Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
291 Publications
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 62969
Pollmeier, Pascal, et al. “Evidence Based Practice of Pre-Service Teachers.” 15th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), 2023.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63130
Truong, Ha My, et al. Zwischen Fortgesetzter Professionalisierung Und Bewusster Neuorientierung: Das Außerschulische Berufsfeldpraktikum (BFP) Aus Sicht von Lehramtsstudierenden . 2023.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63128
Truong, Ha My. Level Up! Gamification in Der Lehrkräfteausbildung (Poster). 2023.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63133
Truong, Ha My. Wie Organisiert Sind Lehramtsstudierende in Ihrer Semester- Und Prüfungsphasenplanung? – Entwicklung Einer Evaluation Zum Selbstorganisationsverhalten. 2023.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63196
Decker, Claudia, and Petra Westphal. Gendersensible Bildung Als Ein Thema von Vielen Im Lehramtsstudium: Das Profil Umgang Mit Heterogenität Als Freiwillige Zusatzqualifikation. 2023.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 30202
Pollmeier, Pascal, et al. “Emotionale Erfahrungen von Lehramtsstudierenden Bei Der Arbeit Mit Eigenvideografien von Unterricht – Fallanalysen Aus Einer Längsschnittlichen Interviewstudie Im Praxissemester.” ZeHf – Zeitschrift Für Empirische Hochschulforschung, vol. 5, no. 1, Verlag Barbara Budrich GmbH, 2022, pp. 20–37, doi:10.3224/zehf.v5i1.03.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34639
Vogelsang, Christoph, and Christoph Wiethoff. “Effects of School Closures during the COVID-19 Pandemic in Early 2020 on Prospective Teachers in a One-Semester School Internship.” European Journal of Teacher Education, Informa UK Limited, 2022, pp. 1–19, doi:10.1080/02619768.2022.2158808.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35522
Vogelsang, Christoph, et al. “Learning to Plan by Learning to Reflect?—Exploring Relations between Professional Knowledge, Reflection Skills, and Planning Skills of Preservice Physics Teachers in a One-Semester Field Experience.” Education Sciences, vol. 12, no. 7, 479, MDPI AG, 2022, doi:10.3390/educsci12070479.
LibreCat
| DOI
2022 | Dissertation | LibreCat-ID: 31851
Meier, Jana. „LauRa - In der Lehramtsausbildung Reflexionskompetenz analysieren“. Untersuchungen zum Verhältnis von Theorie, Praxis und Reflexion im Rahmen der Professionalisierung angehender Lehrpersonen. Universität Paderborn, 2022, doi:10.17619/UNIPB/1-1274.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35581
Meier, Jana, et al. “„Reflexion ist erzwungenes Nachdenken“ – Zusammenhänge zwischen dem Reflexionsverständnis Lehramtsstudierender & Facetten ihrer Reflexionskompetenz. .” Lehrerbildung auf dem Prüfstand, vol. 15, no. 1, 2022, pp. 39–58.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35591
Meier, Jana, et al. Der Zyklus von Planung und Reflexion – Zusammenhänge zwischen der generischen Unterrichtsplanungsfähigkeit und der Reflexionskompetenz angehender Lehrkräfte. 2022.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35594
Meier, Jana, and Christoph Vogelsang. Erfassung der Reflexionskompetenz angehender Lehrpersonen mittels (offener) Situationsvignetten. . 2022.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35596
Watson, Christina, et al. Validierung von Testinstrumenten durch Testmotivationsindikatoren. 2022.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35664
Janzen, Thomas. “Democracy ≠ Democracy. Creating Digital Infographics to Compare Different Democratic Systems.” Englisch Betrifft Uns, no. 4, 2022.
LibreCat
2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40058
Decius, Julian, et al. “Informal Workplace Learning at a Glance: Validation of Short Measure for White-Collar Workers.” European Association of Work and Organizational Psychology Congress 2022., 2022.
LibreCat
2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40060
Decius, Julian, et al. “Off Your Own Bat or Aided by Others: A Vignette Study on the Role of Metacognitions and Social Support for Informal Workplace Learning.” Hawaii International Conference On Education., 2022.
LibreCat
2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40098
Seifert, Andreas, et al. “Off Your Own Bat or Aided by Others? An Investment-Reward Typology of Metacognition and Social Support at Work.” EARLI SIG14 Conference, 2022.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37100
Caruso, Carina, and Andreas Seifert. “Pädagogische Kompetenz als Ausgangspunkt beruflichen Könnens!? Ergebnisse der Kompetenzmessung angehender Lehrkräfte unter Berücksichtigung individueller Voraussetzungen.” Religionspädagogische Beiträge. Journal for Religion in Education., vol. 45, no. 1, 2022, pp. 3–15.
LibreCat
2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40287
Watson, Christina, et al. “Validierung von Testinstrumenten durch Testmotivationsindikatoren.” DGPs-Tagung „View on of Science“, Hildesheim, 2022.
LibreCat
2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40283
Seifert, Andreas, and Christina Watson. “Qualitätssicherung im bildungswissenschaftlichen Studium – methodologische Überlegungen.” DGPs-Tagung „View on of Science“, 2022.
LibreCat