Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1618 Publications
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37491
Haak, I., Gildehaus, L., & Liebendörfer, M. (2020). Entstehung und Bedeutung von Lerngruppen in der Studieneingangsphase. In H.-S. Siller, W. Weigel, & J. F. Wörler (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2020 (pp. 1405–1408). WTM-Verlag.
LibreCat
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37492
Liebendörfer, M., Gildehaus, L., & Göller, R. (2020). Geschlechterunterschiede beim Einsatz von Lernstrategien in Mathematikveranstaltungen. In H.-S. Siller, W. Weigel, & J. F. Wörler (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2020 (pp. 1409–1412). WTM-Verlag.
LibreCat
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 24779
Biehler, R., Liebendörfer, M., Schmitz, A., Fleischmann, Y., Krämer, S., Ostsieker, L., & Schlüter, S. (2020). studiVEMINTvideos – Mathematische Lernvideos zur Studienvorbereitung und Unterstützung im ersten Studienjahr. In H.-S. Siller, W. Weigel, & J. F. Wörler (Eds.), Beiträge zum {Mathematikunterricht} 2020 (pp. 125–128). WTM-Verlag.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 37373
Winkler, M. (2020). Single-point blow-up in the Cauchy problem for the higher-dimensional Keller-Segel system. Nonlinearity, 33, 5007–5048.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 37380
Winkler, M. (2020). Boundedness in a two-dimensional Keller-Segel-Navier-Stokes system involving a rapidly diffusing repulsive signal. Zeitschrift Für Angewandte Mathematik Und Physik, 71, Article 10.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 37367
Winkler, M. (2020). Can simultaneous density-determined enhacement of diffusion and cross-diffusion foster boundedness in Keller-Segel type systems involving signal-dependent motilities? Nonlinearity, 33, 6590–6623.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 37375
Winkler, M. (2020). Attractiveness of constant states in logistic-type Keller-Segel systems involving subquadratic growth restrictions. Advanced Nonlinear Studies, 20, 795–817.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 37347
Rodriguez, N., & Winkler, M. (2020). Relaxation by nonlinear diffusion enhancement in a two-dimensional cross-diffusion model for urban crime propagation. Mathematical Models & Methods in Applied Sciences, 30, 2105–2137.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 37349
Stinner, C., & Winkler, M. (2020). Refined regularity and stabilization properties in a degenerate haptotaxis system. Discrete and Continuous Dynamical Systems --A, 40, 4039–4058.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 37660
Rösler, M. (2020). Riesz distributions and Laplace transform in the Dunkl setting of type A. Journal of Functional Analysis, 278(12), Article 108506. https://doi.org/10.1016/j.jfa.2020.108506
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 40051
Luks, T., & Xiao, Y. (2020). Multiple Points of Operator Semistable Lévy Processes. Journal of Theoretical Probability, 33(1), 153–179. https://doi.org/10.1007/s10959-018-0859-4
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 34842
Elsenhans, A.-S., Klüners, J., & Nicolae, F. (2020). Imaginary quadratic number fields with class groups of small exponent. Acta Arithmetica, 193(3), 217–233. https://doi.org/10.4064/aa180220-20-3
LibreCat
| DOI
| arXiv
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 44331
Burban, I., & Zheglov, A. (2020). Cohen-Macaulay modules over the algebra of planar quasi-invariants and Calogero-Moser systems. Proceedings of the London Mathematical Society, 121(4), 1033–1082. https://doi.org/10.1112/plms.12341
LibreCat
| DOI
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45385
Dröse, J., & Prediger, S. (2020). Lesen lernen von Aufgabentexten. In S. Prediger (Ed.), Sprachbildender Mathematikunterricht in der Sekundarstufe - ein forschungsbasiertes Praxisbuch (pp. 86–94). Cornelsen.
LibreCat
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45688
Bruns, J., & Vogtländer, A. (2020). Frühe alltagsintegrierte mathematische Bildung. Eine Einleitung. In E. Born-Rauchecker, A. Vogtländer, & K. Weber (Eds.), Frühe alltagsintegrierte mathematische Bildung. Handreichung für Lehrende (pp. 37–46). Kallmeyer.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 34816
Bruns, J., Strahl, C., & Gasteiger, H. (2020). Situative Beobachtung und Wahrnehmung angehender frühpädagogischer Fachpersonen im Bereich Mathematik – Entwicklung und Validierung eines Testinstruments. Unterrichtswissenschaft, 49(3), 345–371. https://doi.org/10.1007/s42010-020-00091-7
LibreCat
| DOI
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36546 |
Meyer, L., Tabeling, L., Gasteiger, H., & Bruns, J. (2020). Interaktionen in mathematischen Spielsituationen in Kindertagesstätte und Familie. In H.-S. Siller, W. Weigel, & J. Wörler (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2020 (pp. 1253–1256). WTM-Verlag.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 21529
Bruns, J., Schopferer, T., & Gasteiger, H. (2020). Adaptionshandlungen von Multiplikatorinnen und Multiplikatoren zur frühen mathematischen Bildung – Beschreibung und Bewertung aus fachbezogener Perspektive. Journal für Mathematik-Didaktik, 42(1), 243–271. https://doi.org/10.1007/s13138-020-00175-y
LibreCat
| DOI
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21530
Bruns, J., Carlsen, M., Eichen, L., Erfjord, I., & Hundeland, P. S. (2020). Situational Perception in Mathematics (SPiM)—Results of a Cross-Country Study in Austria and Norway. In Mathematics Education in the Early Years (pp. 317–332). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-34776-5_19
LibreCat
| DOI
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36539 |
Bruns, J. (2020). Mathematisches Fachwissen von frühpädagogischen Fachpersonen im Spannungsfeld zwischen Disziplin- und Praxis. In H.-S. Siller, W. Weigel, & J. Wörler (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2020 (pp. 1245–1248). WTM-Verlag. https://doi.org/10.37626/GA9783959871402.0
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)