Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

315 Publications


2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 52584
Rezat S. Research on curriculum resources in mathematics education: a survey of the field. ZDM – Mathematics Education. Published online 2024. doi:10.1007/s11858-024-01559-x
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 51841 | OA
Barzel B, Greefrath G, Nagel M, Hoffmann M. Digitalisierung als Chance für alle Prinzipien guten Unterrichts. mathematik lehren. 2024;242:42-47.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50554 | OA
Prediger S, Wessel L. 31 Sprachbildung im berufsbezogenen Mathematikunterricht. In: Efing C, Kalkavan-Aydin Z, eds. Berufs-und Fachsprache Deutsch in Wissenschaft und Praxis. Vol Band 3. DaZ-Handbücher. DE GRUYTER; 2024:363-372.
LibreCat | Download (ext.)
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31849 | OA
Hoffmann M, Biehler R. Student Teachers ’ Knowledge of Congruence before a University Course on Geometry. In: Trigueros M, Barquero B, Hochmuth R, Peters J, eds. Proceedings of the Fourth Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2022, 19-22 October 2022). University of Hannover and INDRUM.; 2023.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 43097 | OA
Florensa I, Hoffmann M, Romo Vázquez A, Zandieh M, Martínez-Planell R. Innovations in university teaching based on mathematic education research. In: Trigueros M, Barquero B, Hochmuth R, Peters J, eds. Proceedings of the Fourth Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2022, 19-22 October 2022). ; 2023.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43227
Vitt V, Häsel-Weide U. Reziprokes Peer-Tutoring zur Förderung von Schüler*innen mit Schwierigkeiten beim Mathematiklernen. In: Mathematica Didactica, 46. ; 2023. doi:https://doi.org/10.18716/ojs/md/2023.1671
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43226
Häsel-Weide U, Nührenbörger M. Inklusive Praktiken unterrichtsintegrierter Förderung im Mathematikunterricht. In: Mathematica Didactica, 46. ; 2023. doi:https://doi.org/10.18716/ojs/md/2023.1670
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 45712
Häsel-Weide U. Inklusiver Mathematikunterricht. Mathematiklernen in Vielfalt von Kompetenzen, Wegen und Lernsituationen. Die Grundschulzeitschrift. 2023;(339):6-11.
LibreCat | Files available
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 45713
Graf LM, Wienhues I, Häsel-Weide U. Addition und Subtraktion verstehen. Die Grundschulzeitschrift. 2023;(339):20-23.
LibreCat | Files available
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46757
Schwerin I, Häsel-Weide U. Second grader´s understanding of doubling and halfing in various representations. In: Novotna J, Moraova H, eds. International Symposium in Elementary Mathematics Teaching. Proceedings: New Directions in Elementary Mathematics Education. Charles University; 2023:297-305.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46758
Schmidt R, Tenberge C, Häsel-Weide U. Lehre in Zeiten von Digitalisierung und Inklusion - Beispiele aus drei Fächern. In: Vöing N, Schmidt R, Neiske I, eds. Aktive Teilhabe fördern – ICM und Student Engagement in der Hochschullehre. Visual Ink Publishing; 2023:297-318.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46756
Wallner M, Häsel-Weide U. Conceptual understanding of third grades for axial symmetry. In: Novotna J, Moraova H, eds. International Symposium in Elementary Mathematics Teaching. Proceedings: New Directions in Elementary Mathematics Education. Charles University; 2023:346-354.
LibreCat | Download (ext.)
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 49425
Seitz S, Häsel-Weide U, Wilke Y, Wallner M. Expertise and professionalism for inclusive (mathematics) teaching and learning: reflections on findings from interdisciplinary professionalisation research. Teachers and Teaching. Published online 2023:1-16. doi:https://doi.org/10.1080/13540602.2023.2284876
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 48596
Häsel-Weide U, Schmidt R, Büker P. „FInDig“: Fach – Inklusion – Digitalisierung vernetzen. Ein Planungs- und Reflexionsmodell für die Lehrkräftebildung. Zeitschrift für Schul- Und Professionsentwicklung (PFLB). 2023;5(1):215-229.
LibreCat | Files available
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 51131
Graf LM, Häsel-Weide U, Höveler K, Nührenbörger M. Insights into out-of-field teachers’ self-reports: Fostering the understanding of addition and subtraction as a basis for children to overcome difficulties in mathematics. In: Drijvers P, Csapodi C, Palmér H, Gosztonyi K, Kónya E, Alfréd Rényi Institute of Mathematics and ERME, eds. Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13). ; 2023:3203-3210.
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 52806
Gilbert H, Schürmann M, Liebendörfer M, Lawson D, Hodds M. Post-pandemic online mathematics and statistics support: Practitioners’ opinions in Germany and Great Britain & Ireland. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology. Published online 2023:1-26. doi:10.1080/0020739x.2023.2184282
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52811
Biehler R, Guntermann D, Liebendörfer M, Krämer S, Schlüter S. Fachdidaktisches Design von Begründungsvideos im Projekt studiVEMINTvideos. In: Goethe-Universität Frankfur I-P, ed. Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik. Vol 1. WTM; 2023:407–410. doi:10.37626/GA9783959872089.0
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52810
Göller R, Gildehaus L, Liebendörfer M, Besser M. Erfassung und Vergleich (mathematischer) Eingangsvoraussetzungen angehender Studierender verschiedener mathematikhaltiger Studiengänge. In: Härterich J, Kallweit M, Rolka K, Skill T, eds. Hanse-Kolloquium Zur Hochschuldidaktik Der Mathematik 2021. Beiträge Zum Gleichnamigen Online-Symposium Am 12 November 2021 Aus Bochum. WTM; 2023:66–80.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52809
Kempen L, Liebendörfer M. Zu digital - zu viel - zu schwer? Qualitative Einsichten in das Erleben und Handeln von Erstsemester-Studierenden der Mathematik während der Corona-Pandemie. In: Härterich J, Kallweit M, Rolka K, Skill T, eds. Hanse-Kolloquium Zur Hochschuldidaktik Der Mathematik 2021. Beiträge Zum Gleichnamigen Online-Symposium Am 12 November 2021 Aus Bochum. WTM; 2023:91–106.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52813
Schlüter S, Liebendörfer M. Bearbeitungsmuster von Studierenden im Umgang mit formalen Definitionen im Kontext konstanter Folgen. In: Goethe-Universität Frankfur I-P, ed. Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik. Vol 2. WTM; 2023:1177–1180. doi:10.37626/GA9783959872089.0
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=97

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed