Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2167 Publications


2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26657
Albers, Timm, et al. “Kompetenzentwicklung Im Inklusiven Unterricht (KinU) – Eine Internationale Perspektive.” Grenzen.Gänge.Zwischen.Welten. Kontroversen – Entwicklungen  – Perspektiven Der Inklusionsforschung, edited by B Schimek et al., Klinkhardt, 2022, pp. 207–14.
LibreCat
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 30291
Harteis, Christian, et al., editors. Research Approaches on Workplace Learning. Springer International Publishing, 2022, doi:10.1007/978-3-030-89582-2.
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 30289
Goller, Michael, and Susanna Paloniemi. “Agency: Taking Stock of Workplace Learning Research.” Research Approaches on Workplace Learning, Springer International Publishing, 2022, doi:10.1007/978-3-030-89582-2_1.
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 30290
Harteis, Christian. “Research on Workplace Learning in Times of Digitalisation.” Research Approaches on Workplace Learning, Springer International Publishing, 2022, doi:10.1007/978-3-030-89582-2_19.
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 30913
Goller, Michael. “Supporting Young Immigrants in Their Transition From School to Work? A Staff Perspective on Challenges of Vocational Integration Classes.” International Journal for Research in Vocational Education and Training, vol. 9, no. 1, 2022, pp. 92–119, doi:https://doi.org/10.13152/IJRVET.9.1.5.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 30105
Kärner, Tobias, et al. “Die professionelle pädagogische Beziehung zwischen Referendar*innen und ihren Seminarlehrkräften: Belastungsfaktor oder Ressource?” Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, vol. 25, Springer Science and Business Media LLC, 2022, pp. 687–719, doi:10.1007/s11618-022-01065-4.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33985
Kärner, Tobias, et al. “Augmented Reality Anwendungen in der betrieblichen Aus‐ und Weiterbildung.” Digitalisierung und digitale Medien in der Berufsbildung: Konzepte, Befunde und Herausforderungen, edited by Stephan Schumann et al., vol. 41, wbv, 2022, pp. 213–30.
LibreCat | Files available
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34080
Bonnes, Caroline, et al. “Kompetenzen des betrieblichen Ausbildungspersonals: Eine literaturbasierte Systematisierung.” Berufsbildung in Wissenschaft und Praxis – BWP, no. 4, 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34200
Bloh, Thiemo. “Rekonstruktive Evaluationsforschung im Kontext praxeologischer Kompetenzdiskurse. Kritische Reflexionen und konzeptionelle Überlegungen zur Dokumentarischen Evaluationsforschung.” Zeitschrift für Evaluation, vol. 2022, no. 02, Waxmann, 2022, pp. 193–215, doi:10.31244/zfe.2022.02.02.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34198 | OA
Bloh, Thiemo, and Carina Caruso. “Ein kritisch-multiperspektivischer Blick auf Forschendes Lernen in der Lehrkräftebildung. Fragen, Erwägungen und Rekonstruktionen.” die hochschullehre, vol. 8, 2022, doi:10.3278/HSL2221W.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34199
Bloh, Thiemo. “Grundlagentheoretische Differenzen in der Lehrkräftekooperationsforschung.” Zeitschrift für Pädagogik, vol. 68, no. 6, 2022, pp. 749–62, doi:10.3262/ZP2206749.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34203
Bloh, Thiemo. Was bedeutet Post-Digitalität? – Universitäre Lehrpraktiken zwischen situativer Anforderung und habitueller Prägung. 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34201
Bloh, Thiemo. AussteigerInnen – Fluchtbewegungen in der LehrerInnenbiographie. 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34202
Bloh, Thiemo. „Referenzrahmen“ als gewinnbringendes Konstrukt im Kontext Dokumentarischer Evaluationsforschung!? 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34204
Bloh, Thiemo. The Deconstruction of Professionalism. 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34467
Lütje-Klose , Birgit, et al. “Weil wir tatsächlich nicht voneinander wussten, was jeder Einzelne so an verborgenen Schätzen bringt.” Qualifizierung für Inklusion. Sekundarstufe , edited by Deborah Lutz et al., vol. 3, Waxmann, 2022, pp. 163–78, doi:10.31244/9783830995142.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29104
Harteis, Christian, et al. “Digitalization of Work: Challenges for Workplace Learning.” The SAGE Handbook of Learning and Work, edited by Margaret Malloch et al., SAGE Publications, 2022, pp. 329–42.
LibreCat | Files available
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 29103
Caruso, Carina, and Michael Goller. “Die Relevanz von Mentor*innen für die Professionalisierung von angehenden Lehrkräften im Praxissemester: Forschungsdesiderate und Handlungsoptionen.” Die Deutsche Schule, vol. 114, no. 4, Waxmann, 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 31023
Subban, Pearl K., et al. “Does It Really Take a Village to Raise a Child? Reflections on the Need for Collective Responsibility in Inclusive Education.” European Journal of Special Needs Education, vol. 37, 2022, pp. 1–12, doi:10.1080/08856257.2022.2059632.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33268
Goller, Michael, and Frederic Hilkenmeier. “PLS-Based Structural Equation Modelling: An Alternative Approach to Estimating Complex Relationships Between Unobserved Constructs.” Methods for Researching Professional Learning and Development, Springer International Publishing, 2022, doi:10.1007/978-3-031-08518-5_12.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed