Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
370 Publications
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3685
Goller, Michael, and Christian Harteis. “Employing Agency in Academic Settings: Doctoral Students Shaping Their Own Experiences.” Discourses on Professional Learning, edited by Christian Harteis et al., Springer, 2014, pp. 189--210.
LibreCat
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3686
Harteis, Christian, and Michael Goller. “New Skills for New Jobs: Work Agency as a Necessary Condition for Successful Lifelong Learning.” Promoting, Assessing, Recognizing and Certifying Lifelong Learning, edited by Timo Halttunen et al., Springer, 2014, pp. 37--56.
LibreCat
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3718
Harteis, Christian. “Auswirkungen Des Bologna-Prozesses: Eine Expertise Der Hochschuldidaktik.” Herausforderung Kompetenzorientierte Hochschule, edited by Rolf Arnold and K Wolf, Schneider, 2014, pp. 189–211.
LibreCat
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3719
Harteis, Christian. “Investigating Intuition under the Perpective of Expertise: Experiences from Two Experimental Studies.” Handbook of Intuition Research Methodology, edited by Martha Sinclair, Edward Elgar, 2014, pp. 116–29.
LibreCat
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29729
Goller, Michael, and Stephen Billett. “Agentic Behaviour at Work: Crafting Learning Experiences.” Professional and Practice-Based Learning, edited by C. Harteis et al., Springer Netherlands, 2014, pp. 25–44, doi:10.1007/978-94-007-7012-6_3.
LibreCat
| DOI
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29730 |
Jahn, Robert W., and Michael Goller. “„Ich muss mal um Rat/Bestätigung/kollektives Aufregen bitten“ – Kommunikations(t)räume für Lehrkräfte.” Lernräume: Gestaltung von Lernumgebungen für die Weiterbildung, edited by W. Wittwer et al., Springer Fachmedien Wiesbaden, 2014, p. S. 184-203, doi:10.1007/978-3-658-06371-9_11.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 37307
Dahmen, Stephan. “The Capability Approach and Sociological Conceptions of Human Agency: An Empirical Assessment on the Basis of an Analysis of Activation Policies.” Social Work & Society. International Online Journal, vol. 12, no. 2, Univ. Duisburg-Essen, Inst. für Soziale Arbeit und Sozialpolitik, 2014.
LibreCat
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37309
Dahmen, Stephan. “The Theoretical Orthodoxy of Children’s and Youth Agency and Its Contradictions: Moving from Normative Thresholds to a Situated Assessment of Children’s and Youth Lives.” Children’s Rights and the Capability Approach, edited by Jean-Michel Bonvin and Daniel Stöcklin, vol. 8, Springer, 2014, pp. 153–173.
LibreCat
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36543
Landhäußer, Sandra. “Familien- und Elternbildung im Kontext sozialen Wandels und sozialer Ungleichheiten.” Sozialer Wandel. Herausforderungen für Kulturelle Bildung und Soziale Arbeit, edited by Stefan Faas and Mirjana Zipperle, Springer VS, 2014, pp. 171–81, doi:10.1007/978-3-658-04166-3.
LibreCat
| DOI
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36990
Landhäußer, Sandra. “Über Kompetenzen und Verwirklichungschancen von Adressat/innen Sozialer Arbeit.” Kompetenz, Performanz, soziale Teilhabe Sozialpädagogische Perspektiven auf ein bildungstheoretisches Konstrukt, edited by Stefan Faas et al., Springer, 2014, pp. 171–81, doi:10.1007/978-3-531-19855-2.
LibreCat
| DOI
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 35906
Landhäußer, Sandra, et al. “Encouraging Family and Parent Education: Program Development and Evaluation in the Federal State of Baden-Württemberg, Germany.” Center for Educational Policy Studies Journal (CEPS), vol. Vol 4, no. No 4, 2014, doi:https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1129548.pdf.
LibreCat
| DOI
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44789
Freitag, Christine, and C. Burgdorf. “Das Projekt ‚Balu und Du‘ – Kompetenzerwerb bei Mentoren und Mentees.” Kompetenz-Bildung. Soziale, emotionale und kommunikative Kompetenzen von Kindern und Jugendlichen, edited by Carsten Rohlfs et al., 2nd ed., Springer VS, 2014, pp. 385–99.
LibreCat
2014 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 44790
Freitag, Christine, editor. Methoden des Vergleichs. Komparatistische Methodologie und Forschungsmethodik in interdisziplinärer Perspektive. Budrich UniPress, 2014.
LibreCat
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44787
Freitag, Christine. “Das Vergleichen vergleichen: Erträge der Interdisziplinarität.” Methoden des Vergleichs. Komparatistische Methodologie und Forschungsmethodik in interdisziplinärer Perspektive, edited by Christine Freitag, Budrich, 2014, pp. 73–77.
LibreCat
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 44785
Freitag, Christine. “Anerkennung und Zugehörigkeit. Was bedeutet es, wenn beim Thema Kirche über die Frage von Zugehörigkeit gesprochen wird? Wer fühlt sich wann und warum einer Gemeinschaft zugehörig? Ein Zwischenruf aus erziehungswissenschaftlicher Perspektive.” Katechetische Blätter 5/2014, 2014, pp. 320–22.
LibreCat
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44786
Freitag, Christine, et al. “Erfahrungen mit dem Peer Learning im Mentorenprogramm „Balu und Du“.” Peer Learning durch Mentoring, Coaching & Co, edited by Petra Westphal and et.al., Prolog, 2014, pp. 115–23.
LibreCat
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44788
Freitag, Christine. “Einleitung.” Methoden des Vergleichs. Komparatistische Methodologie und Forschungsmethodik in interdisziplinärer Perspektive, edited by Christine Freitag, Budrich, 2014, pp. 7–11.
LibreCat
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 3660
Harteis, Christian, and Stephen Billett. “Intuitive Expertise: Theories and Empirical Evidence.” Educational Research Review, vol. 9, 2013, pp. 145--157.
LibreCat
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 37310
Dahmen, Stephan, et al. “Identifying and Tackling Inequality: A Challenge for Social Work.” Schweizerische Zeitschrift Für Soziale Arbeit/Revue Suisse de Travail Social, vol. 13, no. 2, Seismo, 2013, pp. 9–25.
LibreCat
2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36548
Faas, Stefan, and Sandra Landhäußer. “Eltern- und Familienbildung im Kindergarten. Zwischen gemeinsamer Erziehungsverantwortung, sozialer Teilhabe und frühkindlicher Entwicklungsförderung.” Konsens und Kontroversen. Sozialpädagogik und Pädagogik der frühen Kindheit im Dialog, edited by Sektion Sozialpädagogik und Pädagogik der frühen Kindheit, Beltz Juventa, 2013, pp. 142–54.
LibreCat