Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1618 Publications
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37491
I. Haak, L. Gildehaus, and M. Liebendörfer, “Entstehung und Bedeutung von Lerngruppen in der Studieneingangsphase,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2020, H.-S. Siller, W. Weigel, and J. F. Wörler, Eds. Münster: WTM-Verlag, 2020, pp. 1405–1408.
LibreCat
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37492
M. Liebendörfer, L. Gildehaus, and R. Göller, “Geschlechterunterschiede beim Einsatz von Lernstrategien in Mathematikveranstaltungen,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2020, H.-S. Siller, W. Weigel, and J. F. Wörler, Eds. Münster: WTM-Verlag, 2020, pp. 1409–1412.
LibreCat
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 24779
R. Biehler et al., “studiVEMINTvideos – Mathematische Lernvideos zur Studienvorbereitung und Unterstützung im ersten Studienjahr,” in Beiträge zum {Mathematikunterricht} 2020, H.-S. Siller, W. Weigel, and J. F. Wörler, Eds. Münster: WTM-Verlag, 2020, pp. 125–128.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 37373
M. Winkler, “Single-point blow-up in the Cauchy problem for the higher-dimensional Keller-Segel system,” Nonlinearity, vol. 33, pp. 5007–5048, 2020.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 37380
M. Winkler, “Boundedness in a two-dimensional Keller-Segel-Navier-Stokes system involving a rapidly diffusing repulsive signal.,” Zeitschrift für angewandte Mathematik und Physik, vol. 71, Art. no. 10, 2020.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 37367
M. Winkler, “Can simultaneous density-determined enhacement of diffusion and cross-diffusion foster boundedness in Keller-Segel type systems involving signal-dependent motilities?,” Nonlinearity, vol. 33, pp. 6590–6623, 2020.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 37375
M. Winkler, “Attractiveness of constant states in logistic-type Keller-Segel systems involving subquadratic growth restrictions.,” Advanced Nonlinear Studies, vol. 20, pp. 795–817, 2020.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 37347
N. Rodriguez and M. Winkler, “Relaxation by nonlinear diffusion enhancement in a two-dimensional cross-diffusion model for urban crime propagation.,” Mathematical Models & Methods in Applied Sciences, vol. 30, pp. 2105–2137, 2020.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 37349
C. Stinner and M. Winkler, “Refined regularity and stabilization properties in a degenerate haptotaxis system,” Discrete and Continuous Dynamical Systems --A, vol. 40, pp. 4039–4058, 2020.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 37660
M. Rösler, “Riesz distributions and Laplace transform in the Dunkl setting of type A,” Journal of Functional Analysis, vol. 278, no. 12, Art. no. 108506, 2020, doi: 10.1016/j.jfa.2020.108506.
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 40051
T. Luks and Y. Xiao, “Multiple Points of Operator Semistable Lévy Processes,” Journal of Theoretical Probability, vol. 33, no. 1, pp. 153–179, 2020, doi: 10.1007/s10959-018-0859-4.
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 34842
A.-S. Elsenhans, J. Klüners, and F. Nicolae, “Imaginary quadratic number fields with class groups of small exponent,” Acta Arithmetica, vol. 193, no. 3, pp. 217–233, 2020, doi: 10.4064/aa180220-20-3.
LibreCat
| DOI
| arXiv
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 44331
I. Burban and A. Zheglov, “Cohen-Macaulay modules over the algebra of planar quasi-invariants and Calogero-Moser systems,” Proceedings of the London Mathematical Society, vol. 121, no. 4, pp. 1033–1082, 2020, doi: 10.1112/plms.12341.
LibreCat
| DOI
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45385
J. Dröse and S. Prediger, “Lesen lernen von Aufgabentexten,” in Sprachbildender Mathematikunterricht in der Sekundarstufe - ein forschungsbasiertes Praxisbuch , S. Prediger, Ed. Berlin: Cornelsen, 2020, pp. 86–94.
LibreCat
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45688
J. Bruns and A. Vogtländer, “Frühe alltagsintegrierte mathematische Bildung. Eine Einleitung,” in Frühe alltagsintegrierte mathematische Bildung. Handreichung für Lehrende, E. Born-Rauchecker, A. Vogtländer, and K. Weber, Eds. Hannover: Kallmeyer, 2020, pp. 37–46.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 34816
J. Bruns, C. Strahl, and H. Gasteiger, “Situative Beobachtung und Wahrnehmung angehender frühpädagogischer Fachpersonen im Bereich Mathematik – Entwicklung und Validierung eines Testinstruments,” Unterrichtswissenschaft, vol. 49, no. 3, pp. 345–371, 2020, doi: 10.1007/s42010-020-00091-7.
LibreCat
| DOI
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36546 |
L. Meyer, L. Tabeling, H. Gasteiger, and J. Bruns, “Interaktionen in mathematischen Spielsituationen in Kindertagesstätte und Familie,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2020, Würzburg, 2020, pp. 1253–1256.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 21529
J. Bruns, T. Schopferer, and H. Gasteiger, “Adaptionshandlungen von Multiplikatorinnen und Multiplikatoren zur frühen mathematischen Bildung – Beschreibung und Bewertung aus fachbezogener Perspektive,” Journal für Mathematik-Didaktik, vol. 42, no. 1, pp. 243–271, 2020, doi: 10.1007/s13138-020-00175-y.
LibreCat
| DOI
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21530
J. Bruns, M. Carlsen, L. Eichen, I. Erfjord, and P. S. Hundeland, “Situational Perception in Mathematics (SPiM)—Results of a Cross-Country Study in Austria and Norway,” in Mathematics Education in the Early Years, Cham: Springer, 2020, pp. 317–332.
LibreCat
| DOI
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36539 |
J. Bruns, “Mathematisches Fachwissen von frühpädagogischen Fachpersonen im Spannungsfeld zwischen Disziplin- und Praxis,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2020, Würzburg, 2020, pp. 1245–1248, doi: 10.37626/GA9783959871402.0.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)