Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1941 Publications


2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58712
Görel G, Franzen K, Hellmich F. Differences in pre-service teachers’ self-efficacy beliefs and willingness for inclusive education. Single Paper. The 21th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference on Learning and Instruction 2025. “Realising Potentials through Education: Shaping the minds and brains for the future” . In: University of Graz; 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58715
Löper MF, Hellmich F. The role of teacher behaviour in students’ attitudes and support towards peers with disabilities. Single Paper. The 21th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference on Learning and Instruction 2025. “Realising Potentials through Education: Shaping the minds and brains for the future” . In: University of Graz; 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58711
Finke P, Schulze JR, Hellmich F. Teachers’ self-efficacy beliefs and attitudes concerning inclusive education. Single Paper. The 21th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference on Learning and Instruction 2025. “Realising Potentials through Education: Shaping the minds and brains for the future” . In: University of Graz; 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 59244
Löper MF, Hellmich F. Explanatory factors for students’ attitudes and their supportive behaviour towards peers with social and emotional disabilities. Paper. ECER 2025 (European Conference on Educational Research). “Charting the Way Forward: Education, Research, Potentials and Perspectives“ . In: University of Belgrade; 2025.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 61424
Herzig B. Soziale Medien als algorithmische Diskursmaschinen. In: Berg G, Franke B, eds. SLLD. Ambiguität und Algorithmus. OMP / RUB; 2025:43-61. doi:10.46586/SLLD.429
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61441 | OA
Homt M, Bloh B, Wehde J. Perspektiven angehender Lehrkräfte auf Forschendes Lernen – eine qualitative Längsschnittstudie im Referendariat und Berufseinstieg. Zeitschrift für Bildungsforschung. Published online 2025. doi:10.1007/s35834-025-00506-4
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60342
Wehde J, Bloh B, Homt M. Das Verhältnis zwischen politischer Involviertheit und professioneller Handlungskompetenz zur unterrichtlichen Gestaltung demokratischer Lerngelegenheiten. In: Vogelsang C, Grotegut L, Bruns J, Riese J, Fechner S, eds. Handlungsorientierung in der Ausbildung von Lehrkräften und pädagogischen Fachkräften - Konzeptionen, Herausforderungen & Forschungsperspektiven. Paderborner Beiträge zur Bildungsforschung und Lehrkräftebildung. Waxmann.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 61442
Homt M, Bloh B, Wehde J. Zwischen Erfahrung und Evidenz? – Eine Analyse der Quellennutzung von Lehrkräften im Berufseinstieg. In: ; 2025.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61462
Kottmann B. “Eins geht nicht ohne das andere”!" Demokratie, Diversität und Inklusion: Untrennbar verbunden. Die Grundschulzeitschrift. 2025;(2025):44-47.
LibreCat
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 61543
Klostermeier J, Knickenberg M, Löper MF, Grosche M, Grüßing M, Hellmich F. Förderung der sozial-emotionalen Kompetenzen von Kindern im Zusammenhang mit dem kooperativen Lernen im diversitätssensiblen Grundschulunterricht (soko-M). Vortrag auf der Herbsttagung 2025 der Arbeitsgruppe Empirische Sonderpädagogische Forschung (AESF). (angenommen). In: Technische Universität Dortmund; 2025.
LibreCat
 

2025 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 61423
Berg G, Franke B, eds. Ambiguität Und Algorithmus: Literatur in Den Social Media. Universitätsbibliothek der Ruhr-Universität Bochum; 2025. doi:10.46586/slld.429
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62015
Löper MF, Hassani S, Görel G, Schwab S, Hellmich F. Effects of a social participation intervention on primary school students’ attitudes toward peers with disabilities (accepted). Journal of Research in Special Educational Needs. Published online 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60846
Büker P, Göddertz N, Glawe K, Reichenbach A, Wagner M. Videobasierte Lehr-Lern-Settings entwickeln: Bildung für nachhaltige Entwicklung in der Kita als interdisziplinärer Lehr- und Lerngegenstand. Workshop am Tag der Lehre zum Thema: „Teaching for Future - Nachhaltige Lehre und Lehre über Nachhaltigkeit“. Universität Paderborn. In: ; 2025.
LibreCat
 

2025 | Special Issue | LibreCat-ID: 62992
Büker P, Ertl S, Knapp D, Schnebel S, eds. Demokratie kann man lernen.; 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62993
Büker P. Grundschulforschung braucht Transfer: Brückenschläge zur Lehrkräftebildung, Bildungspolitik und Schulpraxis. Beitrag auf der 33. Jahrestagung der DGfE-Kommission Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe an der PH Vorarlberg, Österreich. In: ; 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62994
Büker P, Kamin A-M, Oevel G, et al. PrimOER: Professionalisierung der Grundschullehrkräftebildung durch eine neue „Kultur des Teilens“ in der Lehre. Posterbeitrag auf der 33. Jahrestagung der DGfE-Kommission Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe an der PH Vorarlberg, Österreich. In: ; 2025.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62996
Büker P, Knapp D, Schönknecht G. Wege entstehen beim Gehen. Demokratiebildung in der Grundschule. Grundschulzeitschrift. 2025;Jahresheft 1:6-9.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62997
Herding J, Glawe K, Caci SV, Büker P. Das Lehr‑/Lernkonzept inklud‐e: Durch videobasierte Fallarbeit Studierende des Grundschullehramtes für Inklusion sensibilisieren. In: Güneşli H, Albers T, Mombeck MM, Jesuthasan J, eds. Diskurse und Praktiken der Heterogenität. Beltz Juventa; 2025:163-177.
LibreCat
 

2025 | Research Data | LibreCat-ID: 62998
Herding J, Büker P, Kamin A-M, Schaper F. Linking Competencies for Inclusion and Digitalization in Teacher Education. LibreCat University; 2025. doi:10.11576/DILEMA-7626
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50531
Sahli Lozano C, Wüthrich S, Kullmann H, et al. How do attitudes and self-efficacy predict teachers‘ intentions to teach in inclusive classrooms? A cross-national comparison between Canada, Germany, Greece, Italy, and Switzerland. . In: ; 2024.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=112

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed