4 Publications

Mark all

[4]
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62062
Neufeld, I., & Häsel-Weide, U. (2025). Learning support practices in the fostering of basic arithmetic skills. Proceedings of the Fourteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME14). Fourteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME14), Bozen, Italy.
LibreCat
 
[3]
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62292
Neufeld, I. (2025). Berichtete Praktiken der Lernbegleitung bei der Förderung von arithmetischen Basiskompetenzen. In A.-S. Steinweg (Ed.), Was ist wichtig? Perspektiven auf den Mathematikunterricht der Grundschule (Vol. 14, pp. 104–107). University of Bamberg Press.
LibreCat
 
[2]
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 45713
Graf, L. M., Wienhues, I., & Häsel-Weide, U. (2023). Addition und Subtraktion verstehen. Die Grundschulzeitschrift, 339, 20–23.
LibreCat | Files available
 
[1]
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34413 | OA
Häsel-Weide, U., Wienhues, I., & Kordes, L. (2022). Multiplikative Beziehungen erkennen und nutzen – Initiierung von Lernprozessen durch Entdeckervideos. In J. Bonow, T. Dexel, R. Rink, Chr. Schreiber, & D. Walter (Eds.), Digitale Medien und Heterogenität – Chancen und Herausforderungen für die Mathematikdidaktik (pp. 27–42). WTM-Verlag.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed

4 Publications

Mark all

[4]
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62062
Neufeld, I., & Häsel-Weide, U. (2025). Learning support practices in the fostering of basic arithmetic skills. Proceedings of the Fourteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME14). Fourteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME14), Bozen, Italy.
LibreCat
 
[3]
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62292
Neufeld, I. (2025). Berichtete Praktiken der Lernbegleitung bei der Förderung von arithmetischen Basiskompetenzen. In A.-S. Steinweg (Ed.), Was ist wichtig? Perspektiven auf den Mathematikunterricht der Grundschule (Vol. 14, pp. 104–107). University of Bamberg Press.
LibreCat
 
[2]
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 45713
Graf, L. M., Wienhues, I., & Häsel-Weide, U. (2023). Addition und Subtraktion verstehen. Die Grundschulzeitschrift, 339, 20–23.
LibreCat | Files available
 
[1]
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34413 | OA
Häsel-Weide, U., Wienhues, I., & Kordes, L. (2022). Multiplikative Beziehungen erkennen und nutzen – Initiierung von Lernprozessen durch Entdeckervideos. In J. Bonow, T. Dexel, R. Rink, Chr. Schreiber, & D. Walter (Eds.), Digitale Medien und Heterogenität – Chancen und Herausforderungen für die Mathematikdidaktik (pp. 27–42). WTM-Verlag.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed