Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1677 Publications


2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31390
Scharlau, I., & Wiescholek, S. (2013). Ringen um Sinn. Subjektive Theorien von Lehramtsstudierenden zum Praxisbezug des Studiums. In G. Hessler, M. Oechsle, & I. Scharlau (Eds.), Studium und Beruf: Studienstrategien - Praxiskonzepte - Professionsverständnis. Perspektiven von Studierenden und Lehrenden nach der Bologna-Reform (pp. 213–230). Transcript Verlag.
LibreCat
 

2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31468
Scharlau, I., & Weiß, K. (2013). Was also ist gleichzeitig? Allgemeinpsychologische Anmerkungen zur Wahrnehmung von Gleichzeitigkeit. In P. Hubmann & T. J. Huss (Eds.), Simultaneität (pp. 293–314). Transcript Verlag.
LibreCat
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 28688 | OA
Weiß, K., Hilkenmeier, F., & Scharlau, I. (2013). Attention and the Speed of Information Processing: Posterior Entry for Unattended Stimuli Instead of Prior Entry for Attended Stimuli. PLoS ONE, 8, Article e54257. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0054257
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 32523
Buhl, H. M. (2013). Bleibt man immer das Kind? Kann es einen gleichberechtigten Umgang zwischen den Generationen geben? . Psychologie Heute, 10, 26–27.
LibreCat
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 29123
Klingsieck, K. B. (2013). Procrastination. European Psychologist, 24–34. https://doi.org/10.1027/1016-9040/a000138
LibreCat | DOI
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 29125
Klingsieck, K. B., Grund, A., Schmid, S., & Fries, S. (2013). Why Students Procrastinate: A Qualitative Approach. Journal of College Student Development, 397–412. https://doi.org/10.1353/csd.2013.0060
LibreCat | DOI
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 29124
Klingsieck, K. B. (2013). Procrastination in Different Life-Domains: Is Procrastination Domain Specific? Current Psychology, 175–185. https://doi.org/10.1007/s12144-013-9171-8
LibreCat | DOI
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 29129
Gerholz, K.-H., & Klingsieck, K. B. (2013). Employability und Prokrastination aus einer hochschuldidaktischen Perspektive. Das Hochschulwesen, 61(4), 122–128.
LibreCat
 

2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43223
Anita, E., & Knoll, L. (2013). The Localization of Carbon Markets: Negotiated Ambiguity . In G. S. Drori, M. A. Höllerer, & P. Walgenbach (Eds.), Global Themes and Local Variations in Organization and Management. Perspectives on Glocalization (pp. 355–368). Routledge.
LibreCat
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 43215
Knoll, L. (2013). Justification, conventions, and institutions in economic fields. Economic Sociology_the European Electronic Newsletter, 14(2), 39–45.
LibreCat
 

2013 | Habilitation | LibreCat-ID: 48795
Luft, S. (2013). “The Space of Culture.  Outlines of a Transcendental Philosophy of Culture Following the Marburg School of Neo-Kantianism (Cohen, Natorp, and Cassirer).
LibreCat | Files available
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 48814
Luft, S., & Schlimme, J. E. (2013). The Phenomenology of Intersubjectivity in Husserl and Jaspers:  On the Capacities and Limits of Empathy and Communication in Psychiatric Praxis. Psychopathology.  International Journal of Descriptive and Experimental Psychopathology, Phenomenology and Psychiatric Diagnosis, 345–354. https://doi.org/10.1159/000353272
LibreCat | Files available | DOI
 

2013 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 48959
Luft, S. (Ed.). (2013). Paul Natorp: Allgemeine Psychologie nach kritischer Methode . wbg Academic.
LibreCat
 

2013 | Book | LibreCat-ID: 50624
Albus, V. (2013). Kanonbildung im Philosophieunterricht. Lösungsmöglichkeiten und Aporien. Teilabdruck unter dem Titel „Der kanonische Ansatz“, in: Moderne Philosophiedidaktik. Basistexte, hrsg. von Jörg & Martina Peters, Hamburg, 2020, S. 193-211. (Rezensionen: Johannes Rohbeck: „Vanessa Albus: Kanonbildung im Philosophieunterricht“, in: Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik, 3/2013, S. 93-95. Volker Steenblock: „Vanessa Albus: Kanonbildung im Philosophieunterricht“, in: Ethik & Unterricht, 3/2014, S. 55.).
LibreCat
 

2013 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 50625
Albus, V. (Ed.). (2013). Kanon II, Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik (Vol. 3).
LibreCat
 

2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50647
Albus, V. (2013). (K)ein Kanon philosophischer Bildung? In J. Rohbeck (Ed.), Didaktische Konzeptionen, Jahrbuch für Didaktik der Philosophie und Ethik, 13/2012 (pp. 159–168).
LibreCat
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 50650
Albus, V. (2013). Philosophieren mit Erwachsenen an außerschulischen Lernorten. Ein hochschuldidaktisches Projekt an der Universität Duisburg-Essen. Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik, 1, 81–85.
LibreCat
 

2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50653
Albus, V. (2013). Motion without Locomotion. Vico’s Cyclic Metaphors and his Concept of Development. In A. Cools, W. Van Herck, & K. Verrycken (Eds.), Metaphors in Modern and Contemporary Philosophy (pp. 137–148).
LibreCat
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 50655
Albus, V. (2013). Kanonbildungsprozesse im Philosophieunterricht. Deskriptive, evaluative und präskriptive Betrachtungen. Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik, 3, 7–14.
LibreCat
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 50652
Albus, V. (2013). Rousseaus Geschlechtertheorie. Unterrichtsmaterialien für den Ethik- und Philosophieunterricht. Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik, 2, 46–59.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=117

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed