Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1296 Publications


2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36546 | OA
Meyer, L., Tabeling, L., Gasteiger, H., & Bruns, J. (2020). Interaktionen in mathematischen Spielsituationen in Kindertagesstätte und Familie. In H.-S. Siller, W. Weigel, & J. Wörler (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2020 (pp. 1253–1256). WTM-Verlag.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 21529
Bruns, J., Schopferer, T., & Gasteiger, H. (2020). Adaptionshandlungen von Multiplikatorinnen und Multiplikatoren zur frühen mathematischen Bildung – Beschreibung und Bewertung aus fachbezogener Perspektive. Journal für Mathematik-Didaktik, 42(1), 243–271. https://doi.org/10.1007/s13138-020-00175-y
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21530
Bruns, J., Carlsen, M., Eichen, L., Erfjord, I., & Hundeland, P. S. (2020). Situational Perception in Mathematics (SPiM)—Results of a Cross-Country Study in Austria and Norway. In Mathematics Education in the Early Years (pp. 317–332). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-34776-5_19
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36539 | OA
Bruns, J. (2020). Mathematisches Fachwissen von frühpädagogischen Fachpersonen im Spannungsfeld zwischen Disziplin- und Praxis. In H.-S. Siller, W. Weigel, & J. Wörler (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2020 (pp. 1245–1248). WTM-Verlag. https://doi.org/10.37626/GA9783959871402.0
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45330
Schönherr, J., Blomberg, J., Schukajlow, S., & Rellensmann, J. (2020). “Why don’t you make a drawing?" Motivation and strategy use in mathematical modelling. In M. Inprasitha, N. Changsri, & N. Boonsena (Eds.), Proceedings of the 44th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education: PME (pp. 46–54).
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 45338
Schönherr, J., Schukajlow, S., & Leopold, C. (2020). Measuring and investigating strategic knowledge about drawing to solve geometry modelling problems. ZDM – Mathematics Education, 52(1), 97–110. https://doi.org/10.1007/s11858-019-01085-1
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 34670
Black, T. (2020). Global generalized solutions to a forager–exploiter model with superlinear degradation and their eventual regularity properties. Mathematical Models and Methods in Applied Sciences, 30(06), 1075–1117. https://doi.org/10.1142/s0218202520400072
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 31376
Hoffmann, M. (2020). Zirkel und Lineal ohne Parallelenaxiom: Ein konstruktiver Zugang zur hyperbolischen Geometrie. Der Mathematikunterricht, 66 (6), 36–47.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 45383
Dröse, J., & Prediger, S. (2020). Enhancing Fifth Graders’ Awareness of Syntactic Features in Mathematical Word Problems: A Design Research Study on the Variation Principle. Journal Für Mathematik-Didaktik, 41(2), 399–422. https://doi.org/doi.org/10.1007/s13138-019-00153-z
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29413
Flaßkamp, K., Ober-Blöbaum, S., & Peitz, S. (2020). Symmetry in optimal control: A multiobjective model predictive control approach. In O. Junge, O. Schütze, G. Froyland, S. Ober-Blöbaum, & K. Padberg-Gehle (Eds.), Advances in Dynamics, Optimization and Computation (pp. 209–237). Springer International Publishing.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 31553
Seitz, S., Häsel-Weide, U., Wilke, Y., & Wallner, M. (2020). Expertise von Lehrpersonen für inklusiven Mathematikunterricht der Sekundarstufe - Ausgangspunkte zur Professionalisierungsforschung. K:ON Kölner Online-Journal für Lehrer*innenbildung, 2. https://doi.org/10.18716/ojs/kON/2020.2.03
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45384
Dröse, J. (2020). Verstehensgrundlagen diagnostizieren - Welche Wissenselemente fokussieren Lehrkräfte? In H.-S. Siller, W. Weigel, & J. F. Wöler (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2020 (pp. 233–236). WTM.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45386
Dröse, J., Eisen, V., Prediger, S., Altieri, M., Schellenbach, M., & Menning, R. (2020). Textaufgaben lesen lernen – eine digital gestützte Einheit mit App . In Mathematik lehren 223 (pp. 38–40).
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17994
Gerlach, R., & Ziessler, A. (2020). The Approximation of Invariant Sets in Infinite Dimensional Dynamical Systems. In O. Junge, O. Schütze, S. Ober-Blöbaum, & K. Padberg-Gehle (Eds.), Advances in Dynamics, Optimization and Computation (Vol. 304, pp. 66–85). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-51264-4_3
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 16712
Dellnitz, M., Gebken, B., Gerlach, R., & Klus, S. (2020). On the equivariance properties of self-adjoint matrices. Dynamical Systems, 35(2), 197–215. https://doi.org/10.1080/14689367.2019.1661355
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 51386
Hilgert, J., & Barnum, H. (2020). Spectral Properties of Convex Bodies. J. of Lie Theory, 30, 315–344.
LibreCat
 

2020 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 51488
Hilgert, J. (Ed.). (2020). Mathematik studieren -- Ein Ratgeber für Erstsemester und solche, die es vielleicht werden wollen. Springer Spektrum.
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Preprint | LibreCat-ID: 51520 | OA
Hilgert, J., Brennecken, D., & Ciardo, L. (2020). Algebraically Independent Generators for the Algebra of Invariant Differential Operators on SLn(ℝ)/SOn(ℝ).
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Book Review | LibreCat-ID: 51559
Hilgert, J. (2020). Titu Andreescu und Vlad Crisan: Mathematical Induction – A powerful and elegant method of proof. XYZ Press 2017 und Florian André Dalwigk: Vollständige Induktion – Beispiele und Aufgaben bis zum Umfallen. Springer Spektrum 2019. In Mathematische Semesterberichte (Vol. 67, pp. 301–305). https://doi.org/10.1007/s00591-020-00282-4
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Review | LibreCat-ID: 51557
Hilgert, J. (2020). Fabio Toscano: The Secret Formula – How a Mathematical Duel Inflamed Renaissance Italy and Uncovered the Cubic Equation. Princeton University Press 2020. In Mathematische Semesterberichte (Vol. 67, pp. 307–309). https://doi.org/10.1007/s00591-020-00283-3
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=10

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed