Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9037 Publications


2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 26708
F. Hellmich and M. F. Löper, “Primary school students’ attitudes and their perceived teacher behavior towards peers with special educational needs,” Empirische Sonderpädagogik, vol. 10, no. 2, pp. 151–166, 2018, doi: 10.25656/01:16003.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 26733
S. Schwab, M. Nel, and F. Hellmich, “Social participation of students with special educational needs,” European Journal of Special Needs Education, vol. 33, no. 2, pp. 163–165, 2018, doi: 10.1080/08856257.2018.1424784.
LibreCat | DOI
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 3595
H. Gruber and C. Harteis, Individual and social influences on professional learning. Supporting the acquisition and maintenance of expertise. Cham: Springer, 2018.
LibreCat | DOI
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 3681
C. Harteis, Ed., The impact of digitalization in the workplace: an educational view. Cham: Springer, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3682
C. Harteis, “Machines, Change and Work: An Educational View on the Digitalization of Work,” in The Impact of Digitalization in the Workplace, C. Harteis, Ed. Cham: Springer, 2018, pp. 1--10.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3683
S. Billett, C. Harteis, and H. Gruber, “Developing Occupational Expertise through Everyday Work Activities and Interactions,” in The Cambridge Handbook of Expertise and Expert Performance, 2nd ed., K. A. Ericsson, R. R. Hoffman, A. Kozbelt, and A. M. Wiliams, Eds. Cambridge: Cambridge University Press, 2018, p. 105.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27798
K. Drossel, “Schule und Bildungsadministration im Dialog – Eine qualitative Untersuchung über die Kooperation zwischen der schulischen Praxis und der Qualitäts- und Unterstützungsagentur NRW,” in Does ‚What works‘ work? – Bildungsforschung, Bildungsadministration und Bildungspolitik im Dialog, K. Drossel and B. Eickelmann, Eds. Münster: Waxmann, 2018, pp. 117–142.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 27805
B. Eickelmann, K. Drossel, and J. Gerick, “Die Relevanz schulischer IT-Ausstattungskonzepte für die Implementierung neuer Technologien in Schulen,” Medien und Erziehung, vol. 62, no. 2, pp. 60–65, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 27811
K. Drossel, B. Eickelmann, and R. Lorenz, “Determinanten der unterrichtlichen Computernutzungshäufigkeit und der medienbezogenen Kooperation. Eine Analyse auf Grundlage des Länderindikators ‘Schule digital,’” Unterrichtswissenschaft, vol. 46, no. 4, pp. 481–498, 2018, doi: 10.1007/s42010-018-0017-9.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 27812
C. Massek, K. Drossel, and B. Eickelmann, “Eine geschlechtsspezifische Analyse zum schulischen Erwerb computerbezogener Kompetenzen in Tablet-Klassen am Gymnasium,” MedienImpulse, vol. 4, 2018, doi: 10.21243/MI-04-18-08.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 27813
B. Eickelmann and K. Drossel, “Digitale Medien in TIMSS 2015 und IGLU 2016. Ergebnisse zur Nutzung und zum Stellenwert von Lehrerfortbildungen für Grundschulen in Deutschland im internationalen Vergleich,” SchulVerwaltung NRW, vol. 29, no. 12, pp. 339–341, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 27814
K. Drossel and B. Eickelmann, “Die Rolle der Lehrerprofessionalisierung für die Implementierung neuer Technologien in den Unterricht – Eine Latent-Class-Analyse zur Identifikation von Lehrertypen,” MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung, vol. 31, pp. 166–191, 2018, doi: 10.21240/mpaed/31/2018.06.04.x.
LibreCat | DOI
 

2018 | Misc | LibreCat-ID: 17631
I. Mindt, Bridging - Fremdsprache und Fachwissenschaft. Digital Learning Map. 2018.
LibreCat | Files available
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17705
I. Mindt and S. Bartsch, “‘Digital Humanitites: The Role of the Digital in English Philology’. Sprachwissenschaftliche Sektion beim Anglistentag 2017 in Regensburg,” in Anglistentag 2017 Regensburg. Proceedings, A.-J. Zwierlein, J. Petzold, K. Boehm, and M. Decker, Eds. Trier: Wissenschaftler Verlag, 2018, pp. 3–8.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17720
I. Mindt, “Englischer Sprachwandel im Zeitalter von Digitalisierung und Innovation,” in Paderborner Unireden 148, vol. 148, P. Freese, Ed. Paderborn: Bonifatius GmbH, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17721
S. Bartsch and I. Mindt, “Digital Humanities: The Role of the Digital in English Philology,” in Anglistentag 2017 Regensburg. Proceedings, A.-J. Zwierlein, J. Petzold, K. Boehm, and M. Decker, Eds. Trier: Wissenschaftler Verlag, 2018, pp. 3–7.
LibreCat
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 17916
T. Knaus, D. M. Meister, and K. Narr, Eds., Futurelab Medienpädagogik. Qualitätsentwicklung. Professionalisierung, Schriften zur Medienpädagogik 54., vol. 54. München: kopaed, 2018.
LibreCat | Files available
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 18693
E.-M. Seng, Erkundungen in die Kunstgeschichte, Kirchenbau, Städtebau, Utopie, Sammelband von bislang meist unpublizierten Aufsätzen. München, Berlin: Deutscher Kunstverlag, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18826
E.-M. Seng, “Kultur, Natur, Ökologie. Die Pfahlbauten als Ausgangspunkt einer integralen Sicht auf Weltkulturerbestätten,” in Prähistorische Pfahlbauten im Alpenraum. Erschließung und Vermittlung des Welterbes, E.-M. Seng, H. Schlichtherle, C. Wolf, and C. S. Sommer, Eds. Berlin, Boston, 2018, pp. 30–50.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 18827
E.-M. Seng, “以德国博物馆为例谈博物馆及其展览【德】伊娃- 玛利亚·森钟子溦 翻译 (Exhibitions in the Museum),” Tsinghua Art Museum TAM , vol. 7, pp. 41–53, 2018.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed