Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
2361 Publications
2019 | Book Review | LibreCat-ID: 36375
European educational research (re)constructed: institutional change in Germany, the United Kingdom, Norway, and the European Union
A. Pöllmann, Compare: A Journal of Comparative and International Education 50 (2019) 1222–1223.
LibreCat
| DOI
A. Pöllmann, Compare: A Journal of Comparative and International Education 50 (2019) 1222–1223.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45061
Inklusion aus der Sicht von Kindern mit dem Förderschwerpunkt Lernen – Überprüfung von Messinvarianz in verschiedenen schulischen Kontexten.
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, S. Schwab, M. Gebhardt, in: Köln, 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, S. Schwab, M. Gebhardt, in: Köln, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45060
Students with emotional or behavioral problems: Their emotional experience in the classroom during peer interactions.
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, M. Venetz, in: Baltimore, MD, United States, 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, M. Venetz, in: Baltimore, MD, United States, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45056
Individual and institutional determinants for primary school teachers’ self-efficacy beliefs regarding inclusive education – Results from qualitative interviews.
M. Knickenberg, H. Frank, L. Marwin Felix, in: Porto, 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, H. Frank, L. Marwin Felix, in: Porto, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45054
Potential influencing factors for teachers’ self-efficacy beliefs concerning inclusive education
M. Knickenberg, L. Marwin Felix, H. Frank, in: Aachen, 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, L. Marwin Felix, H. Frank, in: Aachen, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45059
Assessing social interaction quality with the Experience Sampling Method
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, M. Venetz, in: 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, M. Venetz, in: 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45057
Peer interactions in everyday school life versus leisure time of adolescents and their emotional experience.
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, C. Hinni, M. Venetz, in: 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, C. Hinni, M. Venetz, in: 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45058
Erfassung von Merkmalen inklusiven Unterrichts mit der Experience Sampling Method.
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45055
Applicability of ESM in School: Quality of students' social interaction
M. Knickenberg, H. Chantal, in: Aachen, 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, H. Chantal, in: Aachen, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19771
Inklusion vom Kind aus denken: Mit der KrafT Bildungsdokumentation den Übergang Kita-Grundschule gemeinsam gestalten. Workshop im Rahmen des 8. Paderborner Grundschultages. Universität Paderborn
P. Büker, S. Meier, J. Ogrodowski, M. Seibel, C. Weiß, in: 2019.
LibreCat
P. Büker, S. Meier, J. Ogrodowski, M. Seibel, C. Weiß, in: 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19769
Kriterien für eine qualitätsvolle Übergangsgestaltung: Wie können Kinder, pädagogische Fachkräfte und die Übergangsgestaltung von der Kooperation profitieren? Eröffnungsvortrag zum Fachtag: „Kriterien für eine qualitätsvolle Übergangsgestaltung“ im Bildungshaus Emmerthal (Niedersachsen)
P. Büker, J. Ogrodowski, in: 2019.
LibreCat
P. Büker, J. Ogrodowski, in: 2019.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 27815
Why teachers cooperate: an expectancy-value model of teacher cooperation
K. Drossel, B. Eickelmann, S. van Ophuysen, W. Bos, European Journal of Psychology of Education 34 (2019) 187–208.
LibreCat
| DOI
K. Drossel, B. Eickelmann, S. van Ophuysen, W. Bos, European Journal of Psychology of Education 34 (2019) 187–208.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 36883
Berufliche Bildung Sozialpädagogik - Eine Spurensuche didaktischer Prinzipien
N. Göddertz, A. Karber, Soziale Passagen: Journal für Empirie und Theorie Sozialer Arbeit, 11/2019, Heft 1, S. 65-80 (2019).
LibreCat
| DOI
N. Göddertz, A. Karber, Soziale Passagen: Journal für Empirie und Theorie Sozialer Arbeit, 11/2019, Heft 1, S. 65-80 (2019).
2019 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 36885
Didaktik der Sozialpädagogik
N. Göddertz, A. Karber, in: socialnet Lexikon, 2019.
LibreCat
N. Göddertz, A. Karber, in: socialnet Lexikon, 2019.
2019 | Book | LibreCat-ID: 35897 |
Kooperation selbst bestimmt? Interdisziplinäre Kooperation und Zielkonflikte in inklusiven Grundschulen und Förderschulen
P. Neumann, Kooperation selbst bestimmt? Interdisziplinäre Kooperation und Zielkonflikte in inklusiven Grundschulen und Förderschulen, Waxmann, Münster, 2019.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
P. Neumann, Kooperation selbst bestimmt? Interdisziplinäre Kooperation und Zielkonflikte in inklusiven Grundschulen und Förderschulen, Waxmann, Münster, 2019.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 37297
Kinder- und Jugendhilfe als Kindeswohlgefährdungsvermeidungsstrategie?
S. Dahmen, Soziale Passagen 10 (2019).
LibreCat
| DOI
S. Dahmen, Soziale Passagen 10 (2019).
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 37292
Soziale Investitionen
S. Dahmen, Wörterbuch Der Schweizer Sozialpolitik (2019).
LibreCat
S. Dahmen, Wörterbuch Der Schweizer Sozialpolitik (2019).
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37298
Soziale Arbeit als ‚art of composition‘ – Zur konventionsbasierten Regulierung von Übergängen von der Schule in Ausbildung in Motivationssemestern
S. Dahmen, in: Bildung Und Konventionen. Die „Economie Des Conventions“ in Der Bildungsforschung , Springer Fachmedien Wiesbaden, 2019, pp. 403–426.
LibreCat
| DOI
S. Dahmen, in: Bildung Und Konventionen. Die „Economie Des Conventions“ in Der Bildungsforschung , Springer Fachmedien Wiesbaden, 2019, pp. 403–426.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36299
Kooperatives Arbeiten von Studierenden des Lehramts an Grund- und Förderschulen als Vorbereitung auf den inklusiven Unterricht in der Grundschule. Posterpräsentation auf der 54. Jahrestagung der Sektion Sonderpädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?“
J.R. Schulze, F.K. Hoya, M.F. Löper, T. Mester, A. Kirsch, E. Blumberg, S. Schwab, F. Hellmich, in: Bergische Universität Wuppertal, Wuppertal, 2019.
LibreCat
J.R. Schulze, F.K. Hoya, M.F. Löper, T. Mester, A. Kirsch, E. Blumberg, S. Schwab, F. Hellmich, in: Bergische Universität Wuppertal, Wuppertal, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36338
Effects of Interprofessional Collaboration in Inclusive Education of Pre-Service Primary School Teachers and Special Education Teachers on their Self-Concepts. Poster Presentation. ECER 2019 (European Conference on Educational Research). “Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future“
J.R. Schulze, E. Blumberg, F. Hellmich, in: University of Hamburg, Hamburg , 2019.
LibreCat
J.R. Schulze, E. Blumberg, F. Hellmich, in: University of Hamburg, Hamburg , 2019.