Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

315 Publications


2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 52584
Rezat, S. (2024). Research on curriculum resources in mathematics education: a survey of the field. ZDM – Mathematics Education. https://doi.org/10.1007/s11858-024-01559-x
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 51841 | OA
Barzel, B., Greefrath, G., Nagel, M., & Hoffmann, M. (2024). Digitalisierung als Chance für alle Prinzipien guten Unterrichts. mathematik lehren, 242, 42–47.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50554 | OA
Prediger, S., & Wessel, L. (2024). 31 Sprachbildung im berufsbezogenen Mathematikunterricht. In C. Efing & Z. Kalkavan-Aydin (Eds.), Berufs-und Fachsprache Deutsch in Wissenschaft und Praxis: Vol. Band 3 (pp. 363–372). DE GRUYTER.
LibreCat | Download (ext.)
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31849 | OA
Hoffmann, M., & Biehler, R. (2023). Student Teachers ’ Knowledge of Congruence before a University Course on Geometry. In M. Trigueros, B. Barquero, R. Hochmuth, & J. Peters (Eds.), Proceedings of the Fourth Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2022, 19-22 October 2022). University of Hannover and INDRUM.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 43097 | OA
Florensa, I., Hoffmann, M., Romo Vázquez, A., Zandieh, M., & Martínez-Planell, R. (2023). Innovations in university teaching based on mathematic education research. In M. Trigueros, B. Barquero, R. Hochmuth, & J. Peters (Eds.), Proceedings of the Fourth Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2022, 19-22 October 2022).
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43227
Vitt, V., & Häsel-Weide, U. (2023). Reziprokes Peer-Tutoring zur Förderung von Schüler*innen mit Schwierigkeiten beim Mathematiklernen. In Mathematica Didactica, 46. https://doi.org/10.18716/ojs/md/2023.1671
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43226
Häsel-Weide, U., & Nührenbörger, M. (2023). Inklusive Praktiken unterrichtsintegrierter Förderung im Mathematikunterricht. In Mathematica Didactica, 46. https://doi.org/10.18716/ojs/md/2023.1670
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 45712
Häsel-Weide, U. (2023). Inklusiver Mathematikunterricht. Mathematiklernen in Vielfalt von Kompetenzen, Wegen und Lernsituationen. Die Grundschulzeitschrift, 339, 6–11.
LibreCat | Files available
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 45713
Graf, L. M., Wienhues, I., & Häsel-Weide, U. (2023). Addition und Subtraktion verstehen. Die Grundschulzeitschrift, 339, 20–23.
LibreCat | Files available
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46757
Schwerin, I., & Häsel-Weide, U. (2023). Second grader´s understanding of doubling and halfing in various representations. In J. Novotna & H. Moraova (Eds.), International Symposium in Elementary Mathematics Teaching. Proceedings: New Directions in Elementary Mathematics Education (pp. 297–305). Charles University.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46758
Schmidt, R., Tenberge, C., & Häsel-Weide, U. (2023). Lehre in Zeiten von Digitalisierung und Inklusion - Beispiele aus drei Fächern. In N. Vöing, R. Schmidt, & I. Neiske (Eds.), Aktive Teilhabe fördern – ICM und Student Engagement in der Hochschullehre (pp. 297–318). Visual Ink Publishing.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46756
Wallner, M., & Häsel-Weide, U. (2023). Conceptual understanding of third grades for axial symmetry. In J. Novotna & H. Moraova (Eds.), International Symposium in Elementary Mathematics Teaching. Proceedings: New Directions in Elementary Mathematics Education (pp. 346–354). Charles University.
LibreCat | Download (ext.)
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 49425
Seitz, S., Häsel-Weide, U., Wilke, Y., & Wallner, M. (2023). Expertise and professionalism for inclusive (mathematics) teaching and learning: reflections on findings from interdisciplinary professionalisation research. Teachers and Teaching, 1–16. https://doi.org/10.1080/13540602.2023.2284876
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 48596
Häsel-Weide, U., Schmidt, R., & Büker, P. (2023). „FInDig“: Fach – Inklusion – Digitalisierung vernetzen. Ein Planungs- und Reflexionsmodell für die Lehrkräftebildung. Zeitschrift Für Schul- Und Professionsentwicklung. (PFLB), 5(1), 215–229.
LibreCat | Files available
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 51131
Graf, L. M., Häsel-Weide, U., Höveler, K., & Nührenbörger, M. (2023). Insights into out-of-field teachers’ self-reports: Fostering the understanding of addition and subtraction as a basis for children to overcome difficulties in mathematics. In P. Drijvers, C. Csapodi, H. Palmér, K. Gosztonyi, E. Kónya, & Alfréd Rényi Institute of Mathematics and ERME (Eds.), Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13) (pp. 3203–3210).
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 52806
Gilbert, H., Schürmann, M., Liebendörfer, M., Lawson, D., & Hodds, M. (2023). Post-pandemic online mathematics and statistics support: Practitioners’ opinions in Germany and Great Britain & Ireland. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 1–26. https://doi.org/10.1080/0020739x.2023.2184282
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52811
Biehler, R., Guntermann, D., Liebendörfer, M., Krämer, S., & Schlüter, S. (2023). Fachdidaktisches Design von Begründungsvideos im Projekt studiVEMINTvideos. In I.-P. Goethe-Universität Frankfur (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik (Vol. 1, pp. 407–410). WTM. https://doi.org/10.37626/GA9783959872089.0
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52810
Göller, R., Gildehaus, L., Liebendörfer, M., & Besser, M. (2023). Erfassung und Vergleich (mathematischer) Eingangsvoraussetzungen angehender Studierender verschiedener mathematikhaltiger Studiengänge. In J. Härterich, M. Kallweit, K. Rolka, & T. Skill (Eds.), Hanse-Kolloquium zur Hochschuldidaktik der Mathematik 2021. Beiträge zum gleichnamigen Online-Symposium am 12 November 2021 aus Bochum (pp. 66–80). WTM.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52809
Kempen, L., & Liebendörfer, M. (2023). Zu digital - zu viel - zu schwer? Qualitative Einsichten in das Erleben und Handeln von Erstsemester-Studierenden der Mathematik während der Corona-Pandemie. In J. Härterich, M. Kallweit, K. Rolka, & T. Skill (Eds.), Hanse-Kolloquium zur Hochschuldidaktik der Mathematik 2021. Beiträge zum gleichnamigen Online-Symposium am 12 November 2021 aus Bochum (pp. 91–106). WTM.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52813
Schlüter, S., & Liebendörfer, M. (2023). Bearbeitungsmuster von Studierenden im Umgang mit formalen Definitionen im Kontext konstanter Folgen. In I.-P. Goethe-Universität Frankfur (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik (Vol. 2, pp. 1177–1180). WTM. https://doi.org/10.37626/GA9783959872089.0
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=97

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed