Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1614 Publications
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45333
Schönherr J, Schukajlow S, Blomberg J, Leopold C. Does strategic knowledge matter? Effects of strategic knowledge about drawing on students’ modeling competencies in the domain of geometry. Mathematical Thinking and Learning. Published online 2021. doi:10.1080/10986065.2021.2012741
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45342
Schönherr J, Blomberg J, Schukajlow S, Leopold C. Do emotions and prior performance facilitate the use of the learner-generated drawing strategy? Effects of enjoyment, anxiety, and intramathematical performance on the use of the drawing strategy and modelling performance. Contemporary Educational Psychology. 2021;65. doi:10.1016/j.cedpsych.2021.101967
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 55290
Baier St, Mazumder D, Technau M. On the distribution of αp modulo one in quadratic number fields. Unif Distrib Theory. 2021;16(2):1–48. doi:10.2478/udt-2021-0006
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 55289
Technau M, Zafeiropoulos A. Metric results on summatory arithmetic functions on Beatty sets. Acta Arith. 2021;197(1):93–104. doi:10.4064/aa200128-10-6
LibreCat
| DOI
2021 | Book | LibreCat-ID: 51493
Hilgert J, Hilgert I. Mathematik - Ein Reiseführer 2. Auflage. Springer Spektrum; 2021.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35737
Biehler R, Fleischer FY. Introducing students to machine learning with decision trees using CODAP and Jupyter Notebooks. Teaching Statistics. 2021;43:S133-S142. doi:10.1111/test.12279
LibreCat
| DOI
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37485
Rach S, Liebendörfer M. Die Bedeutung affektiver Merkmale beim Mathematiklernen. In: Hein K, Heil C, Ruwisch S, Prediger S, eds. Beiträge Zum Mathematikunterricht 2021 Vom GDM-Monat 2021 Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik (GDM) (1.-25. März 2021). Beiträge zum Mathematikunterricht. WTM-Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien; 2021:247–248.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37474
Büchele S, Liebendörfer M, Lankeit E. Increasing the effect of a remedial mathematics course by switching to an online format during the COVID-19 crisis: evidence from a German university. Teaching Mathematics and its Applications: An International Journal of the IMA. 2021;40(4):478-496. doi:10.1093/teamat/hrab013
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37483
Gildehaus L, Göller R, Liebendörfer M. Gymnasiales Lehramt Mathematik studieren – eine Übersicht zur Studienorganisation in Deutschland. Mitteilungen der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik. 2021;47(111):27–32.
LibreCat
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37481
Vajen B, Gildehaus L, Liebendörfer M, Wolf C. Mathematisierung als Herausforderung für die politische Bildung. In: Kenner S, Oeftering T, eds. Schriftenreihe Der DVPB. Standortbestimmung Politische Bildung: Gesellschaftspolitische Herausforderungen, Zivilgesellschaft Und Das Vermeintliche Neutralitätsgebot. Wochenschau; 2021:188–200.
LibreCat
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37480
Göller R, Gildehaus L, Liebendörfer M, Steuding J. Prüfungsformate als Ansatzpunkt gendersensibler universitärer Lehre im Fach Mathematik. In: Blunck A, Motzer R, eds. Mathematik Und Gender: Berichte Und Beiträge Des Arbeitskreise Frauen Und Mathematik. Vol 5. Franzbecker; 2021:59–76.
LibreCat
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37478
Haak I, Gildehaus L, Liebendörfer M. Genese und Funktionen von Lerngruppen in der Studieneingangsphase. In: Naturwissenschaftlicher Unterricht Und Lehrerbildung Im Umbruch?. Universität Duisburg-Essen; 2021:89–92.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37473
Kempen L, Liebendörfer M. University students’ fully digital study of mathematics: an identification of student-groups via their resources usage and a characterization by personal and affective characteristics. Teaching Mathematics and its Applications: An International Journal of the IMA. 2021;40(4):436-454. doi:10.1093/teamat/hrab020
LibreCat
| DOI
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37487
Liebendörfer M, Hochmuth R, Rode J, Schukajlow S. The Mathematical Beliefs and Interest Development of Pre-Service Primary Teachers. In: Inprasitha M, Changsri N, Boonsena N, eds. Interim Proceedings of the 44th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. Vol 3. PME; 2021:198–205.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37494
Krapf R, Liebendörfer M. Was bewirkt die Pflichtabgabe von Übungsaufgaben in der Hochschulmathematik? – Ein empirischer Vergleich. mathematica didactica. 2021;2(44):1–17.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35616
Winkler M. Global weak solutions in a three-dimensional Keller-Segel-Navier-Stokes system with gradient-dependent flux limitation. Nonlinear Analysis: Real World Applications. 2021;59.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35615
Winkler M. Suppressing blow-up by gradient-dependent flux limitation in a planar Keller-Segel-Navier-Stokes system. Zeitschrift für Angewandte Mathematik und Physik. 2021;72.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35614
Winkler M. Can rotational fluxes impede the tendency toward spatial homogeneity in nutrient taxis (-Stokes) systems? International Mathematics Research Notices. 2021;2021:8106-8152.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35617
Winkler M. Boundedness in a three-dimensional Keller-Segel-Stokes system with subcritical sensitivity. Applied Mathematics Letters. 2021;112:106785.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35613
Winkler M. Does spatial homogeneity ultimately prevail in nutrient taxis systems? A paradigm for structure support by rapid diffusion decay in an autonomous parabolic flow. Transactions of the American Mathematical Society. 2021;374:219-268.
LibreCat