Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1680 Publications
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54497 |

Haker, C., & Otterspeer, L. (2024). Soziale Grenzen und Grenzbearbeitungen. Ein Zugang zur sozialwissenschaftlichen Bildungsforschung. In J. Drerup, N. Göddertz, R. Mattig, W. Thole, & U. Uhlendorff (Eds.), Bildungsforschung: Erziehungswissenschaftliche Perspektiven (pp. 87–103). J.B. Metzler. https://doi.org/10.1007/978-3-662-66923-5_6
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44861
Peckhaus, V. (2024). Die Neuformierung der Mathematischen Logik im Nachkriegsdeutschland. In M. Remenyi, V. Remmert, & N. Schappacher (Eds.), Geschichte der Tagungen am MFO, 1944 bis 1960er Jahre (im Erscheinen).
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53069 |

Banh, N. C., & Scharlau, I. (2024). Effects of task difficulty on visual processing speed. Tagung experimentell arbeitender Psycholog:innen (TeaP), Regensburg.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54889 |

Stratmann, L., Banh, N. C., Scharlau, I., & Dressler, F. (2024). Safety Assistance Systems for Bicyclists: Toward Empirical Studies of the Dooring Problem. ACM Symposium on Principles of Distributed Computing (PODC 2024), Advanced Tools, Programming Languages, and PLatforms for Implementing and Evaluating Algorithms for Distributed Systems (ApPLIED 2024). https://doi.org/10.1145/3663338.3665831
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54776 |

Soyka, C., & Schaper, N. (2024). Analyzing student response processes to refine and validate a competency model and competency-based assessment task types. Frontiers in Education, 9, Article 1397027. https://doi.org/10.3389/feduc.2024.1397027
LibreCat
| Files available
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53816 |

Biermeier, K., Scharlau, I., & Yigitbas, E. (2024). Measuring Visual Attention Capacity Across xReality. Proceedings of the 17th International Conference on PErvasive Technologies Related to Assistive Environments (PETRA 2024). https://doi.org/10.1145/3652037.3652050
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55143 |

Steinhardt, I. (2024). Lehrpraktiken, Sozialisation und Selektion im Sozialraum Hochschule. In N. Vöing, T. Jenert, I. Neiske, J. Osthushenrich, U. Trier, T. Weber, & K. Altroggen (Eds.), Hochschullehre postdigital: Lehren und Lernen neu gestalten (Vol. 141, pp. 38–53). wbv.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55271
Gruchel, N., Kurock, R., Bonanati, S., & Buhl, H. M. (2024). Children’s Information-Related Internet Use at Home: The Role of the Quantity and Quality of Parental Support and Children’s Motivation. Journal of Research in Childhood Education.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 17752
Peckhaus, V. (n.d.). Zermelo . In Historische Kommission bei der Bayerischen Akademie der Wissenschaften (Ed.), Neue Deutsche Biographie, Bd. 28: Wettstein - Zwoch (pp. 659–660). Duncker & Humblot.
LibreCat
2024 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 51301 |

Schmidt, R. (2024). Automatische Transkriptionssoftware – ein Erfahrungsbericht. . SozMethode.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55332 |

Schmidt, R., & Peters, L. N. (2024). Forschendes Lehren und Lernen unter der Bedingung von Digitalität – Vorstellung zweier Seminarkonzeptionen. In S. Bedenlier, S. Gerl, B. Küppers, & M. Bandtel (Eds.), Digitale Prüfungsszenarien in der Hochschule (Vol. 4, pp. 35–52). wbv.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55577
Koppenborg, M., Ebert, A., & Klingsieck, K. B. (2024). Trait- and State-Aspects of Procrastination and Their Relation to Study Satisfaction. European Journal of Psychological Assessment. https://doi.org/10.1027/1015-5759/a000853
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55578
Klingsieck, K. B. (2024). Procrastination – Having, or Not Having Self-Access, That Is the Question. European Psychologist, 29(2), 123–135. https://doi.org/10.1027/1016-9040/a000528
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55662 |

Schneijderberg, C., & Steinhardt, I. (2024). Kleine Strukturmacht statt großer Ideologie. Akkreditierung und Diversity. In J. Griem, D. Kaldewey, & L. Il-Tschung (Eds.), »Die Poesie der Reformen«. Zur Karriere des Diversity Management an Hochschulen in Deutschland (pp. 89–108). transcript Verlag. https://doi.org/10.14361/9783839466797-006
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55721 |

Stock, I., Karsten, A., & Eik-Nes, N. L. (2024). Knowledge telling und knowledge transforming. Eine dialogische Perspektive. In A. Karsten & S. Haacke-Werron (Eds.), 40 Begriffe für eine Schreibwissenschaft. Konzeptuelle Perspektiven auf Praxis und Praktiken des Schreibens (pp. 75–82). wbv.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55723 |

Karsten, A., & Bertau, M.-C. (2024). Stimme. Eine dialogische Perspektive. In A. Karsten & S. Haacke-Werron (Eds.), 40 Begriffe für eine Schreibwissenschaft. Konzeptuelle Perspektiven auf Praxis und Praktiken des Schreibens (pp. 261–267). wbv.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 32394 |

Karsten, A., & Haacke-Werron, S. (Eds.). (2024). 40 Begriffe für eine Schreibwissenschaft. Konzeptuelle Perspektiven auf Praxis und Praktiken des Schreibens. wbv. https://dx.doi.org/10.3278/9783763976584
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55720 |

Haacke-Werron, S., & Karsten, A. (2024). Einleitung. In A. Karsten & S. Haacke-Werron (Eds.), 40 Begriffe für eine Schreibwissenschaft. Konzeptuelle Perspektiven auf Praxis und Praktiken des Schreibens (pp. 11–14). wbv.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55722 |

Karsten, A. (2024). Schreibprozess. Eine dialogische sprachpsychologische Perspektive. In A. Karsten & S. Haacke-Werron (Eds.), 40 Begriffe für eine Schreibwissenschaft. Konzeptuelle Perspektiven auf Praxis und Praktiken des Schreibens (pp. 213–220).
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55869 |

Alpsancar, S. (2024). Warum und wozu erklärbare KI? Über die Verschiedenheit dreier paradigmatischer Zwecksetzungen. In R. Adolphi, S. Alpsancar, S. Hahn, & M. Kettner (Eds.), Philosophische Digitalisierungsforschung Verantwortung, Verständigung, Vernunft, Macht (pp. 55–113). transcript.
LibreCat
| Download (ext.)