Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1586 Publications
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57390
Rezat S, Westbury I. Textbooks and curriculum from a governance perspective. In: Clements MA (Ken), Kaur B, Lowrie T, Mesa V, Prytz J, eds. Fourth International Handbook of Mathematics Education. Springer Nature Switzerland; 2024. doi:10.1007/978-3-031-51474-6_24
LibreCat
| DOI
2024 | Misc | LibreCat-ID: 54837 |

Claes L, Lankeit J, Winkler M. A Model for Heat Generation by Acoustic Waves in Piezoelectric Materials: Global Large-Data Solutions. Cornell University; 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
| arXiv
2024 | Research Data | LibreCat-ID: 56198
Liebendörfer M, Biehler R, Schmitz A. Mathematische Lernvideos Zu Studieneinstieg Und Studienvorbereitung. Universität Kassel; 2024. doi:10.17170/KOBRA-2024081810686-004
LibreCat
| Files available
| DOI
2024 | Preprint | LibreCat-ID: 57472 |

Bot RI, Sonntag K. Inertial dynamics with vanishing Tikhonov regularization for multobjective optimization. arXiv:241118422 . Published online 2024.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
| arXiv
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 32101 |

Weich T, Guedes Bonthonneau Y, Guillarmou C, Hilgert J. Ruelle-Taylor resonances of Anosov actions. J Europ Math Soc. Published online 2024:1-36.
LibreCat
| Files available
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57613 |

Rezat S. Students’ instrumentalizations of hints and automated feedback in their task solution process when learning mathematics with a digital curriculum resource. In: Iannone P, Moons F, Drüke-Noe C, et al., eds. Proceedings of FAME 1 – Feedback & Assessment in Mathematics Education (ETC 14), 5-7 June 2024, Utrecht (The Netherlands). Utrecht University and ERME; 2024:262–269. doi:10.5281/zenodo.14231455
LibreCat
| Files available
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 57820
Nikolić V, Winkler M. L∞ blow-up in the Jordan-Moore-Gibson-Thompson equation. Nonlinear Analysis. 2024;247. doi:10.1016/j.na.2024.113600
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57895 |

Hoffmann M, Schlüter S. How Do Advanced Pre-Service Teachers Develop Congruence Theorems for Quadrilaterals? In: González-Martín AS, Gueudet G, Florensa I, Lombard N, eds. Proceedings of the Fifth Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2024, 10-14 June 2024). Escola Univerist`aria Salesiana de Sarri`a – Univ. Aut`onoma de Barcelona and INDRUM; 2024.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 32097 |

Weich T, Guedes Bonthonneau Y, Guillarmou C. SRB Measures of Anosov Actions. Journal of Differential Geometry. 2024;128:959-1026. doi: DOI: 10.4310/jdg/1729092452
LibreCat
| Files available
| DOI
| arXiv
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57952
Lankeit E, Biehler R. Bedeutungsfacetten der Beziehungen von Differenzierbarkeit und Stetigkeit im Ein- und Mehrdimensionalen: Ein Blick auf die semantische Ebene. In: Ebers P, Rösken F, Barzel B, Büchter A, Schacht F, Scherer P, eds. Beiträge zum Mathematikunterricht 2024 - 57. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik. WTM-Verlag; 2024:1073-1076. doi:10.37626/GA9783959872782.0
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57950
Fleischer Y, Biehler R. Intuitiver Zugang zu datenbasierten Entscheidungsbäumen. In: Ebers P, Rösken F, Barzel B, Büchter A, Schacht F, Scherer P, eds. Beiträge zum Mathematikunterricht 2024 - 57. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik. WTM-Verlag; 2024:167-170. doi:10.37626/GA9783959872782.0
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57948
Mai T, Biehler R. Transitionen zwischen Vektorobjekten in Schulbüchern. In: Ebers P, Rösken F, Barzel B, Büchter A, Schacht F, Scherer P, eds. Beiträge zum Mathematikunterricht 2024 - 57. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik. WTM-Verlag; 2024:1103-1106. doi:10.37626/GA9783959872782.0
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57947
Bauer T, Biehler R, Lankeit E. Designing a Concept Inventory for Real Analysis. In: Gonzalez-Martin AS, Gueudet G, Florensa I, Lombard N, eds. INDRUM2024 PROCEEDINGS - Fifth Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics. Escola Univeristaria Salesiana de Sarria (Univ. Autonoma de Barcelona) and INDRUM; 2024:65-74.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55666
Wessel L, Dellori A. Algebraische Konzepte vertiefen und ihre Zusammenhänge im Schul- und Hoch-schulcurriculum verstehen lernen : Design-Prinzipien zur Anregung des Vereinheitlichens mathematischen Wissens im Mathematiklehramtsstudium. Mathematica Didactica. 2024;47(1). doi:10.18716/ojs/md/2024.1658
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58851 |

Stallmeister L, Rezat S. Ressourcennutzung von Schüler:innen zum Lernen von Mathematik. In: Ebers P, Rösken F, Barzel B, Büchter A, Schacht F, Scherer P, eds. Beiträge Zum Mathematikunterricht 2024 - 57. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik. WTM-Verlag; 2024:1365-1368. doi:10.37626/GA9783959872782.0
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58216 |

Rezat S, Rezat S, Scholle O, Schulte C, Winkelnkemper F. AnnoPy. Fachspezifische wissenschaftliche Textkompetenzen mit digitalen Medien in der Lehre fördern. In: Herzig B, Eickelmann B, Schwabl F, Schulze J, Niemann J, eds. Lehrkräftebildung in der digitalen Welt. Zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven. Waxmann; 2024:219–230. doi:10.31244/9783830998372
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 59171 |

von der Gracht S, Nijholt E, Rink B. Higher-order interactions lead to ‘reluctant’ synchrony breaking. Proceedings of the Royal Society A: Mathematical, Physical and Engineering Sciences. 2024;480(2301). doi:10.1098/rspa.2023.0945
LibreCat
| Files available
| DOI