Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

215 Publications


2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47071
P. Wotschel, C. Vogelsang, J. Meier, and T. Janzen, “Counselling competence of student teachers – development of an action-oriented assessment format. ,” presented at the EARLI Conference 2023, Thessaloniki, Greece, 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47067
T. Janzen, P. Wotschel, J. Meier, and C. Vogelsang, “Assessing pre-service EFL teachers’ feedback performance in role-play-based simulations.,” presented at the EARLI Conference 2023, Thessaloniki, Greece, 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47066
C. Vogelsang, J. Meier, T. Janzen, and P. Wotschel, “Acceptance of simulation-based assessment formats in teacher education. ,” presented at the EARLI Conference 2023, Thessaloniki, Greece., 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46740
T. Janzen, P. Wotschel, J. Meier, and C. Vogelsang, “Assessing pre-service EFL teachers’ feedback performance in role-play-based simulations,” presented at the EARLI Conference 2023, Thessaloniki, Greece, 2023.
LibreCat
 

2023 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 57594
C. Decker, L. Diederichs, K. Gefele, M. Mochalova, and C. Zierau, Eds., Sprachbildung und interkulturelle Kompetenz im Lehramtsstudium. 10 Jahre Projekterfahrung Vielfalt stärken an der Universität und in der Bildungsregion Paderborn. Stauffenburg Verlag, 2023.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60894
C. Decker and C. Zierau, “10 Jahre Vielfalt stärken: Gelingensbedingungen für ein erfolgreiches Theorie-Praxis-Projekt,” in Sprachbildung und interkulturelle Kompetenz im Lehramtsstudium. 10 Jahre Projekterfahrung Vielfalt stärken an der Universität Paderborn und in der Bildungsregion Paderborn, C. Decker, L. Diederichs, K. Gefele, M. Mochalova, and C. Zierau, Eds. 2023, pp. 25–38.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60893
C. Decker, “Steckbriefe der Teilprojekte: Vielfältige Ziele, starke Umsetzung,” in Sprachbildung und interkulturelle Kompetenz im Lehramtsstudium. 10 Jahre Projekterfahrung Vielfalt stärken an der Universität Paderborn und in der Bildungsregion Paderborn, C. Decker, L. Diederichs, K. Gefele, M. Mochalova, and C. Zierau, Eds. 2023, pp. 15–23.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 30202
P. Pollmeier, T. Rogge, and C. Vogelsang, “Emotionale Erfahrungen von Lehramtsstudierenden bei der Arbeit mit Eigenvideografien von Unterricht – Fallanalysen aus einer längsschnittlichen Interviewstudie im Praxissemester,” ZeHf – Zeitschrift für empirische Hochschulforschung, vol. 5, no. 1, pp. 20–37, 2022, doi: 10.3224/zehf.v5i1.03.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34639
C. Vogelsang and C. Wiethoff, “Effects of school closures during the COVID-19 pandemic in early 2020 on prospective teachers in a one-semester school internship,” European Journal of Teacher Education, pp. 1–19, 2022, doi: 10.1080/02619768.2022.2158808.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35524
J. Riese et al., “Entwicklung von Unterrichtsplanungsfähigkeit im Fach Physik: Welchen Einfluss hat Professionswissen?,” Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, vol. 25, no. 4, pp. 843–867, 2022, doi: 10.1007/s11618-022-01112-0.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35525
J. Breuer, C. Vogelsang, and P. Reinhold, “Nutzungsverhalten von Lehrkräften bei der Implementierung einer physikdidaktisch innovativen Unterrichtskonzeption,” Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften, vol. 28, no. 1, Art. no. 1, 2022, doi: 10.1007/s40573-022-00138-5.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35522
C. Vogelsang, C. Kulgemeyer, and J. Riese, “Learning to Plan by Learning to Reflect?—Exploring Relations between Professional Knowledge, Reflection Skills, and Planning Skills of Preservice Physics Teachers in a One-Semester Field Experience,” Education Sciences, vol. 12, no. 7, Art. no. 479, 2022, doi: 10.3390/educsci12070479.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35523
B. Van Dusen, C. Vogelsang, J. Taylor, and E. Cauet, “How to Teach a Teacher: Challenges and Opportunities in Physics Teacher Education in Germany and the USA,” in Physics Education, Cham: Springer International Publishing, 2022, pp. 55–81.
LibreCat | DOI
 

2022 | Dissertation | LibreCat-ID: 31851
J. Meier, „LauRa - In der Lehramtsausbildung Reflexionskompetenz analysieren“. Untersuchungen zum Verhältnis von Theorie, Praxis und Reflexion im Rahmen der Professionalisierung angehender Lehrpersonen. Universität Paderborn, 2022.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35581
J. Meier, C. Vogelsang, C. Watson, and N. Schaper, “„Reflexion ist erzwungenes Nachdenken“ – Zusammenhänge zwischen dem Reflexionsverständnis Lehramtsstudierender & Facetten ihrer Reflexionskompetenz. ,” Lehrerbildung auf dem Prüfstand, vol. 15, no. 1, pp. 39–58, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35591
J. Meier, S. Küth, D. Scholl, C. Vogelsang, and C. Watson, “Der Zyklus von Planung und Reflexion – Zusammenhänge zwischen der generischen Unterrichtsplanungsfähigkeit und der Reflexionskompetenz angehender Lehrkräfte.,” presented at the Onlinetagung “Reflexion in der Lehrkräftebildung - Empirisch - Phasenübergreifend - Interdisziplinär,” Freie Universität Berlin & Universität Potsdam, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35594
J. Meier and C. Vogelsang, “Erfassung der Reflexionskompetenz angehender Lehrpersonen mittels (offener) Situationsvignetten. ,” presented at the 52. DGPs-Kongress “View on/of Science,” Hildesheim, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35596
C. Watson, J. Meier, S. Küth, D. Scholl, A. Seifert, and C. Vogelsang, “Validierung von Testinstrumenten durch Testmotivationsindikatoren.,” presented at the 52. DGPs-Kongress “View on/of Science,” Hildesheim, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35664
T. Janzen, “Democracy ≠ Democracy. Creating digital infographics to compare different democratic systems.,” Englisch betrifft uns, no. 4, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40058
J. Decius, M. Knappstein, N. Schaper, and A. Seifert, “Informal Workplace Learning at a Glance: Validation of  Short Measure for White-Collar Workers.,” presented at the European Association of Work and Organizational Psychology Congress 2022., Glasgow, 2022.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=33

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed