Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

568 Publications


2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35669
Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education – An Introduction
R. Biehler, M. Liebendörfer, G. Gueudet, C. Rasmussen, C. Winsløw, in: Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education, Springer International Publishing, Cham, 2023.
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35681
Framing Goals of Mathematics Support Measures
M. Liebendörfer, C. Büdenbender-Kuklinski, E. Lankeit, M. Schürmann, R. Biehler, N. Schaper, in: Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education, Springer International Publishing, Cham, 2023, pp. 91–117.
LibreCat | DOI
 

2023 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 46157
Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education
R. Biehler, M. Liebendörfer, G. Gueudet, C. Rasmussen, C. Winsløw, eds., Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education, Springer International Publishing, Cham, 2023.
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 43504
Lernvideos und ihre Erstellung - Das Projekt studiVEMINTvideos
R. Biehler, M. Liebendörfer, A. Schmitz, Mitteilungen der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik 114 (2023) 8–12.
LibreCat
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53053
Think-aloud beim hochschulischen Mathematiklernen – Ergebnisse einer Pilotierung
T. Kolbe, in: . IDMI Primar Goethe-Univeristät Frankfurt (Ed.), Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik, WTM, 2023.
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 46569
Characterizing external visualization in mathematics education research: a scoping review
J. Schoenherr, S. Schukajlow, ZDM – Mathematics Education (2023).
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 48596
„FInDig“: Fach – Inklusion – Digitalisierung vernetzen. Ein Planungs- und Reflexionsmodell für die Lehrkräftebildung
U. Häsel-Weide, R. Schmidt, P. Büker, Zeitschrift für Schul- und Professionsentwicklung (PFLB) 5 (2023) 215–229.
LibreCat | Files available
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31849 | OA
Student Teachers ’ Knowledge of Congruence before a University Course on Geometry
M. Hoffmann, R. Biehler, in: M. Trigueros, B. Barquero, R. Hochmuth, J. Peters (Eds.), Proceedings of the Fourth Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2022, 19-22 October 2022), University of Hannover and INDRUM., Hannover, 2023.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 43097 | OA
Innovations in university teaching based on mathematic education research
I. Florensa, M. Hoffmann, A. Romo Vázquez, M. Zandieh, R. Martínez-Planell, in: M. Trigueros, B. Barquero, R. Hochmuth, J. Peters (Eds.), Proceedings of the Fourth Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2022, 19-22 October 2022), Hannover, 2023.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43227 LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 45712 LibreCat | Files available
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 45713
Addition und Subtraktion verstehen
L.M. Graf, I. Wienhues, U. Häsel-Weide, Die Grundschulzeitschrift (2023) 20–23.
LibreCat | Files available
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46757
Second grader´s understanding of doubling and halfing in various representations
I. Schwerin, U. Häsel-Weide, in: J. Novotna, H. Moraova (Eds.), International Symposium in Elementary Mathematics Teaching. Proceedings: New Directions in Elementary Mathematics Education, Charles University, 2023, pp. 297–305.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46758
Lehre in Zeiten von Digitalisierung und Inklusion - Beispiele aus drei Fächern
R. Schmidt, C. Tenberge, U. Häsel-Weide, in: N. Vöing, R. Schmidt, I. Neiske (Eds.), Aktive Teilhabe fördern – ICM und Student Engagement in der Hochschullehre, Visual Ink Publishing, 2023, pp. 297–318.
LibreCat
 
 
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 45374
Teacher expertise for fostering at-risk students’ understanding of basic concepts: conceptual model and evidence for growth
S. Prediger, J. Dröse, R. Stahnke, C. Ademmer, Journal of Mathematics Teacher Education (2023).
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58097
Einblicke in ein Referenzmodell zur Analyse der Einführung von Vektoren in Schulbüchern
T. Mai, R. Biehler, in: IDMI-Primar Goethe-Universität Frankfurt (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik, WTM-Verlag, Münster, 2023.
LibreCat | Files available
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58101
Fachdidaktisches Design von Begründungsvideos im Projekt studiVEMINTvideos
R. Biehler, D. Guntermann, M. Liebendörfer, S. Krämer, S. Schlüter, in: IDMI-Primar Goethe-Universität Frankfurt (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik, WTM-Verlag, Münster, 2023.
LibreCat | Files available
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58099
Das totale Differential und die Richtungsableitung – Eine Analyse mit Blick in ausgewählte Lehrbücher
E. Lankeit, R. Biehler, in: IDMI-Primar Goethe-Universität Frankfurt (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik, WTM-Verlag, Münster, 2023.
LibreCat | Files available
 

Filters and Search Terms

department=97

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed