Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1899 Publications
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59480
Knickenberg M, Kullmann H, Wüthrich S, Sahli Lozano C. Parental perceptions of inclusive teacher and school support – Establishment of a short-form. In: ; 2025.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59481
Knickenberg M, Kullmann H. Exploring the role of individual and collective efficacy beliefs and attitudes in teachers’ intentions to implement inclusive practices: Evidence from Canada, Germany and Switzerland. In: ; 2025.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59482
Sharma U, Gibson S, Knickenberg M, Mullick J. What ist he best educational option for my child who needs additional support: A global perspective. In: ; 2025.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59708 |

Wohnhas V, Neumann P, Lütje-Klose B. Zeit für Arbeitszufriedenheit? Eine quantitativ-empirische Studie zur Bedeutung fester Kooperationszeiten für die Arbeitszufriedenheit von Lehrkräften in inklusiven Schulen. QfI - Qualifizierung für Inklusion Online-Zeitschrift zur Forschung über Aus-, Fort- und Weiterbildung pädagogischer Fachkräfte. 2025;6(2). doi:10.21248/qfi.167
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59739
Herzig B. Digitale Medien in der Lehrer-Schüler-Interaktion. In: Schweer MKW, ed. Lehrer-Schüler-Interaktion. Inhaltsfelder, Forschungsperspektiven und methodische Zugänge . 4th ed. Springer VS; 2025:481-500.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59803
Drossel K, Niemann J, Eickelmann B, Niggemeier JB. Digitale Kompetenzen von Schüler:innen und Rahmenbedingungen des Kompetenzerwerbs in Nordrhein-Westfalen. SchulVerwaltung Nordrhein-Westfalen. 2025;4:100-104.
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50531
Sahli Lozano C, Wüthrich S, Kullmann H, et al. How do attitudes and self-efficacy predict teachers‘ intentions to teach in inclusive classrooms? A cross-national comparison between Canada, Germany, Greece, Italy, and Switzerland. . In: ; 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 50973
Knickenberg M, Kullmann H, Wüthrich S, Sahli Lozano C. Teachers’ individual and collective efficacy in relation to their attitudes towards inclusion –Analyses from an international study comprising Canada, Germany & Switzerland.
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50972
Knickenberg M, Zurbriggen C. Examining aspects of students’ current academic motivation in relation to peer interactions and social environment in the classroom using the Experience sampling method.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 50974
Knickenberg M, Zurbriggen C. Effects of peer interactions and the social environment on students’ current academic motivation in the classroom: An experience sampling study. . In: ; 2024.
LibreCat
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51099
Welsandt NJ, Huschle L, Drossel K, Deimel D, Abs HJ. Mediennutzung von Jugendlichen zu sozialen und politischen Fragen, schulische Aktivitäten und Lehrkräftefortbildungen. In: Abs HJ, Hahn-Laudenberg K, Deimel D, Ziemes JF, eds. ICCS 2022. Schulische Sozialisation und politische Bildung von 14-Jährigen im internationalen Vergleich. Waxmann Verlag GmbH; 2024:239-276.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53068
Grüter S, Gorges J, Lütje-Klose B, Neumann P, Wild E. Jahrgangsteams zur Kooperation mit Eltern anregen – eine Aufgabe für Fortbildungen? Evaluationsergebnisse zum Bielefelder Fortbildungskonzept zur Kooperation in inklusiven Schulen (BiFoKi). QfI - Qualifizierung für Inklusion Online-Zeitschrift zur Forschung über Aus-, Fort- und Weiterbildung pädagogischer Fachkräfte. 2024;5(3). doi:10.21248/qfi.131
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 43135
Sharma Umesh , Loreman Tim , May Fiona , et al. Measuring collective efficacy for inclusion in a global context. European Journal of Special Needs Education. 2024;39(2):167–184. doi:10.1080/08856257.2023.2195075
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53578
Hellmich F, Hoya FK, Schulze JR, Blumberg E. Team-Teaching und Kompetenzen von Kindern im inklusiven naturwissenschaftlichen Sachunterricht. Vortrag auf der Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Forschung und Entwicklung im Bildungswesen (ÖFEB). Thema: „Diversität diskursiv. Bildungswissenschaftliche Zugänge und pädagogische Perspektiven". In: Pädagogische Hochschule Wien; 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53550
Schulze JR, Blumberg E, Hellmich F. Effekte eines universitären Kooperationstrainings auf inklusionsbezogene Selbstkonzepte von Lehramtsstudierenden. Vortrag auf der Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Forschung und Entwicklung im Bildungswesen (ÖFEB). Thema: „Diversität diskursiv. Bildungswissenschaftliche Zugänge und pädagogische Perspektiven". In: Pädagogische Hochschule Wien; 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53549
Schulze JR, Blumberg E, Hellmich F. Effekte eines universitären Lehrerkooperationstrainings auf die inklusionsbezogenen Selbstkonzepte angehender Lehrkräfte. Vortrag auf der 11. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung verstehen – Partizipation erreichen – Transfer gestalten“. . In: Universität Potsdam; 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53602
Schulze JR, Blumberg E, Hellmich F. Effects of a collaborative teacher education on pre-service teachers’ inclusion-related self-concept. Oral Paper Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2024 ‘Special Educational Needs’. “Neurodiversity in Education: Research and Practice”. In: Universitat de València; 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53551
Schulze JR, Blumberg E, Hellmich F. Effects of University Teacher Collaboration Training on the Inclusion-Related Self-Concepts of Prospective Teachers. . In: Porto International Conference on Research in Education (ICRE) 2024. Polytechnic Porto (P.Porto), Centre for Research and Innovation in Education (inEd).; 2024.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53639
Büker P, Höke J. Reflexion im Dialog. Ein Modell für eine Kinder, Eltern, Teams und Schule stärkende Bildungsdokumentation. Grundschule aktuell. 2024;165:12-15.
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53637
Büker P. Kinderstärkende Pädagogik in der Schule im Kontext aktueller Herausforderungen. Kennzeichen, Anfragen und mögliche Blinde Flecke. Keynote an der Tagung: Die Kunst der Partizipation. PH Zürich. In: ; 2024.
LibreCat