Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
557 Publications
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56715
C. Kuklinski et al., “Evaluating innovative measures in university mathematics–The case of affective outcomes in a lecture focused on problem-solving,” in PROCEEDINGS of INDRUM 2018 Second conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics, V. Durant-Guerrier, R. Hochmuth, S. Goodchild, and N. M. Hogstad, Eds. Kristiansand, Norway: University of Agder and INDRUM, 2018, pp. 527–536.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56693
R. Biehler et al., “Different goals for pre-university mathematical bridging courses–Comparative evaluations, instruments and selected results,” in PROCEEDINGS of INDRUM 2018 Second conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics , 2018, pp. 467–476.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56708
D. Frischemeier, S. Podworny, and R. Biehler, “Activities for promoting civic statistical knowledge of preservice teachers,” in Proceedings of challenges and innovations in statistics education multiplier conference of ProCivicStat, P. Kovács, Ed. University of Szeged, 2018.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56705
Y. Fleischmann and R. Biehler, “Students’ problems in the identification of subspaces in Linear Algebra,” in PROCEEDINGS of INDRUM 2018 Second conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics, V. Durant-Guerrier, R. Hochmuth, S. Goodchild, and N. M. Hogstad, Eds. Kristiansand, Norway: University of Agder and INDRUM, 2018, pp. 224–233.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2018 | Research Data | LibreCat-ID: 56364
R. Biehler et al., Lehrinnovation in der Studieneingangsphase „Mathematik im Lehramtsstudium“ – Hochschuldidaktische Grundlagen, Implementierung und Evaluation - Gesamtabschlussbericht des BMBF-Projekts LIMA 2013 – Reprint mit Anhängen. Universität Kassel, 2018.
LibreCat
| Files available
| DOI
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 7767 |

J. Schumacher, “Sinnkonstruktion beim Erkunden von Mustern und Strukturen,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2017, 2017.
LibreCat
| Download (ext.)
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31814
U. Häsel-Weide, “Inklusiven Mathematikunterricht gestalten. Anforderungen an die Lehrerausbildung.,” in Mit Heterogenität im Mathematikunterricht umgehen lernen – Konzepte und Perspektiven für eine zentrale Anforderung an die Lehrerbildung, 1st ed., J. Leuders, T. Leuders, S. Ruwisch, and S. Prediger, Eds. Wiesbaden: Springer Spektrum, 2017, pp. 17–28.
LibreCat
| Files available
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31816
U. Häsel-Weide, “Occasions for productive interactions in inclusives mathematics classrooms that arise following mistakes. ,” in Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, 2017, pp. 1292–1299.
LibreCat
2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 31856
U. Häsel-Weide and M. Nührenbörger, Eds., Gemeinsam Mathematik lernen. Mit allen Kindern rechnen. Frankfurt a. Main: Grundschulverband e. V., 2017.
LibreCat
| Files available
2017 | Misc | LibreCat-ID: 31852
U. Häsel-Weide, T. Breucker, and M. Nührenbörger, Förderheft zum Zahlenbuch 1. Leipzig: Klett, 2017.
LibreCat
2017 | Misc | LibreCat-ID: 31853
U. Häsel-Weide and M. Nührenbörger, Förderkommentar Lernen zum Zahlenbuch 1. Leipzig: Klett, 2017.
LibreCat
2017 | Misc | LibreCat-ID: 31854
U. Häsel-Weide, Das Zahlenbuch. Förderkommentar Lernen zum 2. Schuljahr. Leipzig: Klett, 2017.
LibreCat
2017 | Misc | LibreCat-ID: 31855
U. Häsel-Weide and M. Nührenbörger, Das Zahlenbuch 2. Förderheft. Leipzig: Klett, 2017.
LibreCat
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31861
U. Häsel-Weide and M. Nührenbörger, “Produktives Fördern im inklusiven Mathematikunterricht - Möglichkeiten einer mathematisch ausgerichteten Diagnose und individuellen Förderung.,” in Inklusiver Unterricht in der Grundschule, 1st ed., F. Helmich and E. Blumberg, Eds. Stuttgart: Kohlhammer, 2017, pp. 213–228.
LibreCat
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31862
U. Häsel-Weide and S. Prediger, “Förderung und Diagnose im Mathematikunterricht - Begriffe, Planungsfragen und Ansätze.,” in Basiswissen Lehrerbildung: Mathematik unterrichten, 1st ed., M. Abshagen, B. Barzel, J. Kramer, T. Riecke-Baulecke, B. Rösken-Winter, and C. Selter, Eds. Seelze: Klett Kallmeyer, 2017, pp. 167–181.
LibreCat
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31863
U. Häsel-Weide and C. Schöttler, “Students constructing meaning for the decimal system in dyadic discussions: epistemological and interactionist analyses of negotiation processes in an inclusive setting.,” in Proceedings of the International Symposium Elementary Maths Teaching. Equity and diversity in elementary mathematics education, 2017, pp. 373–383.
LibreCat
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31860
U. Häsel-Weide and A. M. Hintz, “Soziale Begegnungen beim (kooperativen) Lernen im Mathematikunterricht.,” in Gemeinsam Mathematik lernen. Mit allen Kindern rechnen., U. Häsel-Weide and M. Nührenbörger, Eds. Frankfurt a. Main: Grundschulverband e. V., 2017, pp. 78–87.
LibreCat
2017 | Book | LibreCat-ID: 31858
U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, E. Moser Opitz, and C. Wittich, Ablösung vom zählenden Rechnen. Fördereinheiten für heterogene Lerngruppen, 4th ed. Seelze: Klett Kallmeyer, 2017.
LibreCat
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31370 |

M. Hoffmann and R. Biehler, “Schnittstellenaufgaben für die Analysis I – Konzept, Beispiele und Evaluationsergebnisse,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2017, 2017, pp. 441–444, doi: 10.17877/DE290R-18534.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31857
U. Häsel-Weide and M. Nührenbörger, “Grundzüge des inklusiven Mathematikunterrichts. Mit allen Kindern rechnen.,” in Gemeinsam Mathematik lernen - mit allen Kindern rechnen., U. Häsel-Weide and M. Nührenbörger, Eds. Frankfurt a. Main: Grundschulverband e. V., 2017, pp. 8–21.
LibreCat