference on Teaching Statistics (ICOTS9, July, 2014), Flagstaff, Arizona, USA, K. Makar, B. d. Sousa, and R. Gould, Eds. Voorburg: The Netherlands: ISA, 2014.
LibreCat
| Download (ext.)
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57414
L. Kempen and R. Biehler, “The Quality of Argumentations of First-Year Pre-Service Teachers,” in Proceedings of the 38th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education and the 36th Conference of the North American Chapter of the Psychology of Mathemat-ics Education (Vol. 3) , S. Oesterle, P. Liljedahl, C. Nicol, and D. Allen, Eds. Vancouver, Canada: PME, 2014, pp. 425–432.
LibreCat
| Download (ext.)
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57417
M. Liebendörfer et al., “Vorstellung eines Fragebogens zur Erfassung von Lernstrategien in mathematikhaltigen Studiengängen,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2014, Band 1, J. Roth and J. Ames, Eds. Münster: WTM-Verlag, 2014, pp. 739–742.
LibreCat
| Download (ext.)
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57420
S. Podworny and R. Biehler, “A learning trajectory on hypothesis testing with TinkerPlots - design and exploratory evaluation,” in Sustainability in statistics education. Proceedings of the Ninth International Conference on Teaching Statistics (ICOTS9, July, 2014), Flagstaff, Arizona, USA, K. Makar, B. d. Sousa, and R. Gould, Eds. Voorburg: The Netherlands: ISA, 2014.
LibreCat
| Download (ext.)
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57193
R. Biehler, “On the delicate relation between informal statistical inference and formal statistical inference,” in Sustainability in statistics education. Proceedings of the Ninth International Conference on Teaching Statistics (ICOTS9, July, 2014), Flagstaff, Arizona, USA, K. Makar, B. d. Sousa, and R. Gould, Eds. Voorburg: The Netherlands: ISA, 2014.
LibreCat