Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1545 Publications
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 48731
J. Bobe and K. B. Klingsieck, “Prokrastination und das schlechte Gewissen - Gruppenunterschiede im Erleben und Auftreten von Prokrastination.,” presented at the 10. Jahrestagung der Gesellschaft für empirische Bildungsforschung (GEBF), Essen, 2023.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48595
T. M. Peters and R. W. Visser, “The Importance of Distrust in AI,” 2023, doi: 10.1007/978-3-031-44070-0_15.
LibreCat
| DOI
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42641 |
I. Scharlau, “Wissenschaft und Alltagserfahrung: Überlegungen zur Wissenschaftsdidaktik der Psychologie,” in Wissenschaftsdidaktik II: Einzelne Disziplinen, G. Reinmann and R. Rhein, Eds. Bielefeld: transcript, 2023, pp. 49–74.
LibreCat
| Download (ext.)
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 48777
F. Fumagalli, M. Muschalik, E. Hüllermeier, and B. Hammer, “Incremental permutation feature importance (iPFI): towards online explanations on data streams,” Machine Learning, 2023, doi: 10.1007/s10994-023-06385-y.
LibreCat
| DOI
2023 | Special Issue | LibreCat-ID: 48910
S. Luft, K. Pollok, and A. Staiti, Eds., Kant and the Role(s) of Doctrines of Methods, vol. 4(3). DeGruyter, 2023.
LibreCat
| Files available
2023 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 49150
D.-L. Mac Award, Your Smartphone Is Watching You - Eine technikkritische Untersuchung der menschlichen Freiheit und Antiquiertheit im Zeitalter der Digitaltechnologie. Paderborn University.
LibreCat
| Files available
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49448
I. Steinhardt and A. Thielsch, “Soziale Eingebundenheit als Schlüssel?! - Perspektiven zur Förderung von student engagament in der Hochschullehre,” in Aktive Teilhabe fördern. ICM und Student Engagement in der Hochschullehre, N. Vöing, R. Schmidt, and I. Neiske, Eds. Dornstadt: Visual Ink Publishing UG, 2023, pp. 15–25.
LibreCat
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 48370 |
R. Kurock, J. Teichert, D. M. Meister, L. Gerhardts, H. M. Buhl, and S. Bonanati, “A mixed-methods study of the quality of parental support during adolescents’ information-related Internet use as a co-construction process,” Journal of Adolescence, vol. 1, no. 14, 2023, doi: https://doi.org/10.1002/jad.12264.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45862
I. Scharlau and A. Karsten, “Schreibfokussierte Graduiertenförderung: Reflexive Spezialisierung für interdisziplinäre Forschungskontexte,” in Neues Handbuch Hochschullehre, vol. 111, B. Berendt, A. Fleischmann, G. Salmhofer, N. Schaper, B. Szczyrba, M. Wiemer, and J. Wildt, Eds. DUZ medienhaus, 2023, pp. 17–35.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 44853 |
S. Alpsancar, “What is AI Ethics? Ethics as means of self-regulation and the need for critical reflection ,” in International Conference on Computer Ethics 2023, Chicago, Illinois, 2023, vol. 1, no. 1, pp. 1--17.
LibreCat
| Download (ext.)
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 45604 |
I. Steinhardt, S. Mauermeister, and R. Schmidt, “Open Research Practices and Cultural Change: A Commentary on ‘(Why) Are Open Research Practices the Future for the Study of Language Learning?,’” Language Learning, 2023, doi: 10.1111/lang.12583.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Preprint | LibreCat-ID: 45402 |
O. Wieczorek, I. Steinhardt, C. Schneijderberg, R. Schmidt, and S. Mauermeister, “The Bot Delusion. ChatGPT and anticipated consequences for research communication.” Center for Open Science, 2023.
LibreCat
| Download (ext.)
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44858
V. Peckhaus, “Ernst Schröder’s Algebra of Logic and the ‘Logic of the Ancient,” in Aristotle’s Syllogism and the Creation of Modern Logic: Between Tradition and Innovation, 1820s–1930s (Bloomsbury Studies in the Aristotelian Tradition), L. M. Verburgt and M. Cosci, Eds. London: Bloomsbury Academic , 2023, pp. 113–127.
LibreCat
2023 | Book | LibreCat-ID: 50227
M. A. Robaszkiewicz and M. D. Weinman, Hannah Arendt and Politics. Edinburgh University Press, 2023.
LibreCat
2023 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 50641
V. Albus and A. Blank, Eds., Leibniz, Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik, vol. 3. 2023.
LibreCat
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50680
V. Albus and L. M. Jost, “Kants kategorischer Imperativ im sprachsensiblen Philosophieunterricht. Sapere Aude – Habe Mut, dich Primärquellen zu bedienen. (gekürzt),” in Textarbeit im Philosophie- und Ethikunterricht, M. Peters and J. Peters, Eds. Hamburg, 2023, pp. 23–26.
LibreCat
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50708
V. Albus, “Humanismus und Philosophieunterricht,” in Humanität als religionspädagogisches und -didaktisches Leitmotiv, S. Anusiewicz-Baer, C. Hild, and A.-H. Massud, Eds. Stuttgart, 2023, pp. 19–29.
LibreCat
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 50707
V. Albus and A. Blank, “Leibniz. Ein Rationalist im Kanon des Philosophieunterrichts,” ZDPE, vol. 3, pp. 3–11, 2023.
LibreCat
2023 | Book Review | LibreCat-ID: 50718
V. Albus, “Barbara Schmitz: Was ist ein lebenswertes Leben? Philosophische und biographische Zugänge. Stuttgart Reclam 2022,” Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik, vol. 1. pp. 113–114, 2023.
LibreCat