Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1621 Publications
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60351 |

Biehler R, Kawakami T, Lampen E, Weiland T, Zapata-Cardona L. Statistics and data science education as a vehicle for empowering citizens – short summary of a survey. European Mathematical Society Magazine. Published online 2025. doi:10.4171/mag/257
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 53805 |

Offen C. Machine learning of continuous and discrete variational ODEs with convergence guarantee and uncertainty quantification. Mathematics of Computation. Published online 2025. doi:10.1090/mcom/4120
LibreCat
| Files available
| DOI
| arXiv
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60495
Podworny S, Fleischer Y, Biehler R. Explorative Datenanalyse in der Schule – Analyse der Mediennutzung von Jugendlichen mit den YOU‑PB Daten. Stochastik in der Schule. 2025;45(2):9-16.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60532 |

Biehler R, Schulte C. Lessons Learned from the ProDaBi Project: Shaping Perspectives at the Intersection of Data, AI, and Education Towards Fostering AI and Data Science Literacy in Schools Across Disciplines. In: Proceedings of the 1st Symposium on Integrating AI and Data Science into School Education Across Disciplines (AIDEA 1 2025), Salzburg, Austria. ; 2025.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60816
Häsel-Weide U, Hußmann S, Nührenbörger M. Flexibles Addieren und Subtrahieren im Zahlenraum bis 100. In: Rechtsteiner C, ed. Rechnen richtig lernen - flexibel, für alle und von Anfang an. Fachdidaktische Hintergründe und Lernangebote für die Grundschule. Klett Kallmeyer; 2025:71-80.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60860
Fleischer FY, Biehler R. ANALYZING STUDENTS’INFORMAL APPROACHES TO CREATING DECISION TREES IN THE CLASSROOM. In: Cornejo C, Felmer P, Gomez DM, et al., eds. Proceedings of the 48th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education: Research Reports, Vol. 1 . ; 2025:267-274.
LibreCat
2025 | Preprint | LibreCat-ID: 56717
Langen L, Rösler M. Multiresolution analysis on spectra of hermitian matrices. Indagationes Mathematicae.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
| arXiv
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61042
Dalfó C, Fiol MA, Steffen E. On token signed graphs. Journal of Algebraic Combinatorics. 2025;62(1). doi:10.1007/s10801-025-01416-4
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 54837 |

Claes L, Lankeit J, Winkler M. A model for heat generation by acoustic waves in piezoelectric materials: Global large-data solutions. Mathematical Models and Methods in Applied Sciences. 2025;35(11):2465-2512. doi:10.1142/s0218202525500447
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
| arXiv
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61125 |

Biehler R, Liebendörfer M, Schmitz A, Reich B. studiVEMINT Mathematik-Online-Vorkurs jetzt mit 300 integrierten Lernvideos frei verfügbar. Mitteilungen der Deutschen Mathematiker-Vereinigung. 2025;33(3):170–171.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Preprint | LibreCat-ID: 59794
Maslovskaya S, Ober-Blöbaum S, Offen C, Singh P, Wembe Moafo BE. Adaptive higher order reversible integrators for memory efficient deep learning. Published online 2025.
LibreCat
| Files available
| arXiv
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61518
Richter A, Bruns J, Gasteiger H. Interaction- or Material-Centred Implementation of Teacher Professional Development: a Comparison of Teachers’ Competence Development and Potential Lesson Planning Lehrkräftefortbildung interaktions- oder materialzentriert implementieren: Ein Vergleich hinsichtlich der Kompetenzentwicklung sowie der potentiellen Unterrichtsplanung von Lehrkräften. Journal für Mathematik-Didaktik. 2025;46(1). doi:10.1007/s13138-025-00259-7
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61519
Bruns J, Mette T. Mathematik mit Kindern ausgehend von Spiel- und Routinesituationen in der Kindertagesstätte erkunden? Frühe Bildung. 2025;14(4):193-200. doi:10.1026/2191-9186/a000730
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 54970
Quack C, Bruns J. Mathematikbezogenes Wissen, Einstellungen und Lerngelegenheiten als Einflussfaktoren der situativen Beobachtung und Wahrnehmung angehender frühpädagogischer Fachkräfte. Frühe Bildung. 2025;14(2):72-78. doi:doi.org/10.1026/2191-9186/a000712
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 51208
Gebken B. A note on the convergence of deterministic gradient sampling in nonsmooth optimization. Computational Optimization and Applications. Published online 2024. doi:10.1007/s10589-024-00552-0
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 51374
Hasler D, Hinrichs B, Siebert O. Non-Fock ground states in the translation-invariant Nelson model revisited non-perturbatively. Journal of Functional Analysis. 2024;286(7). doi:10.1016/j.jfa.2024.110319
LibreCat
| DOI
| arXiv
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 46019 |

Sonntag K, Peitz S. Fast Multiobjective Gradient Methods with Nesterov Acceleration via Inertial Gradient-Like Systems. Journal of Optimization Theory and Applications. Published online 2024. doi:10.1007/s10957-024-02389-3
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Preprint | LibreCat-ID: 51334 |

Sonntag K, Gebken B, Müller G, Peitz S, Volkwein S. A Descent Method for Nonsmooth Multiobjective Optimization in Hilbert Spaces. arXiv:240206376. Published online 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
| arXiv