Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1603 Publications


2014 | Book Review | LibreCat-ID: 18896
Peckhaus, V. (2014). Barendregt, Henk, “Foundations of Mathematics from the Perspective of Computer Verification”, in: Mathematics, Computer Science and Logic–A Never Ending Story, Cham: Springer 2013, 1–49. In Mathematical Reviews, MR3186722 (No. MR3186722).
LibreCat | Download (ext.)
 

2014 | Book Review | LibreCat-ID: 18717 | OA
Peckhaus, V. (2014). Horky, Philip Sidney, Plato and Pythagoreanism, Oxford University Press: Oxford 2013. In zbMATH Open, Zbl. 1295.01002 (Zbl. 1295.01002).
LibreCat | Download (ext.)
 

2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17627
Peckhaus, V. (2013). Logik und Metaphysik bei Adolf Trendelenburg. In G. Lejeune (Ed.), La question de la logique dans l’Idealisme allemand. Actes du colloque de Bruxelles, 7–9 avril 2011: Vol. I.101 (pp. 283–296). Georg Olms.
LibreCat
 

2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17888
Peckhaus, V. (2013). Ansprache. In N. Eke (Ed.), Ehrenpromotion der Fakultät für Kulturwissenschaften der Universität Paderborn an Herta Müller. Paderborn, 29.10.2012. Dokumentation (Vol. 126, pp. 11–13).
LibreCat
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 15521
Hagengruber, R. E. (2013). 2600 Jahre Philosophiegeschichte mit Philosophinnen. Herausforderung oder Vervollständigung des philosophischen Kanons? Ergebnisse der Forschung und Auswirkungen auf Rahmenrichtlinien und Schulpraxis. Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik, 3, 15–27.
LibreCat
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 15520
Hagengruber, R. E. (2013). Macht gibt Weisheit? Die Geschichte der Philosophinnen und das Ideal der Philosophie. Eine Bestandsaufnahme. Paderborner Universitätsreden, 130, 3–27.
LibreCat
 

2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17625
Peckhaus, V. (2013). Den Automatismen auf der Spur. Konzepte und Grenzen rationaler Zugänge zu Wissen und Gesellschaft. In H. Bublitz, I. Kaldrack, T. Röhle, & M. Zemann (Eds.), Automatismen – Selbst-Technologien (pp. 165–180). Wilhelm Fink.
LibreCat
 

2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17626
Peckhaus, V. (2013). The Third Man: Kurt Grelling and the Berlin Group. In N. Milkov & V. Peckhaus (Eds.), The Berlin Group and the Philosophy of Logical Empiricism (Vol. 273, pp. 231–243). Springer.
LibreCat
 

2013 | Book | LibreCat-ID: 29077
Scharlau, I. (2013). Jean Piaget zur Einführung (3rd ed.). Junius.
LibreCat
 

2013 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 29082
Hessler, G., Oechsle, M., & Scharlau, I. (Eds.). (2013). Studium und Beruf: Studienstrategien - Praxiskonzepte - Professionsverständnis. Perspektiven von Studierenden und Lehrenden nach der Bologna-Reform. Transkript.
LibreCat
 

2013 | Book | LibreCat-ID: 29083
Scharlau, I., Heß, C., Vierck, S., & Bluhm, C. (2013). Schreiben: Tipps, Anregungen und Strategien für das Schreiben am Leuphana College.
LibreCat
 

2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31471
Scharlau, I., Bunte, N., & Wiescholek, S. (2013). Self-Assessment-Instrumente: Eine Möglichkeit der Bildung, Reflexion und Ausdifferenzierung von Subjektiven Theorien. In G. Hessler, M. Oechsle, & I. Scharlau (Eds.), Studium und Beruf: Studienstrategien - Praxiskonzepte – Professionsverständnis. Perspektiven von Studierenden und Lehrenden nach der Bologna-Reform (pp. 235–253). Transcript Verlag.
LibreCat
 

2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31472
Gunkel, M., Schütz, J., Seifert, A., Scharlau, I., Beck, K., & Heuer, C. (2013). A New Model of Higher Education in the European Context - The Leuphana Experience. In L. G. Chova, A. L. Martínez, & I. C. Torres (Eds.), INTED2013 Conference Proceedings (pp. 2510–2517).
LibreCat
 

2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31390
Scharlau, I., & Wiescholek, S. (2013). Ringen um Sinn. Subjektive Theorien von Lehramtsstudierenden zum Praxisbezug des Studiums. In G. Hessler, M. Oechsle, & I. Scharlau (Eds.), Studium und Beruf: Studienstrategien - Praxiskonzepte - Professionsverständnis. Perspektiven von Studierenden und Lehrenden nach der Bologna-Reform (pp. 213–230). Transcript Verlag.
LibreCat
 

2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31468
Scharlau, I., & Weiß, K. (2013). Was also ist gleichzeitig? Allgemeinpsychologische Anmerkungen zur Wahrnehmung von Gleichzeitigkeit. In P. Hubmann & T. J. Huss (Eds.), Simultaneität (pp. 293–314). Transcript Verlag.
LibreCat
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 28688 | OA
Weiß, K., Hilkenmeier, F., & Scharlau, I. (2013). Attention and the Speed of Information Processing: Posterior Entry for Unattended Stimuli Instead of Prior Entry for Attended Stimuli. PLoS ONE, 8, Article e54257. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0054257
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 32523
Buhl, H. M. (2013). Bleibt man immer das Kind? Kann es einen gleichberechtigten Umgang zwischen den Generationen geben? . Psychologie Heute, 10, 26–27.
LibreCat
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 29123
Klingsieck, K. B. (2013). Procrastination. European Psychologist, 24–34. https://doi.org/10.1027/1016-9040/a000138
LibreCat | DOI
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 29125
Klingsieck, K. B., Grund, A., Schmid, S., & Fries, S. (2013). Why Students Procrastinate: A Qualitative Approach. Journal of College Student Development, 397–412. https://doi.org/10.1353/csd.2013.0060
LibreCat | DOI
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 29124
Klingsieck, K. B. (2013). Procrastination in Different Life-Domains: Is Procrastination Domain Specific? Current Psychology, 175–185. https://doi.org/10.1007/s12144-013-9171-8
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=117

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed