Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

45 Publications


2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 48327
@article{Prediger_Wessel_2012, title={Darstellungen vernetzen - Ansatz zur integrierten Entwicklung von Konzepten und Sprachmitteln}, volume={54}, number={45}, journal={Praxis der Mathematik in der Schule}, author={Prediger, Susanne and Wessel, Lena}, year={2012}, pages={29–34} }
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48328
@inbook{Wessel_Prediger_2012, place={Münster}, title={Fach- und sprachintegrierte Förderung für mehrsprachige Lernende am Beispiel von Anteilen und Brüchen}, booktitle={Beiträge zum Mathematikunterricht 2012}, publisher={WTM-Verlag}, author={Wessel, Lena and Prediger, Susanne}, editor={Ludwig, M. and Kleine, M.}, year={2012}, pages={933–936} }
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48416
@inbook{Prediger_Wessel_Tschierschky_2012, place={Seoul, Korea}, title={Enabling teachers for analysing and fostering learning processes of second language learners: Design and research in a preservice teacher education course}, booktitle={ICME-12, Preconference Proceedings of the 12th International Congress on Mathematical Education. TSG 30: Mathematics education in a multilingual and multicultural environment}, author={Prediger, S. and Wessel, Lena and Tschierschky, K.}, year={2012}, pages={6213–6222} }
LibreCat | Download (ext.)
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48326
@inbook{Prediger_Wessel_2011, place={Münster}, title={Darstellen–Deuten–Darstellungen vernetzen: Ein fach-und sprachintegrierter Förderansatz für mehrsprachige Lernende im Mathematikunterricht}, booktitle={Mathematiklernen unter Bedingungen der Mehrsprachigkeit–Stand und Perspektiven der Forschung und Entwicklung. Münster ua: Waxmann}, publisher={Waxmann}, author={Prediger, Susanne and Wessel, Lena}, editor={Prediger, Susanne and Özil, E.}, year={2011}, pages={163–184} }
LibreCat
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48415
@inbook{Prediger_Wessel_2011, place={Sao Paulo, Brazil}, title={Relating registers for fractions–multilingual students on their way to conceptual understanding}, booktitle={Proceedings of the ICMI Study 21 - Mathematics and Language Diversity}, author={Prediger, Susanne and Wessel, Lena}, editor={Setati, M. and Nkambule, T. and Goosen, L.}, year={2011}, pages={324–333} }
LibreCat | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

department=643

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: BibTeX

Export / Embed