Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1586 Publications


2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32022
Küster B, Ramacher P. Quantum ergodicity and symmetry reduction. Journal of Functional Analysis. 2017;273(1):41-124. doi:10.1016/j.jfa.2017.02.013
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 48322
Prediger S, Wessel L. Brauchen mehrsprachige Jugendliche eine andere fach- und sprachintegrierte Förderung als einsprachige? Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. 2017;21(2):361-382. doi:10.1007/s11618-017-0785-8
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 48323
Schüler-Meyer A, Prediger S, Kuzu T, Wessel L, Redder A. Is Formal Language Proficiency in the Home Language Required to Profit from a Bilingual Teaching Intervention in Mathematics? A Mixed Methods Study on Fostering Multilingual Students’ Conceptual Understanding. International Journal of Science and Mathematics Education. 2017;17(2):317-339. doi:10.1007/s10763-017-9857-8
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48330
Wessel L, Andreas T. Der Zusammenhang von sprachlichen Kompetenzen und schulischen mathematischen Leistungen: Curriculare Herausforderungen bei der Ausbildung von Lehrkräften vor dem Hintergrund des Berliner Rahmenlehrplans Mathematik. In: Jostes B, ed. Sprachen – Bilden – Chancen: Sprachbildung in der Lehrkräftebildung. Waxmann; 2017:189-200.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48400
Sprütten F, Wessel L. „9 minus 8, das kommt 1.“ Mathematikunterricht in internationalen Förderklassen (IFK). Ziele und exemplarische Realisierungen. In: Kortenkamp U, Kuzle A, eds. Beiträge zum Mathematikunterricht 2017. WTM-Verlag; 2017:953-956.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48401
Wessel L. „Ja und dann kommt man halt immer einen höher.“ Operatives Üben am Beispiel von Ableitungsregeln. In: Kortenkamp U, Kuzle A, eds. Beiträge zum Mathematikunterricht 2017. WTM-Verlag; 2017:1049-1052.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48331
Wessel L, Prediger S. Differentielle Förderbedarfe je nach Sprachhintergrund? Analysen zu Unterschieden und Gemeinsamkeiten zwischen sprachlich starken und schwachen, einsprachigen und mehrsprachigen Lernenden. In: Leiss D, Neumann A, Schwippert K, eds. Mathematik und Sprache-Empirischer Forschungsstand und unterrichtliche Herausforderungen. Waxmann; 2017:165–187.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48411
Wessel L. How do students develop lexical means for understanding the concept of relative frequency? Empirical insights on the basis of trace analyses. In: Dooley T, Gueudet G, eds. Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10, February 1 – 5, 2017). DCU Institute of Education and ERME.; 2017:1388-1395.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Report | LibreCat-ID: 55293
Barth D, Beck M, Dose T, Glaßer Ch, Michler L, Technau M. Emptiness Problems for Integer Circuits.; 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55292
Barth D, Beck M, Dose T, Glaßer Ch, Michler L, Technau M. Emptiness problems for integer circuits. In: Larsen KG, Bodlaender HL, Raskin J-F, eds. 42nd International Symposium on Mathematical Foundations of Computer Science (MFCS 2017). Vol 83. Leibniz International Proceedings in Informatics (LIPIcs). Schloss Dagstuhl–Leibniz-Zentrum für Informatik; 2017:33:1–33:14. doi:10.4230/LIPIcs.MFCS.2017.33
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 55275
Technau M, Technau N. A Loewner equation for infinitely many slits. Comput Methods Funct Theory. 2017;17(2):255–272. doi:10.1007/s40315-016-0179-6
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8570
Liebendörfer M, Hochmuth R, Biehler R, et al. A framework for goal dimensions of mathematics learning support in universities. In: Dooley T, Gueudet G, eds. Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10, February 1 – 5, 2017). DCU Institute of Education & ERME; 2017:2177-2184.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 40065
Luks T, Xiao Y. On the Double Points of Operator Stable Lévy Processes. Journal of Theoretical Probability. 2017;30(1):297-325. doi:10.1007/s10959-015-0638-4
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 42791
Kirschmer M, Rüther MG. The constructive membership problem for discrete two-generator subgroups of SL(2,R). Journal of Algebra. 2017;480:519-548. doi:10.1016/j.jalgebra.2017.02.029
LibreCat | DOI
 

2017 | Book | LibreCat-ID: 44337
Burban I, Drozd Yu. Maximal Cohen-Macaulay Modules over Non-Isolated Surface Singularities and Matrix Problems. Vol 248. 1178th ed.; 2017. doi:10.1090/memo/1178
LibreCat | DOI
 

2017 | Preprint | LibreCat-ID: 44539
Burban I, Drozd Yu. On the derived categories of gentle and skew-gentle algebras: homological algebra and matrix problems. Published online 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 44334
Burban I, Galinat L. Simple vector bundles on a nodal Weierstraß cubic and quasi-trigonometric solutions of CYBE. Journal of Physics A: Mathematical and Theoretical. 2017;50.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 44335
Burban I, Drozd Yu, Gavran V. Minors of non-commutative schemes. European Journal of Mathematics. 2017;3(2):311–341.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 44336
Burban I, Drozd Yu, Gavran V. Singular curves and quasi–hereditary algebras. International Mathematics Research Notices 2017. 2017;(3):895-920.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45395
Dröse J, Prediger S, Marcus A. Förderbaustein S3 - Verstehen von Textaufgaben. In: Prediger S, Selter Ch, Nührenbörger M, Hußmann S, eds. Mathe sicher können - Förderbausteine und Handreichungen. Cornelsen; 2017.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=10

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed