Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1618 Publications


2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60495
Podworny, S., Fleischer, Y., & Biehler, R. (2025). Explorative Datenanalyse in der Schule – Analyse der Mediennutzung von Jugendlichen mit den YOU‑PB Daten. Stochastik in der Schule, 45(2), 9–16.
LibreCat
 

2025 | Preprint | LibreCat-ID: 60491
Klawuhn, L.-A. D., & Bamberg, J. (2025). On the association scheme of perfect matchings and their designs.
LibreCat | arXiv
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60532 | OA
Biehler, R., & Schulte, C. (2025). Lessons Learned from the ProDaBi Project: Shaping Perspectives at the Intersection of Data, AI, and Education Towards Fostering AI and Data Science Literacy in Schools Across Disciplines. In Proceedings of the 1st Symposium on Integrating AI and Data Science into School Education Across Disciplines (AIDEA 1 2025), Salzburg, Austria.
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60816
Häsel-Weide, U., Hußmann, S., & Nührenbörger, M. (2025). Flexibles Addieren und Subtrahieren im Zahlenraum bis 100. In C. Rechtsteiner (Ed.), Rechnen richtig  lernen - flexibel, für alle und von Anfang an. Fachdidaktische Hintergründe und Lernangebote für die Grundschule (pp. 71–80). Klett Kallmeyer.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60860
Fleischer, F. Y., & Biehler, R. (2025). ANALYZING STUDENTS’INFORMAL APPROACHES TO CREATING DECISION TREES IN THE CLASSROOM. In C. Cornejo, P. Felmer, D. M. Gomez, P. Dartnell, P. Araya, A. Peri, & V. Randolph (Eds.), Proceedings of the 48th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education: Research Reports, Vol. 1 (pp. 267–274).
LibreCat
 

2025 | Preprint | LibreCat-ID: 56717
Langen, L., & Rösler, M. (n.d.). Multiresolution analysis on spectra of hermitian matrices. In Indagationes Mathematicae. Elsevier.
LibreCat | Files available | Download (ext.) | arXiv
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61042
Dalfó, C., Fiol, M. A., & Steffen, E. (2025). On token signed graphs. Journal of Algebraic Combinatorics, 62(1), Article 7. https://doi.org/10.1007/s10801-025-01416-4
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 54837 | OA
Claes, L., Lankeit, J., & Winkler, M. (2025). A model for heat generation by acoustic waves in piezoelectric materials: Global large-data solutions. Mathematical Models and Methods in Applied Sciences, 35(11), 2465–2512. https://doi.org/10.1142/s0218202525500447
LibreCat | DOI | Download (ext.) | arXiv
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61125 | OA
Biehler, R., Liebendörfer, M., Schmitz, A., & Reich, B. (2025). studiVEMINT Mathematik-Online-Vorkurs jetzt mit 300 integrierten Lernvideos frei verfügbar. Mitteilungen der Deutschen Mathematiker-Vereinigung, 33(3), 170–171.
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Preprint | LibreCat-ID: 59794
Maslovskaya, S., Ober-Blöbaum, S., Offen, C., Singh, P., & Wembe Moafo, B. E. (2025). Adaptive higher order reversible integrators for memory efficient deep learning.
LibreCat | Files available | arXiv
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61518
Richter, A., Bruns, J., & Gasteiger, H. (2025). Interaction- or Material-Centred Implementation of Teacher Professional Development: a Comparison of Teachers’ Competence Development and Potential Lesson Planning Lehrkräftefortbildung interaktions- oder materialzentriert implementieren: Ein Vergleich hinsichtlich der Kompetenzentwicklung sowie der potentiellen Unterrichtsplanung von Lehrkräften. Journal Für Mathematik-Didaktik, 46(1), Article 8. https://doi.org/10.1007/s13138-025-00259-7
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61519
Bruns, J., & Mette, T. (2025). Mathematik mit Kindern ausgehend von Spiel- und Routinesituationen in der Kindertagesstätte erkunden? Frühe Bildung, 14(4), 193–200. https://doi.org/10.1026/2191-9186/a000730
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 54970
Quack, C., & Bruns, J. (2025). Mathematikbezogenes Wissen, Einstellungen und Lerngelegenheiten als Einflussfaktoren der situativen Beobachtung und Wahrnehmung angehender frühpädagogischer Fachkräfte. Frühe Bildung, 14(2), 72–78. https://doi.org/doi.org/10.1026/2191-9186/a000712
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 57472 | OA
Bot, R. I., & Sonntag, K. (2025). Inertial dynamics with vanishing Tikhonov regularization for multobjective optimization. Journal of Mathematical Analysis and Applications.
LibreCat | Files available | Download (ext.) | arXiv
 

2025 | Preprint | LibreCat-ID: 62003 | OA
von der Gracht, S., Nijholt, E., & Rink, B. (n.d.). Homogeneous Coupled Cell Systems with High-dimensional Internal Dynamics. In arXiv:2510.06740.
LibreCat | Files available | arXiv
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62062
Neufeld, I., & Häsel-Weide, U. (2025). Learning support practices in the fostering of basic arithmetic skills. Proceedings of the Fourteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME14). Fourteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME14), Bozen, Italy.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62063
Häsel-Weide, U., & Nührenbörger, M. (2025). Practices in math discourses in inclusive primary school. Proceedings of the Fourteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME14). Fourteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME14), Bozen, Italy.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62283
Rezat, S., & Doligkeit, N. (2025). Zahlenmuster und Brüche: Eine Lernumgebung zum algebraischen Denken. mathematik lehren, 252, 16–22.
LibreCat
 

2025 | Preprint | LibreCat-ID: 62262
Stamer, F., & Titz Mite, T. (2025). On Chamber-regular C̃₂-Lattices.
LibreCat | arXiv
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62645
Häsel-Weide, U., & Nührenbörger, M. (2025). Mathematik (Primarstufe) in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung. Qualifizierung für das Lehren von Mathematik in der Grundschule. In C. Cramer, J. König, & M. Rothland (Eds.), Handbuch Lehrerinnen- und Lehrerbildung (2nd ed., pp. 549–555). Klinkhardt. https://doi.org/10.35468/hblb2025-070
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=10

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed