Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

8670 Publications


2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37742
M. F. Löper, F. K. Hoya, F. Hellmich, E. Blumberg, and S. Schwab, “Pre-service teachers’ cooperative learning processes and their qualifications for inclusive science learning in primary school. Poster presentation. 6th International Conference on Inclusion,” 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36390
M. Kuhn and S. Landhäußer, “Die gesellschaftlichen Bedingungen Sozialer Arbeit erforschen,” in Forschungsfelder der Sozialen Arbeit , P. Bastian and B. Lochner, Eds. Hohengehren , 2018, p. S. 45-69.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40595
C. Pieper, B. Kottmann, and S. Miller, “Kritisch-reflexive Praxiserfahrungen in der Grundschule: Das Projekt ‘Schule für alle,’” in System. Wandel. Entwicklung. Akteurinnen und Akteure inklusive Prozesse im Spannungsfeld von Institution, Profession und Person, E. Feyerer, W. Prammer, E. Prammer-Semmler, C. Kladnik, M. Leibetseder, and R. Wimberger, Eds. Bad Heilbrunn : Klinkhardt, 2018, pp. 293–297.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40605
S. Grüter and B. Kottmann, “‘Das Beste für mein Kind’: Eltern im Übergang zwischen Vorfreude, Sorge und Erwartungsdruck,” in Kinder beim Übergang begleiten. Von der Anschlussfähigkeit zur gemeinsamen Verantwortung, M. Lassek and M. Gutzmann, Eds. Frankfurt: Grundschulverband, 2018, pp. 82–100.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 40606
B. Kottmann, S. Miller, and M. Zimmer, “Macht Diagnostik Selektion?,” Zeitschrift für Grundschulforschung, vol. 1, no. 2018, pp. 23–38, 2018, doi: 10.1007/s42278-018-0008-2.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41162
W. Plöger, D. Scholl, and A. Seifert, “The quasi-experimental attitude of teachers: The development of a questionnaire.,” Journal of Education for Teaching, vol. 44, no. 4, pp. 415–430, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 40492
J. Sackel, “„Rationale Fischerei“? Das Konzept des Maximum Sustainable Yield im Spannungsfeld von Ökonomie und Ökologie,” Vierteljahrschrift für Sozial- und Wirtschaftsgeschichte, vol. 105, no. 2, pp. 183–200, 2018, doi: 10.25162/vswg-2018-0005.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 28981 | OA
A. Krüger, J. Tünnermann, K. Rohlfing, and I. Scharlau, “Quantitative Explanation as a Tight Coupling of Data, Model, and Theory,” Archives of Data Science, Series A, vol. 5, pp. 1–27, 2018, doi: 10.5445/KSP/1000087327/10.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17557
O. Abramov, S. Kopp, A. Nemeth, F. Kern, U. Mertens, and K. Rohlfing, “Towards a Computational Model of Child Gesture-Speech Production,” 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41156
J. König, K. Darge, S. Klemenz, and A. Seifert, “Pädagogisches Wissen von Lehramtsstudierenden im Praxissemester: Ziel schulpraktischen Lernens?,” in Learning to Practice, Learning to Reflect? Ergebnisse aus der Längsschnittstudie LtP zur Nutzung und Wirkung des Praxissemesters in der Lehrerbildung., J. König, M. Rothland, and N. Schaper, Eds. Wiesbaden: Springer VS, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37748
G. Görel, F. K. Hoya, M. F. Löper, T. Albers, and F. Hellmich, “KinU. Kompetenzentwicklung im inklusiven Unterricht. Posterpräsentation bei der Auftaktveranstaltung der Förderlinie ‘Qualifizierung der pädagogischen Fachkräfte für inklusive Bildung’ des Bundesministeriums für Bildung und Forschung (BMBF),” 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37741
M. F. Löper and F. Hellmich, “Does the parental role model behavior play an important role for children’s attitudes towards peers with learning disabilities? Paper presentation. 6th International Conference on Inclusion,” 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37740
M. F. Löper and F. Hellmich, “The Role Of Primary School Students’ Perceptions Of Their Parental Behavior For Their Attitudes Towards Peers With Learning Disabilities. Single Paper. ECER 2018,” 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37739
F. K. Hoya and F. Hellmich, “Parental Feedback and Primary School Students’ Reading Competencies. Single Paper. ECER 2018,” 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36404
F. K. Hoya and F. Hellmich, “Feedback im Elternhaus und Leseleistungen von Kindern im Grundschulalter. Vortrag auf der 83. Tagung der Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF),” 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18970
T. Bührmann and P. Büker, “Bildungshäuser als neue interinstitutionelle Bildungsräume für Kinder und pädagogische Fachkräfte. Ein systemtheoretisches Erklärungsmodell ,” in Räume für Bildung – Räume der Bildung. Kongressband zum 25. DGfE-Kongress, E. Glaser, H.-C. Koller, W. Thole , and S. Krumme, Eds. Opladen: Budrich, 2018, pp. 512–519.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36865
K. Bock, N. Göddertz, F.  Heyden, and M.  Mauritz, “Die Kinderladenbewegung. Ein ‘gesellschaftliches Erziehungsexperiment’ mit biographischen Auswirkungen als ‘Neue Soziale Bewegung’?,” in Soziale Bewegungen und Soziale Arbeit. Von der Kindergartenbewegung zur Homosexuellenbewegung. , D. Franke-Meyer and C. Kuhlmann, Eds. Wiesbaden: Springer VS, 2018, pp. 225–236.
LibreCat | DOI
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 36849
N. Göddertz, Antiautoritäre Erziehung in der Kinderladenbewegung. Rekonstruktive Analysen biographischer Entwürfe von Zwei-Generationen-Familien. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften Springer, 2018.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41161
W. Plöger, D. Scholl, and A. Seifert, “Bridging the gap between theory and practice – The effective use of videos to assist the acquisition and application of pedagogical knowledge in pre-service teacher education.,” Studies in Educational Evaluation, vol. 58, pp. 197–204, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41159
M. Krepf, D. Scholl, W. Plöger, and A. Seifert, “Pedagogical content knowledge of experts and novices – what knowledge do they activate when analyzing science lessons?,” Journal of Research in Science Teaching, vol. 55, no. 1, pp. 44–67, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41154
E. Bender, N. Schaper, and A. Seifert, “Professionelle Überzeugungen und motivationale Überzeugungen von Informatiklehrkräften. ,” Journal for Educational Research Online, vol. 10, no. 1, pp. 70–99, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41155
H. Gembris, A. Heye, and A. Seifert, “Health problems of orchestral musicians from a life-span perspective: Results of a large scale study. ,” Music & Science, vol. 1, pp. 1–20, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41163
N. Schaper and A. Seifert, “Die Veränderung der Selbstwirksamkeitserwartungen und der Berufswahlsicherheit im Praxissemester. Empirische Befunde zur Bedeutung von Lerngelegenheiten und berufsspezifischer Motivation der Lehramtsstudierenden.,” in Learning to Practice, Learning to Reflect? Ergebnisse aus der Längsschnittstudie LtP zur Nutzung und Wirkung des Praxissemesters in der Lehrerbildung., J. König, M. Rothland, and N. Schaper, Eds. Wiesbaden: Springer VS, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41167
A. Seifert, N. Schaper, and J. König, “Bildungswissenschaftliches Wissen und Kompetenzeinschätzungen von Studierenden im Praxissemester: Veränderungen und Zusammenhänge.,” in Learning to Practice, Learning to Reflect? Ergebnisse aus der Längsschnittstudie LtP zur Nutzung und Wirkung des Praxissemesters in der Lehrerbildung., J. König, M. Rothland, and N. Schaper, Eds. Wiesbaden: Springer VS, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40972
M. Silvestri, “Die Ordnung der Stadt – Eine vergleichende Untersuchung zur Residenzarchitektur Bückeburgs in der Frühen Neuzeit,” in 1615 - Recht und Ordnung in Schaumburg, vol. 74, S. Brüdermann, Ed. 2018, pp. 317–347.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41175
M. Wapulski, A. Seifert, and J. König, “Kompetenzorientierung – Was angehende Lehrkräfte können und können sollten.,” SCHULENRW – Amtsblatt des Ministerium für Schule und Bildung., 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41177
J. Wolf, J. Seiffert, A. Seifert, M. Rothland, and N. Brauch, “Das geschichtsdidaktische Planungswissen von angehenden Geschichtslehrer/innen – Entwicklung und Pilotierung eines Testinstruments zur Messung des fachdidaktischen Planungswissens von Lehramtsstudierenden im Fach Geschichte.,” Geschichte in Wissenschaft und Unterricht, vol. 69, no. 7/8, pp. 373–392, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 24926
U. J. Mertens, K. Bergmann, N. F. Tolksdorf, and K. J. Rohlfing, “Can the reduction of an iconic gesture aid long-term learning? A pilot child-robot-study,” presented at the Conference of the International Society for Gesture Studies: Gesture and Diversity, Cape Town, South Africa, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 24924
N. F. Tolksdorf, U. J. Mertens, and K. J. Rohlfing, “Multimodal response behavior of children during word learning with a robot,” presented at the Symposium on Robots for Language Learning, Istanbul, Turkey, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 20227
J. Rączaszek-Leonardi, I. Nomikou, K. Rohlfing, and T. W. Deacon, “Language development from an ecological perspective: Ecologically valid ways to abstract symbols.,” Ecological Psychology , vol. 30, pp. 39–73, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 20225
I. Nomikou, K. Rohlfing, P. Cimiano, and J. M. Mandler, “Evidence for early comprehension of action verbs.,” Language Learning and Development, pp. 1–11, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41376
A. Seifert and M. Ahlers, “Evaluation künstlerischen Unterrichts an einer Universität: Einblicke in die Entwicklung von Erhebungsinstrumenten, Prozesse, sowie erste Daten. ,” presented at the Arbeitsgruppe musikpädagogische Forschung (AMPF), Würzburg, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41379
B. Ricken, N. Schaper, and A. Seifert, “Learning Culture in Health Care.,” presented at the ISSOTL 2018 Conference (International Society for the Scholarship of Teaching and Learning), Bergen, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41377
J. Decius, N. Schaper, and A. Seifert, “The Role of Informal Learning as a Mediator Between Learning Culture and Work-Related Learning Outcomes.,” presented at the JURE Congress, Antwerpen, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41378
J. Decius, N. Schaper, and A. Seifert, “Personal and Organizational Antecedents of Informal Learning in the Workplace.,” presented at the EARLI SIG 14 Conference, Genf, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41380
A. Seifert, “Aspekte bildungswissenschaftlicher Kompetenz. Ansätze, Ergebnisse, Implikationen.,” presented at the Arbeitsgruppe der Didaktik der Physik, Paderborn, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17179
O. Abramov, S. Kopp, A. Nemeth, F. Kern, U. Mertens, and K. Rohlfing, “Towards a Computational Model of Child Gesture-Speech Production,” 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41645
A. Duscha, K. Klein-Zimmer, M. Klemm, and A. Spiegel, “Understanding transnational knowledge,” Transnational Social Review, vol. 8, no. 1, pp. 2–6, 2018, doi: 10.1080/21931674.2018.1427680.
LibreCat | DOI
 

2018 | Special Issue | LibreCat-ID: 41646
A. Duscha, K. Klein-Zimmer, M. Klemm, and A. Spiegel, Eds., Transnational Knowledge, vol. 8, no. 1. Taylor {&} Francis, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 41647
A. Spiegel, U. Mense-Petermann, and B. Bredenkötter, Expatriate Managers: The Paradoxes of Working and Living Abroad. Routledge, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 41845
M. Harnack, Niederländische Maler in Italien. Künstlerreisen und Kunstrezeption im 16. Jahrhundert, vol. 6. Berlin, 2018.
LibreCat
 

2018 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 41857
P. Duschner, “Neuer Zugang zur Geschichte,” Neue Westfälische, 2018.
LibreCat
 

2018 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 41859
P. Duschner, “Wie Handys ins Museum kamen,” Neue Westfälische, 2018.
LibreCat
 

2018 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 41858
P. Duschner, “Was Museumsbesucher sagen,” Neue Westfälische, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41851
P. Duschner, “Exponate und Ausstellungen in den Augen ihrer Besucher. Vier Beobachtungen aus der Stadtschreiberei Paderborn,” Paderborner Historische Mitteilungen, vol. 31, pp. 32–49, 2018.
LibreCat
 

2018 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 41856
P. Duschner, “Museen sollen viele Geschichte erzählen,” Neue Westfälische, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41944
E. Topalović and K. Kuzminykh, “Mehrsprachiges Lesen mit Brechts „Vergnügungen“. Mit Sprache(n) Lesefreude anregen. ,” Leseförderung. DaZ Sekundarstufe. Konzepte und Materialien, no. 3, pp. 21–27, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41933
B. Hufeisen and E. Topalović, “ Mehrsprachige Literacy: Potentiale eines Gesamtsprachencurriculums in einer Pluralen Mehrsprachigkeitsdidaktik.,” in Atlas der Mehrsprachigkeit in Europa. Mehrsprachigkeit als Chance, E. Gessner, J. Giambalvo-Rode, and H. P. Kuhley, Eds. Leipzig: Leipziger Universitätsverlag, 2018, pp. 15–29.
LibreCat
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 42334
Z. Ghaffar, Der historische Muhammad in der islamischen Theologie. Zur Kriterienfrage in der Leben-Muhammad-Forschung, vol. 31. Paderborn: Brill | Schöningh, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Review | LibreCat-ID: 41721
A. Foerster, “Fleiner, Carey / Woodacre, Elena : Virtuous or Villainess? The Image of the Royal Mother from the Early Medieval to the Early Modern Era,” Sehepunkte, vol. 18. 2018.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed