Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

54 Publications


1992 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47608
Jonas-Ahrend G. Physics Education in East and West Germany. In: ; 1992.
LibreCat
 

2000 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47614
Jonas-Ahrend G, Krajcik J. Kurze Wege für neue Ideen. In: ; 2000.
LibreCat
 

2002 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47613
Jonas-Ahrend G, Reinhold P. Zum Lehren mit neuen Medien im Physikunterricht. In: ; 2002.
LibreCat
 

2007 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47609
Jonas-Ahrend G. Kontextorientierter Physikunterricht am Beispiel Kriminalistik. In: ; 2007.
LibreCat
 

2009 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47610
Jonas-Ahrend G, Wilbers J. Alltägliche Lehrerreflexion - Intuition oder Information? In: ; 2009.
LibreCat
 

2010 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47603
Jonas-Ahrend G. Was sind geeignete Kontexte für den Physikunterricht? In: ; 2010.
LibreCat
 

2010 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47604
Jonas-Ahrend G. Virtual Science Fair - neu in Deutschland. In: ; 2010.
LibreCat
 

2010 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47611
Theyßen H, Jonas-Ahrend G, Neumann K, Priemer B, Uhlmann S. Ein eLearningkurs zur Entwicklung mediengestützter Physikaufgaben. In: ; 2010.
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 47587
Jonas-Ahrend G. E-Mentoren bei der Virtual Science Fair – eine innovative Facette in der Lehrerausbildung. Journal Hochschuldidaktik. 2011;22(1):13-15. doi: 10.17877/DE290R-1864
LibreCat | DOI
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 37268
Behr T, Temmen K. Teaching Experience - improving teacher education with experiential learning. International Journal on New Trends in Education & their Implications (IJONTE). 2012;3(3):60-73.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47615
Jonas-Ahrend G. Individuelle Förderung in der fachdidaktischen Physiklehrerausbildung. In: ; 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47612
Wlotzka U, Jonas-Ahrend G. Verbesserung des Schülerinteresses selbstverständlich? In: ; 2012.
LibreCat
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 35717
Temmen K, Walther T. Learning by Doing – Improving Academic Skills. International Journal of Engineering Pedagogy (iJEP). 2013;3(3). doi:10.3991/ijep.v3i3.2827
LibreCat | DOI
 

2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35715
Temmen K, Walther T. “Learning by doing” Improving academic skills. In: 2013 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON). IEEE; 2013. doi:10.1109/educon.2013.6530095
LibreCat | DOI
 

2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37270
Temmen K. Auf die Studierenden hören: Einsatz von Schülerlaboren in der Lehramtsausbildung. In: Didaktik im Fokus. Schneider Verlag; 2013:187-202.
LibreCat
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 37283
Gerholz K-H, Bödeker J, Eberhardt A, Kerstingtombroke D, Langeleh D, Temmen K. Lehrerbildung praxisorientiert gestalten - Das Projekt InnoTrans Uni-BK. Wirtschaft und Erziehung. Published online 2013:64-69.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35714
Temmen K, Nofen B, Wehebrink M. Lecture meets laboratory experimental experiences for large audiences: Concept and implementation. In: 2014 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON). IEEE; 2014. doi:10.1109/educon.2014.6826117
LibreCat | DOI
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47592
Jonas-Ahrend G. The project virtual science fair for promoting inquiry learning. In: Berlin DF, White AL, eds. Initiatives in Mathematics and Science Education with Global Implications. International Consortium for Research in Science and Mathematics Education; 2014:85-89.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47606
Jonas-Ahrend G, Rafaeli-Mishkin H, Wengrovicz N, Dori YJ. Raising students’ interest in STEM and encouraging career choice in science and engineering. In: ; 2014.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35711
Nofen B, Temmen K. Lecture meets laboratory experimental experiences for large audiences: Results of a first implementation and recommendation. In: 2015 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON). IEEE; 2015. doi:10.1109/educon.2015.7095963
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

(department=300)

status=public

Search

Filter Publications

Display / Sort

Sorted by: Publishing Year
Citation Style: AMA

Export / Embed