Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1680 Publications
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54497 |

Haker, Christoph, and Lukas Otterspeer. “Soziale Grenzen Und Grenzbearbeitungen. Ein Zugang Zur Sozialwissenschaftlichen Bildungsforschung.” Bildungsforschung: Erziehungswissenschaftliche Perspektiven, edited by Johannes Drerup et al., J.B. Metzler, 2024, pp. 87–103, doi:10.1007/978-3-662-66923-5_6.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44861
Peckhaus, Volker. “Die Neuformierung der Mathematischen Logik im Nachkriegsdeutschland.” Geschichte der Tagungen am MFO, 1944 bis 1960er Jahre (im Erscheinen), edited by Maria Remenyi et al., 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53069 |

Banh, Ngoc Chi, and Ingrid Scharlau. Effects of Task Difficulty on Visual Processing Speed. 2024.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54889 |

Stratmann, Lukas, et al. “Safety Assistance Systems for Bicyclists: Toward Empirical Studies of the Dooring Problem.” ACM Symposium on Principles of Distributed Computing (PODC 2024), Advanced Tools, Programming Languages, and PLatforms for Implementing and Evaluating Algorithms for Distributed Systems (ApPLIED 2024), Association for Computing Machinery (ACM), 2024, doi:10.1145/3663338.3665831.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54776 |

Soyka, Chantal, and Niclas Schaper. “Analyzing Student Response Processes to Refine and Validate a Competency Model and Competency-Based Assessment Task Types.” Frontiers in Education, vol. 9, 1397027, 2024, doi:https://doi.org/10.3389/feduc.2024.1397027.
LibreCat
| Files available
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53816 |

Biermeier, Kai, et al. “Measuring Visual Attention Capacity Across XReality.” Proceedings of the 17th International Conference on PErvasive Technologies Related to Assistive Environments (PETRA 2024), ACM, 2024, doi:10.1145/3652037.3652050.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55143 |

Steinhardt, Isabel. “Lehrpraktiken, Sozialisation und Selektion im Sozialraum Hochschule.” Hochschullehre postdigital: Lehren und Lernen neu gestalten, edited by Nerea Vöing et al., vol. 141, wbv, 2024, pp. 38–53.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55271
Gruchel, Nicole, et al. “Children’s Information-Related Internet Use at Home: The Role of the Quantity and Quality of Parental Support and Children’s Motivation.” Journal of Research in Childhood Education, 2024.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 17752
Peckhaus, Volker. “Zermelo .” Neue Deutsche Biographie, Bd. 28: Wettstein - Zwoch, edited by Historische Kommission bei der Bayerischen Akademie der Wissenschaften, Duncker & Humblot, pp. 659–60.
LibreCat
2024 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 51301 |

Schmidt, Rebecca. “Automatische Transkriptionssoftware – Ein Erfahrungsbericht. .” SozMethode, 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55332 |

Schmidt, Rebecca, and Laura N. Peters. “Forschendes Lehren und Lernen unter der Bedingung von Digitalität – Vorstellung zweier Seminarkonzeptionen.” Digitale Prüfungsszenarien in der Hochschule, edited by Svenja Bedenlier et al., vol. 4, wbv, 2024, pp. 35–52.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55577
Koppenborg, Markus, et al. “Trait- and State-Aspects of Procrastination and Their Relation to Study Satisfaction.” European Journal of Psychological Assessment, Hogrefe Publishing Group, 2024, doi:10.1027/1015-5759/a000853.
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55578
Klingsieck, Katrin B. “Procrastination – Having, or Not Having Self-Access, That Is the Question.” European Psychologist, vol. 29, no. 2, Hogrefe Publishing Group, 2024, pp. 123–35, doi:10.1027/1016-9040/a000528.
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55662 |

Schneijderberg, Christian, and Isabel Steinhardt. “Kleine Strukturmacht statt großer Ideologie. Akkreditierung und Diversity.” »Die Poesie der Reformen«. Zur Karriere des Diversity Management an Hochschulen in Deutschland, edited by Julika Griem et al., transcript Verlag, 2024, pp. 89–108, doi:10.14361/9783839466797-006.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55721 |

Stock, Ingrid, et al. “Knowledge telling und knowledge transforming. Eine dialogische Perspektive.” 40 Begriffe für eine Schreibwissenschaft. Konzeptuelle Perspektiven auf Praxis und Praktiken des Schreibens, edited by Andrea Karsten and Stefanie Haacke-Werron, wbv, 2024, pp. 75–82.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55723 |

Karsten, Andrea, and Marie-Cécile Bertau. “Stimme. Eine dialogische Perspektive.” 40 Begriffe für eine Schreibwissenschaft. Konzeptuelle Perspektiven auf Praxis und Praktiken des Schreibens, edited by Andrea Karsten and Stefanie Haacke-Werron, wbv, 2024, pp. 261–67.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 32394 |

Karsten, Andrea, and Stefanie Haacke-Werron, editors. 40 Begriffe für eine Schreibwissenschaft. Konzeptuelle Perspektiven auf Praxis und Praktiken des Schreibens. wbv, 2024, doi:https://dx.doi.org/10.3278/9783763976584.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55720 |

Haacke-Werron, Stefanie, and Andrea Karsten. “Einleitung.” 40 Begriffe für eine Schreibwissenschaft. Konzeptuelle Perspektiven auf Praxis und Praktiken des Schreibens, edited by Andrea Karsten and Stefanie Haacke-Werron, wbv, 2024, pp. 11–14.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55722 |

Karsten, Andrea. “Schreibprozess. Eine Dialogische Sprachpsychologische Perspektive.” 40 Begriffe Für Eine Schreibwissenschaft. Konzeptuelle Perspektiven Auf Praxis Und Praktiken Des Schreibens, edited by Andrea Karsten and Stefanie Haacke-Werron, 2024, pp. 213–20.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55869 |

Alpsancar, Suzana. “Warum Und Wozu Erklärbare KI? Über Die Verschiedenheit Dreier Paradigmatischer Zwecksetzungen.” Philosophische Digitalisierungsforschung Verantwortung, Verständigung, Vernunft, Macht, edited by Rainer Adolphi et al., transcript, 2024, pp. 55–113.
LibreCat
| Download (ext.)