Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
215 Publications
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47071
Wotschel, Philipp, et al. “Counselling Competence of Student Teachers – Development of an Action-Oriented Assessment Format. .” EARLI Conference 2023, 2023.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47067
Janzen, Thomas, et al. “Assessing Pre-Service EFL Teachers’ Feedback Performance in Role-Play-Based Simulations.” EARLI Conference 2023, 2023.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47066
Vogelsang, Christoph, et al. “Acceptance of Simulation-Based Assessment Formats in Teacher Education. .” EARLI Conference 2023, 2023.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46740
Janzen, Thomas, et al. “Assessing Pre-Service EFL Teachers’ Feedback Performance in Role-Play-Based Simulations.” EARLI Conference 2023, 2023.
LibreCat
2023 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 57594
Decker, Claudia, et al., editors. Sprachbildung und interkulturelle Kompetenz im Lehramtsstudium. 10 Jahre Projekterfahrung Vielfalt stärken an der Universität und in der Bildungsregion Paderborn. Stauffenburg Verlag, 2023.
LibreCat
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60894
Decker, Claudia, and Cornelia Zierau. “10 Jahre Vielfalt stärken: Gelingensbedingungen für ein erfolgreiches Theorie-Praxis-Projekt.” Sprachbildung und interkulturelle Kompetenz im Lehramtsstudium. 10 Jahre Projekterfahrung Vielfalt stärken an der Universität Paderborn und in der Bildungsregion Paderborn, edited by Claudia Decker et al., 2023, pp. 25–38.
LibreCat
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60893
Decker, Claudia. “Steckbriefe der Teilprojekte: Vielfältige Ziele, starke Umsetzung.” Sprachbildung und interkulturelle Kompetenz im Lehramtsstudium. 10 Jahre Projekterfahrung Vielfalt stärken an der Universität Paderborn und in der Bildungsregion Paderborn, edited by Claudia Decker et al., 2023, pp. 15–23.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 30202
Pollmeier, Pascal, et al. “Emotionale Erfahrungen von Lehramtsstudierenden Bei Der Arbeit Mit Eigenvideografien von Unterricht – Fallanalysen Aus Einer Längsschnittlichen Interviewstudie Im Praxissemester.” ZeHf – Zeitschrift Für Empirische Hochschulforschung, vol. 5, no. 1, Verlag Barbara Budrich GmbH, 2022, pp. 20–37, doi:10.3224/zehf.v5i1.03.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34639
Vogelsang, Christoph, and Christoph Wiethoff. “Effects of School Closures during the COVID-19 Pandemic in Early 2020 on Prospective Teachers in a One-Semester School Internship.” European Journal of Teacher Education, Informa UK Limited, 2022, pp. 1–19, doi:10.1080/02619768.2022.2158808.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35524
Riese, Josef, et al. “Entwicklung von Unterrichtsplanungsfähigkeit im Fach Physik: Welchen Einfluss hat Professionswissen?” Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, vol. 25, no. 4, Springer Science and Business Media LLC, 2022, pp. 843–67, doi:10.1007/s11618-022-01112-0.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35525
Breuer, Judith, et al. “Nutzungsverhalten von Lehrkräften bei der Implementierung einer physikdidaktisch innovativen Unterrichtskonzeption.” Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften, vol. 28, no. 1, 1, Springer Science and Business Media LLC, 2022, doi:10.1007/s40573-022-00138-5.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35522
Vogelsang, Christoph, et al. “Learning to Plan by Learning to Reflect?—Exploring Relations between Professional Knowledge, Reflection Skills, and Planning Skills of Preservice Physics Teachers in a One-Semester Field Experience.” Education Sciences, vol. 12, no. 7, 479, MDPI AG, 2022, doi:10.3390/educsci12070479.
LibreCat
| DOI
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35523
Van Dusen, Ben, et al. “How to Teach a Teacher: Challenges and Opportunities in Physics Teacher Education in Germany and the USA.” Physics Education, Springer International Publishing, 2022, pp. 55–81, doi:10.1007/978-3-030-87391-2_3.
LibreCat
| DOI
2022 | Dissertation | LibreCat-ID: 31851
Meier, Jana. „LauRa - In der Lehramtsausbildung Reflexionskompetenz analysieren“. Untersuchungen zum Verhältnis von Theorie, Praxis und Reflexion im Rahmen der Professionalisierung angehender Lehrpersonen. Universität Paderborn, 2022, doi:10.17619/UNIPB/1-1274.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35581
Meier, Jana, et al. “„Reflexion ist erzwungenes Nachdenken“ – Zusammenhänge zwischen dem Reflexionsverständnis Lehramtsstudierender & Facetten ihrer Reflexionskompetenz. .” Lehrerbildung auf dem Prüfstand, vol. 15, no. 1, 2022, pp. 39–58.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35591
Meier, Jana, et al. Der Zyklus von Planung und Reflexion – Zusammenhänge zwischen der generischen Unterrichtsplanungsfähigkeit und der Reflexionskompetenz angehender Lehrkräfte. 2022.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35594
Meier, Jana, and Christoph Vogelsang. Erfassung der Reflexionskompetenz angehender Lehrpersonen mittels (offener) Situationsvignetten. . 2022.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35596
Watson, Christina, et al. Validierung von Testinstrumenten durch Testmotivationsindikatoren. 2022.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35664
Janzen, Thomas. “Democracy ≠ Democracy. Creating Digital Infographics to Compare Different Democratic Systems.” Englisch Betrifft Uns, no. 4, 2022.
LibreCat
2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40058
Decius, Julian, et al. “Informal Workplace Learning at a Glance: Validation of Short Measure for White-Collar Workers.” European Association of Work and Organizational Psychology Congress 2022., 2022.
LibreCat