Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1899 Publications


2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59480
Parental perceptions of inclusive teacher and school support – Establishment of a short-form
M. Knickenberg, H. Kullmann, S. Wüthrich, C. Sahli Lozano, in: 2025.
LibreCat
 
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59482 LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59708 | OA
Zeit für Arbeitszufriedenheit? Eine quantitativ-empirische Studie zur Bedeutung fester Kooperationszeiten für die Arbeitszufriedenheit von Lehrkräften in inklusiven Schulen
V. Wohnhas, P. Neumann, B. Lütje-Klose, QfI - Qualifizierung für Inklusion. Online-Zeitschrift zur Forschung über Aus-, Fort- und Weiterbildung pädagogischer Fachkräfte 6 (2025).
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59739
Digitale Medien in der Lehrer-Schüler-Interaktion
B. Herzig, in: M.K.W. Schweer (Ed.), Lehrer-Schüler-Interaktion. Inhaltsfelder, Forschungsperspektiven und methodische Zugänge , 4th ed., Springer VS, Wiesbaden, 2025, pp. 481–500.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59803
Digitale Kompetenzen von Schüler:innen und Rahmenbedingungen des Kompetenzerwerbs in Nordrhein-Westfalen
K. Drossel, J. Niemann, B. Eickelmann, J.B. Niggemeier, SchulVerwaltung Nordrhein-Westfalen 4 (2025) 100–104.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50531
How do attitudes and self-efficacy predict teachers‘ intentions to teach in inclusive classrooms? A cross-national comparison between Canada, Germany, Greece, Italy, and Switzerland.
C. Sahli Lozano, S. Wüthrich, H. Kullmann, M. Knickenberg, U. Sharma, T. Loreman, A. Romano, E. Avramidis, S. Woodcock, P. Subban, in: 2024.
LibreCat
 
 
 
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51099
Mediennutzung von Jugendlichen zu sozialen und politischen Fragen, schulische Aktivitäten und Lehrkräftefortbildungen
N.J. Welsandt, L. Huschle, K. Drossel, D. Deimel, H.J. Abs, in: H.J. Abs, K. Hahn-Laudenberg, D. Deimel, J.F. Ziemes (Eds.), ICCS 2022. Schulische Sozialisation und politische Bildung von 14-Jährigen im internationalen Vergleich, Waxmann Verlag GmbH, Münster, 2024, pp. 239–276.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53068
Jahrgangsteams zur Kooperation mit Eltern anregen – eine Aufgabe für Fortbildungen? Evaluationsergebnisse zum Bielefelder Fortbildungskonzept zur Kooperation in inklusiven Schulen (BiFoKi)
S. Grüter, J. Gorges, B. Lütje-Klose, P. Neumann, E. Wild, QfI - Qualifizierung Für Inklusion. Online-Zeitschrift Zur Forschung Über Aus-, Fort- Und Weiterbildung Pädagogischer Fachkräfte 5 (2024).
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 43135
Measuring collective efficacy for inclusion in a global context
Umesh Sharma , Tim Loreman , Fiona May , Alessandra Romano , C.S. Lozano , Elias Avramidis , Stuart Woodcock , Pearl Subban , H. Kullmann, European Journal of Special Needs Education 39 (2024) 167–184.
LibreCat | DOI
 
 
 
 
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53551
Effects of University Teacher Collaboration Training on the Inclusion-Related Self-Concepts of Prospective Teachers.
J.R. Schulze, E. Blumberg, F. Hellmich, in: Porto International Conference on Research in Education (ICRE) 2024. Polytechnic Porto (P.Porto), Centre for Research and Innovation in Education (inEd)., Porto, Portugal, 2024.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53639 LibreCat
 
 

Filters and Search Terms

department=112

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Default

Export / Embed