Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1933 Publications

 
 
 
 
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 61424
Soziale Medien als algorithmische Diskursmaschinen
B. Herzig, in: G. Berg, B. Franke (Eds.), SLLD, OMP / RUB, 2025, pp. 43–61.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61441 | OA LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60342
Das Verhältnis zwischen politischer Involviertheit und professioneller Handlungskompetenz zur unterrichtlichen Gestaltung demokratischer Lerngelegenheiten
J. Wehde, B. Bloh, M. Homt, in: C. Vogelsang, L. Grotegut, J. Bruns, J. Riese, S. Fechner (Eds.), Handlungsorientierung in der Ausbildung von Lehrkräften und pädagogischen Fachkräften - Konzeptionen, Herausforderungen & Forschungsperspektiven, Waxmann, n.d.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 61442 LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61462 LibreCat
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 61543 LibreCat
 

2025 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 61423
Ambiguität und Algorithmus: Literatur in den Social Media
G. Berg, B. Franke, eds., Ambiguität Und Algorithmus: Literatur in Den Social Media, Universitätsbibliothek der Ruhr-Universität Bochum, 2025.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62015
Effects of a social participation intervention on primary school students’ attitudes toward peers with disabilities (accepted)
M.F. Löper, S. Hassani, G. Görel, S. Schwab, F. Hellmich, Journal of Research in Special Educational Needs (2025).
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50531
How do attitudes and self-efficacy predict teachers‘ intentions to teach in inclusive classrooms? A cross-national comparison between Canada, Germany, Greece, Italy, and Switzerland.
C. Sahli Lozano, S. Wüthrich, H. Kullmann, M. Knickenberg, U. Sharma, T. Loreman, A. Romano, E. Avramidis, S. Woodcock, P. Subban, in: 2024.
LibreCat
 
 
 
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51099
Mediennutzung von Jugendlichen zu sozialen und politischen Fragen, schulische Aktivitäten und Lehrkräftefortbildungen
N.J. Welsandt, L. Huschle, K. Drossel, D. Deimel, H.J. Abs, in: H.J. Abs, K. Hahn-Laudenberg, D. Deimel, J.F. Ziemes (Eds.), ICCS 2022. Schulische Sozialisation und politische Bildung von 14-Jährigen im internationalen Vergleich, Waxmann Verlag GmbH, Münster, 2024, pp. 239–276.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53068
Jahrgangsteams zur Kooperation mit Eltern anregen – eine Aufgabe für Fortbildungen? Evaluationsergebnisse zum Bielefelder Fortbildungskonzept zur Kooperation in inklusiven Schulen (BiFoKi)
S. Grüter, J. Gorges, B. Lütje-Klose, P. Neumann, E. Wild, QfI - Qualifizierung Für Inklusion. Online-Zeitschrift Zur Forschung Über Aus-, Fort- Und Weiterbildung Pädagogischer Fachkräfte 5 (2024).
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 43135
Measuring collective efficacy for inclusion in a global context
Umesh Sharma , Tim Loreman , Fiona May , Alessandra Romano , C.S. Lozano , Elias Avramidis , Stuart Woodcock , Pearl Subban , H. Kullmann, European Journal of Special Needs Education 39 (2024) 167–184.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=112

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed